Spelrum
Giraffen19
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade35
Mobilspel
Pågående18 564

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Uisge-beatha - Ej medlem längre2010-10-05 18:53
Antal inlägg: 1338

Varför inte gå in på en salong och köpa en toning istället? Då har du gått halva vägen. En toning från typ Schwarzkopfs Professional går väl loss på runt 120-150kr. Du har väl långt hår om jag inte missminner mig så iofs kanske du måste ha två förpackningar? Men det kanske ändå blir lite billigare? För gjorde jag alltid så - och resultatet blev perfekt varje gång.

Ursäkta om jag kapade tråden från dig Satyra :) men jag tänkte att jag ville lägga in förslaget iaf.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-10-05 19:00
Antal inlägg: 4050

Ni är ju riktigt smarta brudar. Det var ett bra förslag. Kan man pressa dem på råd om nyans då utan att betala extra för det?

Tror jag brukar ha två förpackningar... Har bara tonat det några gånger och då fått hjälp av en kompis som är väldigt duktig.
Jag är lite rädd att få saker i ögonen eller göra fel. Kanske skulle misslyckas totalt om jag gjorde det helt själv.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-10-05 19:01

Känner mig verkligen extremt gniden nu. Jag tycker att frisörerna är värda sin lön. Det är bara det att jag inte vill ha för stor divabudget totalt sett.

Uisge-beatha - Ej medlem längre2010-10-05 19:07

Alltså - det går inte att misslyckas om du köper tillräckligt mycket toning. Det är fan ta mig omöjligt. Jag tryckte alltid ut den första burken toning (när jag hade långt hår) i en liten skål, sen benade jag upp håret med andra sidan av en köttermometer :) använde en äggpensel att applicera toningen längst in mot skaplen vid benorna... när jag var säker på att jag fått in allt längs rötterna så tog jag den andra burken och fläskade ut det över resten av håret.

Jag har aldrig fått ojämnt resultat. Never.

Uisge-beatha - Ej medlem längre2010-10-05 19:07

*ever :)

ramsay - Ej medlem längre2010-10-05 19:08
Antal inlägg: 9204

de toner som finns i butik- de icke avancerade alltså, bygger på rött, gult eller blått. mer sofistikerade askiga bruna tex får du bara hos frisören.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-10-05 19:13

Köttermometer :o

Det låter lite avancerat. Jag bakar inte kakor och följer inte instruktioner och recept särskilt väl. Skulle nog få en kal fläck i bakhuvudet och ett brunt band av färg i pannan.
Är inte tiden väldigt viktig också?

Uisge-beatha - Ej medlem längre2010-10-05 19:18

Hehe..jag äter inte heller kött - så även om inlägget var köttigt så skonar även jag djuren :) förutom att kanske toningen är djurtestad :(

Hur som helst. Skit i benor och äggpenslar. Ta på dig ett par skyddshandskar och följ instruktionerna i paketet. Min mamma var också en fegis tidigare och gick till frisörskan varje gång en toning skulle läggas. Hon trodde det skulle bli "fel" om hon gjorde det själv. Idag köper hon toningar från frisören och gör det själv (genom att bara gnida in skiten med händerna). Det finns ingen brun rand i pannan (man kan smörja in en liten rand med olja på pannan innan applicering så har man fixat det) det finns inga kala fläckar i bakhuvudet. Det ser proffsigt ut. Sluta sjåpa dig. Du bor ju i skogen - testa! :)

Larvbrud - Ej medlem längre2010-10-05 19:21

ramsay: Aha. Mitt eget hår är väldigt svårbestämd färg. Ser olika ut i olika ljus. Ibland ser det askigt ut och ibland ser det ut att ha röda eller guldiga toner. Eftersom det är långt och jag stannar inomhus mer och mer för varje år, är det ljusare och varmare i topparna och mörkare och råttigare längst upp på huvudet.
Därav behovet att tona, samt att jag vill vara lite mörkare.
Du vet, spännande, eldig klamydiabärare eller hur det nu var...

