Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 334 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-22 14:44 | |
![]() | Ja det stämmer, nu har jag dock inte uttryckt att jag kräks över endast eller specifikt dina åsikter. Det andra i ditt inlägg tänker jag inte bemöda mig med att bemöta, men det signalerar tydligt att du i helt seriös meningen anser dig befinna dig lite högre än andra människor. Personligen brukar jag använda det perspektivet endast när jag är ute efter att provocera och larva mig. Och det är även så jag upplever dig just nu, som en barnrumpa på 48 bast helt enkelt. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-22 14:49 | |
![]() | Jag vill förövrigt tacka majoriteten av borgarna i den här tråden. Ni har genom att uttrycka era fördomar, generaliseringar och ert dömande av andra människor i vanskliga livssituationer, gjort mitt sökande av röstval fruktansvärt enkelt. Ni borde sitta där och skämmas ögonen ur er tycker jag. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-22 14:53 | |
![]() | Jag skulle gärna bjuda ijn Fredrik Reinfelt att ta del av orsaken till ert sympatiserande med hans politik. Han skulle skämmas han också. | |
| le-lou | 2010-06-22 14:55 | |
![]() | Förstår inte varför vi ska skämmas, bara för att vi röstar på olika partier. Och jag tror nog att ditt röstval var enkelt redan innan debatten :) | |
| af81 - Ej medlem längre | 2010-06-22 14:56 | |
![]() | NOUBA, om jag slapp ha dig som väljare vore jag stolt och skulle känt att jag gjort ett bra jobb att bli av med dig! :P | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-22 14:57 | |
![]() | Le-lou: Inte alls för ert röstval. Som sagt, det skulle vara extremt kul att låta Fredrik själv ta del av alla era skrivelser. Han skulle definitivt ha förstånd att skämmas över vilket klientel hans poliktik drar till sig. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-22 14:58 | |
![]() | af81: Haha troligt;) | |
| af81 - Ej medlem längre | 2010-06-22 14:59 | |
![]() | Yes baby! | |
| regression | 2010-06-22 14:59 | |
![]() | Det är uppenbart att du inte förstår mina åsikter, alternativt inte förmår formulera en rimlig kritik mot dem. Jag förstår överhuvudtaget inte vad du far efter i dina senaste inlägg, faktiskt. Är jag arrogant? En barnrumpa? Och du kräks över min tendens att se ned på andra, trots att det när allt kommer omkring inte finns några klockrena belägg för att jag gjort det? Att det liksom bara ''känns'' så? Ja, du är sannerligen inte den första att bli provocerad av mina inlägg. Du är dock anmärkningsvärt konsistent i ditt ointresse av ett sakligt samtal om faktiska nivåer och regler i det system du så känslosamt dömer ut som äcklande. Ett sådant samtal hade haft en chans att väcka intresse hos andra än oss själva. Nu får publiken istället ta del av dina spekulationer om en anonym människa i ett forum (48 år liksom... Känns det rimligt?) som du trots idoga försök inte riktigt kommer underfund med. Som om någon brydde sig. | |
| regression | 2010-06-22 15:00 | |
![]() | Ovan till skambeläggaren från Södertälje. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-22 15:08 | |
![]() | Regression: Jag tänker inte slösa mera tid och energi på dig. Huvudpoängen är att ni tillskriver borgarna åsikter och värderingar som inte existerar i deras politik. Jag är helt säker på att Reinfelt skulle finna mycket olustigt att ni i moderaternas namn för ett resonemang på den nivå ni gör. | |
| regression | 2010-06-22 15:09 | |
![]() | Förmodligen skulle han inte bry sig om dina fantasier. Hejdå. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-22 15:10 | |
![]() | Du misstar dig, du intresserar mig inte. | |
| le-lou | 2010-06-22 15:25 | |
![]() | Nouba, jag tycker du är lite väl elak när du skriver så där. Men politik kan ju vara känsligt jo jag vet. | |
| le-lou | 2010-06-22 15:26 | |
![]() | förstår faktiskt inte vilka värderingar det är du lägger på oss, men vi kanske ska stanna vid det för att inte tråden ska fullkomligt spåra ur. | |
| Yamma | 2010-06-22 16:00 | |
![]() | Le-lou, angående din fråga om "vi" som ska rösta V tänker på annat än just bidrag - jag kan svara för min egen del! =) Nej, faktiskt är det mest bidragspolitiken jag tänker på, den och vissa sakfrågor där jag tycker lika med dem. Ohly är en sympatisk person i mina ögon, eftersom han, liksom Reinfeldt (som jag också tycker är en sympatisk person), uttrycker sina ståndpunkter och åsikter mycket rakt och tydligt, utan förskönande omskrivningar (som S och C tenderar att göra). Anledningen att jag röstar rött före blått är alltså just att en röd politik utgår från att det ska vara lika för alla, det ska vara lätt att slippa arbeta om man inte kan (eller rent av vill!), och det ska vara tryggt att leva oavsett om man har jobb eller ej. Anledningen att det är just V jag riktar in mig på är, som jag sa ovan, en del sakfrågor där vi tycker lika (exempelvis bidragspolitik förstås, men också några miljöfrågor och liknande - baserat på DN's test om var man själv står i olika sakfrågor). Sedan tycker jag som sagt om Ohlys sätt att föra politik. Däremot vet jag mycket väl att det finns underligheter - jag tycker inte om deras skolpolitik exempelvis. Men det är likadant med alla partier, jag håller inte med något av dem till 100%. | |
| Yamma | 2010-06-22 16:02 | |
![]() | ...min slutsats glömde jag att skriva med - jag förstår mycket väl varför man röstar blått. Man har helt enkelt olika syn på vad som får samhället att fungera, samt olika liv att placera politiken på. Den som är sjuk mycket föredrar troligen en politik som hjälper sjuka. Den som är egenföretagare eller jobbar heltid och sällan är sjuk, ser nog snarare fördelen med blå politik. För att uttrycka sig enkelt. | |
| kerstinkk | 2010-06-22 16:09 | |
![]() | Vänstern naturligtvis.... | |
| ösarkungen | 2010-06-22 16:10 | |
![]() | Moderaterna... true blue utan att vara kapetalist eller överklass! Önskar dock att Miljöpartiet och KD bytte plats. | |
| Yamma | 2010-06-22 16:28 | |
![]() | En intressant sak är att blå sida står och faller med M. De andra tre är knappt över gränsen. Röda sidan, å andra sidan, står och faller med MP och till viss del V. Det borde verkligen S ta sig en funderare över... | |