Spelrum
Giraffen34
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade56
Mobilspel
Pågående19 113

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Minta2010-06-28 22:21
Antal inlägg: 20042

Du förstår inte heller ur mitt perspektiv.

Måns_E2010-06-28 22:39
Antal inlägg: 12046

ingson: Så vitt jag vet så har jag inte en enda gång ens antytt att någon skall få sommarprata för att det är synd om dom.

Jag har heller inte ställt mig negativ till att dömda brottslingar skall få sommarprata. Så jag förstår inte riktigt hur du kan försöka smeta på att jag har uttryckt något sådant.

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-28 23:48
Antal inlägg: 2212

"Nouba-hur menar du när du skriver "Fast det är helt ok att hon är ett praktexempel på att folket kan ta en till sitt hjärta och att livet kan bli rätt gött ändå!" ?"

Nej. Jag menar att det är moraliskt förkastligt att låta AÖ sommarprata. Samt att det sänder ut lika felaktiga signaler som om hon faktiskt som EE skrev suttit och sagt att det är ok att mörda poliser (Vilka poliser ni talar om vet jag fortfarande inte, i plural?)
Du skrev för övrigt allt för långt för att jag skulle uppfatta det som en fråga, varför jag slutade läsa efter 3:dje raden. Känner du att du saknar nåt i mitt inlägg så har du svaret.

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-28 23:51
Antal inlägg: 2212

Vi vet redan vad hon har gjort. Vi vet att hon ansåg sig ha makten och rätten att ta andras liv för 28 år sedan. Vad i helvete gör hon i MITT vardagsrum, eller ditt????

Måns_E2010-06-29 00:15

Det är väl bara att låta bli sätta på radion om man inte vill lyssna av någon anledning?

Watchman2010-06-29 07:31
Antal inlägg: 169

Mehvafan. AÖ har redan sin egen tråd.
För övrigt är jag inte ett dugg intresserad av att lyssna på Anna Odell. Helt enkelt för att hon inte intresserar mig som person. Men ska hon få sommarprata? Ja, varför inte? Frågan är hur många som faktiskt är intresserade (till skillnad från AÖ, som jag tror många är intresserade av att höra om vi nu tvunget ska dra den parallellen.)

bajen20072010-06-29 07:38
Antal inlägg: 101

Låter radion vara denna dag

slånbär2010-06-29 07:45
Antal inlägg: 5539

Ja du Nouba-du läser inlägg selektivt och svarar på frågor du inte ens orkar läsa trots att en hel del inlägg är riktade direkt till dig. Så kan man också göra men då blir ju hela debatten ganska haltande. Det blir ungefär som att försöka resonera med en tjurig femåring. Vad hon har att göra i ditt vardagsrum vet inte jag men du behöver inte öppna dörren om du inte vill. Själv skulle jag bjuda på fika och hoppas på att få inblick i en person som har levt ett liv ingen av oss kan föreställa oss.

slånbär2010-06-29 07:53
Antal inlägg: 5539

Nouba-för att göra det lite lättare för dig att läsa inläggen så delar jag upp dom då du inte verkar ha förmågan att läsa mer än tre rader. Hoppas du klarar att ta dig igenom detta i allafall. I inlägget du hänvisade till ovan skrev jag bla: Man kan hamna i skiten när man minst anar det -även dom mest rätttrogna moralister. Du kan tex råka köra ihjäl en annan människa bara för att du för en sekund brast i uppmärksamhet och bli dömd för dråp-förlora din familj, självaktning,jobb och vänner. Du menade inte att det skulle bli så men ändå kan man hamna där. Dom flesta hamnar på botten genom en serie av händelser varav en del varit påverkbara andra inte. Det kan hända dig med. Vilket inte nödvändigtvis gör dig till en för alltid ond och förtappad människa utan en framtid. Med detta inte alls sagt att AÖ skulle vara oskyldig eller ett offer men jag påstår att en människa inte föds ond utan hamnar fel av olika orsaker och har olika förmåga att hantera detta. Det gör inte en människa fri från ansvar men det kan även hända dig. Ska vi inte kunna lyssna till vad en sådan person har att säga då är vi ju inte ens intresserade av att förhindra att andra inte ska hamna snett.