Satyra2010-10-05 19:21
Antal inlägg: 4561

Larvbrud - "Undrar bara om det är korrekt att dra slutsatsen att alla permanenter förstör håret?"

Minns inte att/vad jag svarade på frågan om permanent (var det i början av tråden? :-o) men alla kemiska behandlingar förstör ju till dels hårstrukturen, ja.

Å andra sidan så är det ju inte bra att ondulera titt som tätt heller, om det innefattar värme (och jag antar att du inte menar gammaldags papiljotter som du sover med över natten? hehe)

Om du enbart permanentar håret och inte tillför fler kemiska behandlingar så är det ingen fara alls. Sa jag något annat tidigare? Börjar nog bli senil för jag minns inte det. :-o Får väl bläddra tillbaka i tråden men jag är ju också lite lat ... ;-)

Uisge-beatha - "2010-10-05 18:53"

Ingen fara alls, bara bra att/om fler skriver här. :-)

Larvbrud igen - "Kan man pressa dem på råd om nyans då utan att betala extra för det?"

Absolut kan du göra det! :-)

Larvbrud - Ej medlem längre2010-10-05 19:22

Du bor ju i skogen - testa! :)

Hahaha!

Satyra2010-10-05 19:22

ramsay - Alla färger bygger på rött, gult, blått OCH grönt - oavsett var du köper dem. ;-)

Satyra2010-10-05 19:26

Angående köttermometer (om den är av metall) så vill jag bara säga att se då bara till att det faktiskt bara ÄR en enkomponentig toning du applicerar med hjälp av den - annars kommer färgen att oxidera. (metall+väteperoxid=oxide ring) ;-)

Larvbrud - Ej medlem längre2010-10-05 19:31

Satyra: Det kan till och med varit i en annan tråd.

Jag lägger faktiskt upp håret på skumgummispolar utan värme och det går fort och enkelt fast det är inget jag gör ofta numera.

Toning + permanent det är att gå för långt eller?

Satyra2010-10-05 19:40

Larvbrud - Kan faktiskt inte ens minnas att jag skulle ha sagt något om permanent men jag kan ju som sagt vara lite senil och glömt det...

Permanent och REN toning går utmärkt ihop. :-)

ramsay - Ej medlem längre2010-10-05 21:11
Antal inlägg: 9204

eldig klamydiabärare haha:)

annakarineli2010-10-05 21:17
Antal inlägg: 2519

Nu ska jag hoppa i badet med min nyinköpta hårinpackning!! =) Och hoppas innerligt att det värsta av det röda dämpas något!

reson - Ej medlem längre2010-10-05 21:24
Antal inlägg: 408

Jag köper det billigaste färgpreparatet och jag har alltid fått ett bra resultat.

Delicious - Ej medlem längre2010-12-16 10:27
Antal inlägg: 11661

Finns det någon mer här som är en hårkameleont? Jag är nöjd med min hårfärg max ett halvår-år sen e jag trött på den :P
Har nu mörkbrunt med lite rött i och längden är till nyckelbenen typ. Har nu fått två cm härlig råttig utväxt och funderar på om jag ska fortsätta på det rödbruna..
Ska på bröllop i maj och då vill jag vara nöjd med frillan. Känner mig mer sugen på att ha en brun färg som är närmare min egen färg och möjligen lägga i lite ljusare slingor mot våren. Vet inte om det funkar att lägga i slingor i mitt hår (hos frisör) eftersom jag har rätt mkt rött i..? Och ljusa upp det på det viset istället för någon äcklig avfärgning..

nulltj - Ej medlem längre2010-12-16 11:29
Antal inlägg: 14052

Jag kan heller aldrig hålla mig till en färg, svårt att bestämma mig om jag trivs bäst i det något ljusare jag har nu, eller om jag ska mörka ner det lite. Men ljusare slingor till våren låter snyggt, oftast drar man väl åt att ljusa upp under våren/sommaren och sen vill man ha mörkare framåt hösten igen.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?