Spelrum
Giraffen21
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade40
Mobilspel
Pågående18 852

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Kirstin2010-06-06 22:15
Antal inlägg: 99

Hej allesammans!

Jag har två veckor kvar på heltid. Det känns skönt att se ett slut på det hela, mina mathallucinationer börjar anta oanade höjder:-). Mest drömmer jag om ost och vin, och haloumi. Det är ganska överkomligt tycker jag. Godis, kakor och tårtor är far away, och där hoppas jag att de ska stanna...

Idag har jag bränt mig i solen, har nog druckit en miljon liter vatten eller så.

Kirstin2010-06-06 22:17

F_errari, bra jobbat!! Känns det inte bra?:-)

JuicyM2010-07-11 16:18
Antal inlägg: 326

Hej. Jag har funderat på det där med pulverdiet. Skulle gärna vilja gå ner ett pra kilo. Har försökt läsa mig till en del i den här tråden. Är cambridge att rekommendera? Kör man 14 dagar? Vart köper man det och ungefär vad ligger priset på? Jag har förstått att man bara kan köpa cambridge på internet? Om man skulle köra med någon annan kur som man kanske kan köpa i hälsokostbutik eller liknande, vilken skulle ni rekommendera då? :)
Mycket frågor...

JuicyM2010-07-12 08:27
Antal inlägg: 326

På Life kan man köpa Allévo och Nutrilett.. Vilken skulle ni rekommendera av dem?

Subutai2010-07-12 09:23
Antal inlägg: 234

Problemet med en pulverdiet som jag ser det är att den inte lär en äta nyttigt. För man tänker väll inte käka en pulverdiet resten av livet? Så när man väl slutar är det lätt gjort att man fortsätter käka "dåligt" och blir tjock igen.

Är det inte bättre att bara käka sunt och motionera efter bästa förmåga?

gottmix71 - Ej medlem längre2010-07-12 11:49
Antal inlägg: 547

Naturdiets chokladdrink är godast av alla. De man ska blanda och skaka själv får bara en smak av pulver.. Men de man köper färdiga är supergoda, men tyvärr riktigt dyra. Runt 20 per portion!

Cambridge är nog också ganska dyrt har jag för mig..

kajix2010-07-12 13:18
Antal inlägg: 7767

om det är _bara_ att äta sunt och motionera är det väl ingen fara med att äta pulver först?

Kirstin2010-09-10 16:03

Hej allihopa!

Hoppas ni hittar hit igen, vore roligt att prata vidare! Jag har nu gått ner 25 kg sen förra september, och räknar med att gå ner 25 kg till till den första oktober nästa år. Mår alldeles utmärkt och känner att XV:s tankar och idéer äntligen har planterat sig i mig. För visst är det den mentala biten som gör att det inte har gått förut! Den här gången vet jag att jag kan, och ska lyckas.

Snart tre hela veckor kvar på helfart. Ska gå ner 14 kg under den här tiden, och har nu 5 kg kvar. Så det som hinner först, kilona eller veckorna, avgör om det blir 6 veckor totalt eller inte. Så kan man trigga sig själv i soppmörkret!:-)

Kirstin2010-09-10 16:04

Hmm, det där var ju lite luddigt: jag har alltså gått tre veckor på helfart på söndag, och hoppas att jag inte har tre veckor kvar efter det utan att jag går ner fortare innan jag går över till halvfart igen:-)

UllaBson2011-04-27 16:34
Antal inlägg: 17

Hej Kristin och alla ni andra som kämpar med pulverdieter. Hur har det gått för er?
Jag är inne på min 3:e dag med Modifast. Känner mig lätt illamående, men det kan bero på att jag körde ett rätt hårt cykelpass. Är det någon annan som har erfarenhet av pulverdieter och att träna samtidigt?

