Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 19 534 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| wildcard | 2010-05-12 11:25 | |
![]() | *studielånet* | |
| wildman | 2010-05-12 11:25 | |
![]() | Men Oumie, det finns massor av saker som man inte heller vill bli. Det är ju olika från person till person vad det kan vara. Saken handlar om rätten att få bestämma själv. I min värld betraktar jag folk som myndiga nog att få besluta om det själv. Jag är inte naiv, jag tror det är extremt få som tycker att prostitution är drömyrket. Men det kan alldeles säkert finnas dom som ändå tycker det är bättre än dom alternativ dom har. Det är i vilket fall inte min eller statens roll att förbjuda en frivillig aktivitet mellan två myndiga människor. I verkligheten vill fö inte många bli porrskådisar heller. Det har vi inte lagstiftat bort. Tycker du att vi ska det? För den verksamheten är väl så snarlik prostitution det kan bli? | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2010-05-12 18:13 | |
![]() | angeleyes - "Det känns fel? Fan vad lost de flesta av er är." led mig rätt. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-05-12 18:18 | |
![]() | wildcard-"Om jag är fördomsfull så är det mitt problem, inte ditt." det blir allas problem om lagar stiftas/bibehållas baserat på dina fördomar. | |
| wildcard | 2010-05-13 22:34 | |
![]() | ramsay: sådan makt har jag inte, tack och lov... att lagar stiftas/bibehålls baserat på _mina_ fördomar. Var har du fått det i från, att jag är så mäktig? Jag berättade väl dessutom var mina sk fördomar kommer ifrån? Läs rätt nästa gång! | |
| Lapman | 2010-05-14 08:16 | |
![]() | Jag tror att det skulle kunna fungera att tillåta det, under kontrollerade former. För det är ju faktiskt inte så att alla prostituerade är knarkare, desperata eller tvingade till sitt yrke, utan faktiskt VILL göra det de gör. Och vad är det då för fel? Vad är det då för skillnad på en prostituerad och någon som får betalt för att rasta din hund? Eller klippa din gräsmatta? Eller visa upp sig i TV? Om det var lagligt så skulle den svarta och destruktiva marknaden förmodligen minska, vilket ju gynnar alla. Människohandel skulle ju givetvis fortfarande vara olagligt, så det enda man skulle tillåta är att vuxna män och kvinnor säljer tjänster som andra vuxna människor kan köpa. Är det något konstigt? | |
| wildcard | 2010-05-14 11:04 | |
![]() | Lapman: Vad i alla fall jag tycker är fel, är att en del människor tycker sig ha rätt att ha sex när de vill. Här skiljer jag mig mot många: jag blir glad när någon tycker att jag är sexig nog att ha sex med, jag kräver aldrig sex av någon för att det är min "mänskliga rättighet". Jag tycker inte att den prostituerade gör fel, det är den som anser sig ha rätt att bestämma sig för att "jag vill ha sex, NU" som har ett feltänk, anser jag. Lagen säger detsamma, att den som säljer sex gör inte fel, det är den som köper den som felar. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-05-14 11:06 | |
![]() | wildcard, jag tror att många har fantasier och funderingar om att själv köpa sex eller sälja. jag vill ha sex NU! är nog inte det vanligaste resonemanget. bögar som säljt köpt sex har en avslappnad lite sexig syn på fenomenet. att man gör det ngn gång pga lust och intresse. även säljandet alltså. | |
| wildcard | 2010-05-14 11:19 | |
![]() | ramsay: Det är lustigt hur många som kan uttala sig om hur "alla" som köper eller säljer sex tänker i ämnet. Jag har ingen aning om varför olika människor köper eller säljer sex. Jag vet bara varför jag inte tycker att man ska köpa sex. Min tanke är fortfarande bara att alla människor har inte rätt att ha sex, det ingår inte i de mänskliga rättigheterna i tex FNs eller amnestys deklarationer, vad jag vet. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-05-14 11:26 | |
![]() | aha, jag tolkade det som att din åsikt baserade sig på att, jag vill ha sex, NU! var ett feltänk. då är alltså sex som säljs käps av nyfikenhet tex ok? nej du har rätt i att det inte finns stadgat att man har rätt till sex. inte heller ska det finnas. ogillar debatter om exvis handikappades behov och "rätt". | |
| granit69 | 2010-05-14 11:41 | |
![]() | Har inte läst hela tråden,men anser att sexköp alltid är fel. Likaså att utföra sexuella tjänster på behövande( handikappade)som i Danmark | |
| wildcard | 2010-05-14 13:57 | |
![]() | oki, då verkar vi förstå varandra. Jag tycker inte heller att handikappade ska ha mer rätt till sex än andra. Det är att säga att de inte duger som de är, anser jag, att säga att de "måste" köpa sex för att öht få ha det. | |
| wildman | 2010-05-14 13:59 | |
![]() | Wildcard, jag anser inte heller att det är en rättighet i sig, men jag tycker att det är en ännu större rättighet att få bestämma över sin egen kropp, dvs även sälja sex om man nu vill det. Därav min ståndpunkt. | |
| wildcard | 2010-05-14 14:03 | |
![]() | wildman: jag förstår det och jag vänder mig som sagt inte emot att man säljer sin egen kropp av fri vilja, jag vänder mig mot att någon annan skall anse sig ha rätten att köpa en kropp. Det är inte samma sak, jag tycker att lagen är bra som den är nu. Den kriminaliserar den som skall kriminaliseras. Du kan inte åka fast för att du säljer din kropp, wildman, men om du köper någon annas kropp då kan du åka fast. Helt rätt enligt min åsikt! Man har rätten till att göra "vad man vill" med sin kropp men ingen annan har rätt att göra "vad de vill" med samma kropp. =) | |
| wildcard | 2010-05-14 14:05 | |
![]() | Iofs förstår jag att det blir ett moment 22 i detta men för mig gör det inget. Den enskilde människans rätt till sin egen kropp är inte kränkt enligt lagen och det var det som var meningen med den, inte att staten skall tjäna pengar på dessa tjänster. | |
| wildman | 2010-05-14 14:15 | |
![]() | Nja, din logik där köper jag inte riktigt då *oväntat va? ;-)* Sen så tycker jag att det är helt förkastligt att ha en lagstiftning där man kriminaliserar den ena parten i en tvåsam transaktion, men det är ju en helt annan diskussion..... | |
| wildcard | 2010-05-14 14:18 | |
![]() | wildman: det gör mig inget att du inte förstår mig. =) Anledningen till att man valt att kriminalisera enbart den ena parten är att i många fall är det den svaga parten och det är den som säljer som anses vara offer, oftare än den som köper. (ja, jag tycker också att man kan diskutera _den_ saken...) Jag anser som sagt att det är sunkiga, unkna människor som inte kan attrahera önskat kön utan att betala för det, oavsett hur ansedda de är här i världen eller hur "traditionellt" snygga de är. | |
| kajix | 2010-05-14 17:05 | |
![]() | jag förstår inte varför du hänvisar till FNs mänskliga rättigheter? | |
| malman | 2010-05-14 20:50 | |
![]() | jag tycker det är helt fel. Men frågan är ju vad man ska göra för att man ska komma åt den olaglig verksamheten | |
| _-Rob-_ - Ej medlem längre | 2010-05-14 20:59 | |
![]() | Dagsböter är den vanligaste påföljden för torskar som åker dit. Det visar hur hårt samhället ser på att kvinnors kroppar köps. | |