Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 22 |
Mobilspel
| Pågående | 19 167 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| zagg - Ej medlem längre | 2010-06-02 08:46 | |
![]() | Snyggt inlägg Micro. | |
| regression | 2010-06-02 09:04 | |
![]() | hahaha, DN listar idag vilka utländska kändisar som var med på konvojen, bland annat ''Vänsterpolitikerna Inge Höger''. :) | |
| Mitt_i_Prick | 2010-06-02 09:57 | |
![]() | micro113 "Vi kan nog säga att omvärlden sammantaget inte anser att det är acceptabelt att begå piratdåd och skjuta ner människor på internationellt vatten - inte ens för Israel." Jaha, var det så det gick till? Israelerna gick ombord fartyget och bara sköt ihjäl folk? Märkligt att de inte helt enkelt dödade folk på alla båtar eller helt enkelt bombade båtarna sönder och samman? Kan det vara så att du - givetvis heeeeeelt omedvetet - har tappat bort något väsentligt i din beskrivning av händelseförloppet? "Man behöver vare sig älska islamister, terrorister eller vara anti-semit eller Israel hatare för att komma till den slutsatsen. Det räcker med sunt förnuft." Nej, man behöver ha precis ha dem egenskaperna för att vara blind på ena öga i denna konflikt. Och det är precis vad du är - blind på ena ögat. | |
| micro113 | 2010-06-02 10:46 | |
![]() | Mitt_i_Prick Det här var förstås också legalt våld i din bok? "De bevittnade också en brutal misshandel av svenske konstnären Dror Feiler. - Han ville inte lämna ifrån sig sitt pass, då sparkade de ner honom, sparkade mot hans huvud. Han har märken efter fötter och ett stort jack i huvudet, säger Victoria." www.expressen.se/Nyh...ro r-feiler Att inte vilja lämna ifrån sig sitt pass måste ju betraktas som en ett stort hot mot Israels säkerhet, ett potentiellt hot mot landets existens och en möjlighet till att personen planerar att explodera och agera bomb på platsen -- eller? Israelerna har inte skjutit i självförsvar ombord på båtarna. För att utöva självförsvar krävs att man är den part som blir attackerad -- i detta läge är det tvärtom. Israelerna har på internationellt vatten attackerat och bordat fartygen. Gissa vilken part som har nödvärnsrätten (försvarsrätten) på sin sida? Jag undrar också var bilderna är på de skjutna och skadade Israelerna -- jag menar de som blivit allvarligt skadade av de slangbellor som påstås ha funnits ombord. | |
| af81 - Ej medlem längre | 2010-06-02 10:57 | |
![]() | Denna tråd är ett bra exempel på varför det finns konflikter i världen, person med övertygelser som vägrar vika en tum. Kan inte diskutera på en konstruktiv nivå och släppa förlorade argument. Detta gäller givetvis inte alla, men några här. Skål! | |
| bove | 2010-06-02 11:17 | |
![]() | Hade Israel inte haft någonting att dölja hade de kunnat släppa filmerna från bordningen i oredigerat skick så att hela världen fick se hur det egentligen gick till. Eller? De hade kunnat släppa in oberoende journalister som fick undersöka båtarna, tala med soldaterna och de tillfångatagna, ett jätteenkelt sätt att rentvå sitt namn. Israel ligger på 150:e plats (av 175 listade länder) på Reporters Sans Frontièrs pressfrihetsindex. en.rsf.org/press-fre...,1 001.html | |
| zagg - Ej medlem längre | 2010-06-02 13:07 | |
![]() | Bove: mkt intressant hemsida, tack! | |
| lyyydia12 | 2010-06-02 15:45 | |
![]() | Jag har ett förslag: Sänd fram israeliska soldater till områden som Tibet, Darfur, Tjetjenien och Armenien, då hade FN helt plötsligt reagerat mot förtryck och våld och all världens "biståndsarbetare" hade fått eld i "---". | |
| bj-olle | 2010-06-02 15:58 | |