Gautama2011-04-27 16:54
Antal inlägg: 6854

En kompis till min son gick på pulverdiet i 4 veckor och gick ner 12 kilo. I slutet av dieten hamnade hon på sjukan i gallstensanfall och fick operera sig. Läkaren sa utan någon tveksamhet alls att hon fått det utav att hon gått på pulverdiet. Rent livsfarligt för kroppen ansåg han. Ska man gå ner i vikt så får det ta tid tyckte han.

SylviaPlath - Ej medlem längre2011-04-27 16:55
Antal inlägg: 31064

Nej, skulle aldrig falla mig in.

treapplen - Ej medlem längre2011-04-27 17:01
Antal inlägg: 110

Nej usch, skit i det där pulvret.
Ni som har plågat er i veckor, får ni bestående viktminskning efter kuren?

Gautama2011-04-27 17:04
Antal inlägg: 6854

Har alldrig fattat det här med pulverdiet. Om man har sådan stark karaktär och driv så man tvingar sig i veckor att enbart dricka så borde man kunna använda den målmedvetenheten att minska i vikt på ett humanare sätt för kroppen.
Man kan omöjligt få ett varaktigt resultat när man väl börjar äta igen.

kläm - Ej medlem längre2011-04-27 17:05
Antal inlägg: 137

Jag skulle aldrig fixa en pulverdiet, är aldeles för glad i att laga och äta mat.

Det gäller att äta bra och varierat och röra på sig, så är det för mig i alla fall.

SkySpy_2011-04-27 17:27
Antal inlägg: 4418

Varför pulver. Är det gott??

UllaBson2011-04-27 17:44
Antal inlägg: 17

Det har ni rätt i. Men i bland kan ett snabbt resultat vara sporrande. Det blir lättare/ mera motiverande att sen fortsätta en sundare livsstil - dvs mindre portioner, röra på sig mer osv...Kommer nog inte att fortsätta så länge till med pulver. Har redan fått ok resultat, men var intresserad av i fall någon hade erfarenheter av just träning/ pulver...

treapplen - Ej medlem längre2011-04-27 17:58
Antal inlägg: 110

Ja, pulverdiet ska väl funka som kick-start och kanske med lite inslag av t ex råkost, inte som enda näringsintag under flera veckor. Mår man illa eller får andra besvär tycker jag att man ska låta undersöka sig för att undvika de svåra följder en del människor har fått av xtravaganza, t ex livshotande tillstånd och stomipåse.
Att midjemåttet krymper säger ingenting. Det ökar sannolikt när man börjar äta fast föda igen.
En sak är säker: det är dyrt att leva på dietpulver.

sverigesradio.se/sid...el =4470123

Uisge-beatha - Ej medlem längre2011-04-27 18:04
Antal inlägg: 1338

Jag antar att det pulver du äter ersätter alla måltider, och är en form av lågkaloridiet? Mig veterligen så är det inte så bra att köra högintensiv träning i samband med en sån här kur. Jag förstår att du mår illa :( Om du ska träna relativt hårt, så skulle jag råda dig att bara byta ut vissa måltider med det här pulvret... annars tar nog kroppen för mycket stryk.

Ska du köra en hel kur på ett par veckor med bara pulver, så ska du nog träna väldigt lågintensivt (typ promenader). Ska du pyssla med spinning,styrketräning, löpning etc, så är nog hela idén väldigt dålig.

Det är vad jag tror. Kickstarta med pulver om du vill... men börja träna ordentligt först när du börjat äta riktig mat (iaf byta ut vissa mål mot riktig mat).

apbur2011-04-27 18:14
Antal inlägg: 9699

De här pulverdieterna är samma sak som att fasta eller äta minimalt med mat. Jag fattar inte varför man betalar dyra pengar för att inte äta. Fast det är klart, har man noll koll på sitt blodsocker och vad man bör tänka på när man svälter sig själv så kan det vara bra att någon har lite koll på en.

Får man inte i sig någon näring ska man självfallet inte påfresta kroppen med träning.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?