ingson2010-06-29 08:05
Antal inlägg: 4285

Men Måns;
Ganska många tyckte väl synd om AÖ i den bemärkelsen att de tyckte att hon blev orättvist behandlad. Annars skulle det väl inte varit ett sådant engagemang för att hon skulle överflyttas från det hemska amerikanska fängelset för att så snart som möjligt kunna släppas fri i Sverige?

NB. Jag säger INTE att det är fel att ha en sådan ståndpunkt, däremot ohederligt att försöka dölja den i debatten

Måns_E2010-06-29 09:44

ingson: Det är väl inget konstigt att Sverige jobbar för överflyttning av sina medborgare när de vistas på fängelser som inte är människovärdiga. Det är knappast så att just AÖ skulle vara ett specialfall (och igen det är inte för att det är synd om henne, utan det är en bland flera arbetsuppgifter som UD faktiskt har).

Men du kanske tycker att även svensken i Abu Ghraib-fängelset kunde ha suttit där tills han ruttnat utan att Svenska myndigheter sa ett pip?

SUPERDONNAN12010-06-29 10:27
Antal inlägg: 86

vad har det med sommarpratandet att göra?

SUPERDONNAN12010-06-29 10:27

Hur UD jobbar?

le-lou2010-06-29 10:29
Antal inlägg: 17500

"Mehvafan. AÖ har redan sin egen tråd. "

Inte längre. Då blir det så här :(

wildcard2010-06-29 10:37
Antal inlägg: 1966

Jag bryr mig inte om denna sommarpratare = jag kommer inte att lyssna.

Om sedan marknadsundersökarna skulle råka ringa till just mig och fråga om jag lyssnade så kan jag svara ärligt att denna människa intresserar mig noll så därför gjorde jag annat denna dagen.

SUPERDONNAN12010-06-29 10:38

jag skulle vilja höra polismannes familj, vars familjefar AÖ var högst medverkande till att döda! De är för mig bra mycket intressantare än AÖ!

SUPERDONNAN12010-06-29 10:39

Anna Odell hon är sjuk, så fruktansvärt sjuk. En mentalpatient som försöker söka upprättelse. Halva hennes liv har varit in och ut på öppen och slutna anstalter. Någon konstnärlig ådra har hon inte enligt de på konstfacket. Utifrån detta kan hon bli riktigt intressant att lyssna på. Sedan om hon är förtjänt av det eller inte, svårt att säga. Lyssnade nyligen på Annika Sörenstam och hon var ju ett riktigt sömnpiller men många anser väl att hon är en värdig sommarpratare.

le-lou2010-06-29 10:43

Sylvia - vissa tänker i ett eller två steg - sen kommer de inte längre - de tar vägen tillbaka och där står man och befinner sig i en konversation som går i cirklar "Jag tycker hon är intressant, jag anser att hon sonat sitt brott, ni kan stänga av er radio".
Diskussioner med folk som inte klarar av att djupdyka en smula och tänka utanför lådan och flera steg bort, tja att i alla fall vidröra saker som moral, etik, budskap - i en relativ prekär situation, blir lätt traggliga och frustrerande. Ge inte upp. Försök igen, se det som en sport :)
När fokus hela tiden ligger på vad AÖ känner, tycker och ska prata om blir det lätt Ankeborg över det hela.

le-lou2010-06-29 10:44

Är Anna Odell en tung brottsling eller så har jag missat nåt?

wildcard2010-06-29 10:48
Antal inlägg: 1966

sv.wikipedia.org/wik...An na_Odell

Hennes tilltag kunde ha hindrat polisen från att ta hand om riktiga kriminella eller hjälpa andra personer som verkligen behövde deras hjälp i livet.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?