![]() | hej på er. på tal om att ha "ögonen öppna"... om det är nån här i tråden som har en läggning för konspirationsteorier kan ni ju kolla in det här :) usa's allians med israel tillsammans med sånt här www.aipac.org/1680.asp#35 951 och sånt här seminal.firedoglake....ia ry/46267 kan få konspirationsteoretiker, eller vad man ska kalla dom, att säga såhär www.grandestrategy.c...ld man.html som säkert gillar att ta upp saker som det här www.nctimes.com/news...53 d1c.html och rätt var det är får man idioter som säger såhär www.youtube.com/watc...mp ;index=2 och bara för att kasta in nåt ovidkommande i tråden, medans jag ändå länkar för fullt, kan man kolla in det här www.nydailynews.com/...th ugs.html | |
| Måns_E | 2010-06-02 19:18 | |
![]() | Mitt i Prick, Ja den viktiga frågan här är faktiskt just det att det skedde på internationellt vatten. Utöver det så har Israel spridit propaganda, hindrat journalister från att rapportera, stört ut alla kommunikationer. Detta mot några skepp som bevisligen inte har innehållit några terrorister eller vapen. Som sagt, när t o m pappa USA markerar mot staten Israel, då finns det inte en enda förmildrande omständighet kvar. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2010-06-03 14:54 | |
![]() | En fråga till er som anser att Israel gjorde rätt. FNs säkerhetsråd har enhälligt lagt fram en protest mot Israel. För första gången ever (mig veterligen) har USA ej lagt in sitt veto ang något Israel-kritiskt. Borde betyda nånting, eller? | |
| Slagruta - Ej medlem längre | 2010-06-03 15:12 | |
![]() | Locomondo: Jag tycker att det borde betyda något, så klart. Men någon annan här anser att "FN styrs av judehatande kristna, kommunistiska och muslimska länder. Det betyder att Israel är det enda landet i världen som kan göra fel, medan alla mordiska muslimska länder och kommunistdiktaturer kan fortsätta sitt massmördande utan att nån säger ett pip." Visst har väl FN sina brister, men ovan beskrivning av dess styre känns skevt...nästan lite extremistisk. | |
| Minta | 2010-06-03 15:46 | |
![]() | Jag tycker inte att Israel gjorde rätt, men jag kan ändå förstå dem. De resonerar väl som "bättre stämma i bäcken än i ån". | |
| Minta | 2010-06-03 15:47 | |
![]() | Inte att de dödade 10 personer förstås. | |
| Minta | 2010-06-03 16:29 | |
![]() | Nästan slagsmål i Knesset idag. | |
| lycopersicon | 2010-06-04 15:05 | |
![]() | www.youtube.com/watc...OG G_osOoVg | |
| micro113 | 2010-06-04 15:19 | |
![]() | lycopersicon www.youtube.com/watc...OG G_osOoVg Absolut värd att sprida. Man skulle ju faktiskt kunna tro att det var just Hamas som stod bakom produktionen, för finns det ett bättre sätt att vända människor emot sig än att gå ut och i ord och bild göra parodi på hur nio människor slaktas och samtidigt göra reklam för solsemestrar i landet som ligger bakom slakten. Ett strålande sätt att visa fram just det förakt människor som palestinierna vill att omvärlden ska se att Israelerna har. Det mest förvånande med klippet är ju alltså att det är pro-israeler som ligger bakom det. Det är nästan en lika genomtänkt propaganda miss som själva stormningen :))) | |
| micro113 | 2010-06-04 15:19 | |
![]() | *förakt för människor* | |
| MiniLudd | 2010-06-04 15:26 | |
![]() | Haha nu läser man om den där Mattias Gardell, hur många galningar var det egentligen på den där båten?? Inte konstigt det blev skjuta av. sv.wikipedia.org/wik...as _Gardell | |
| micro113 | 2010-06-04 16:02 | |
![]() | MiniLudd Betraktar du alla dina ideologiska motståndare som just galningar? Jag är fullständigt övertygad om att intellektuellt är du nog föga framgångsrik om du försöker mäta dig med Gardell -- trots att jag och Gardell rent ideologiskt står ganska långt ifrån varandra i de flesta frågor. Innan du frågar. Jo, givet ditt sätt att framställa Gardell och det han står för har du också förmedlat en bild av dig själv. | |