Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade5
Mobilspel
Pågående18 660

Forumkategorier

Användare Inlägg  
remvanrijn2010-10-04 22:09
Antal inlägg: 16488

ligger det nån okonsekvens i vad du är anser är normal Apbur?

du kan inte cykla på cykelbanor för fan, där går folk med hundar och barnvagnar. för att bli av med dem så ger du själv ut i körfält avsedda för helt andra trafikanter än cyklister, tydligen helt i sin orning nu det gäller cykel, nåt du använder dig av. För att hämnas på de som går på cykelbanor så är det helt ok att cykla på torget..
Alla andra få hålla sig på sin olats, förutom cyklister, de få va överallt.

Föreslår att du anmälar dig till Tour de France, då får du helt lagligt cykla på över 400 mil vägar. Synd att du missade årets upplaga, annars hade du fått börja i min födelsestad.

remvanrijn2010-10-04 22:10

Locomondo.. lugnt, jag har 3-hjuling. jag välter inte i första taget =)

apbur2010-10-04 22:13
Antal inlägg: 9699

rem, jag har inte sagt att man för fan inte kan cykla på cykelbanor. Jag har sagt att det inte är mer säkert än körbanorna om man är en cyklist som exempelvis träningscyklar och håller ganska hög hastighet.

Jag har heller inte sagt att man ska cykla på torg för att hämnas på gångtrafikanter.

Är du full eller bara dum i huvudet på heltid?

remvanrijn2010-10-04 22:17

bestäm själv apbur..
du säger inte.. men hela andemeningen att du anser att så skall det vara, lyser genom allt du skriver

apbur2010-10-04 22:21

Du har fel. Det är din tolkningsförmåga som är eftersatt.

ViktorWig2010-10-07 18:29
Antal inlägg: 442

Apbur, ja e defenetivt ingen surgubbe :)

Jag har inget större problem med cycklister där jag kör. Däremot tycker ja det skulle vara en kul grej, vad snopna dom skulle bli av att få spolarvätska i ansiktet.

Ibland när jag sitter på passagerarsätet och jag ser att vi ska köra om en cyklist så är jag bra sugen på att dra ner rutan och ge världens smisk på röven, de skulle va skoj :)

apbur2010-10-07 18:58

Du verkar helt klart efterbliven.

Midna792010-10-07 19:06
Antal inlägg: 1117

Jag störs i mycket högre grad av hänsynslösa barnvagnsförare som tror de äger trottoarer och alla andra utrymmen.

Robbian - Ej medlem längre2010-10-07 19:09
Antal inlägg: 786

Ha ha, Apis är i gasen.

Tolv2010-10-07 19:09
Antal inlägg: 1

Om alla ilandsgrisar började ha fordon som var lagom stora att frakta sig själva i så skulle alla få plats. Om dom dessutom drevs av trampor skulle dom inte behöva så stora heller. Eftersom bilar är så ilandsgrisiga och gubbjävliga får dom underkasta sig cyklar.

Robbian - Ej medlem längre2010-10-07 19:11

Yes, flera tvåhjulingar efterlyses. Med eller utan motor.

apbur2010-10-07 19:18

Man förtjänar ju inget annat än förakt när man helt öppet säger att det skulle vara roligt att medvetet utsätta andra för fara. Tror inte jag skulle vara så poppis om jag sa att jag skulle gillra fällor för rollatorer för att jag ibland stör mig på pensionärer som tränger sig i kön. Mest för nöjet att se gamlingen falla och bryta lårbenshalsen.

Midna792010-10-07 19:19
Antal inlägg: 1117

apbur, hahaha! Nej det håller jag med om

Robbian - Ej medlem längre2010-10-07 19:30

Midna har en del grejer på gång mot barnvagnsförarna. :-)

apbur2010-10-07 19:52

Jag tycker hela den här tråden visar hur intoleranta folk är. Det är faktiskt inte så lätt alla gånger att fatta var man får gå respektive cykla. Jag cyklar aldrig fort förbi gående som hamnat fel och går på cykelbanan. Det är ett jävla sätt att göra så.
Inne i stan är det fullkomligt hopplöst att förstå var cykelbanorna går om man inte tidigare cyklat där flera gånger och lärt sig. Skyltningen är under all kritik, cykelbanorna är otydliga och många gånger hel bortnötta. Såklart inte de gående heller ser att de råkar befinna sig på cykelbanan. Allt är bara ett virrvarr.

Det är inte lätt för nån att ta sig fram i stan, speciellt inte här i Göteborg där tunga spårvagnar riskerar att göra köttfärs av folk och skicka bilar och förare in på reparation.

YamahaJet2010-10-23 00:14
Antal inlägg: 2239

Nu när snön fallit och det är minusgrader ute så uppmärksammade jag under dagens bilfärd en del cyklister som for runt på isiga bilvägar, trots både trottoar och cykelväg bredvid. De såg ut att frysa något oerhört.

Min fråga är då

-Hur är man nöjd med sin livssituation om man som vuxen använder cykeln som primärt transportmedel?

-Har man inte som ambition att nå längre i livet? Tänkte man leva hela sitt liv som en hårt trampande, förfrusen sista klassens medborgare bara för man tycker bensin är dyrt?

-Tycker man inte det är tråkigt att röra sig inom en radie om två kilometer från sin hyresrätt mest hela livet?

-Vilka livskvalitetshöjande aktiviteter prioriterar man som överträffar bilägande? Internet?

Gautama2010-10-23 00:19
Antal inlägg: 6854

"-Tycker man inte det är tråkigt att röra sig inom en radie om två kilometer från sin hyresrätt mest hela livet? "

Två kilometer? Orkar du inte cykla mer än så vännen? En mil averkar man snabbts som ögat på cykel, pröva så får du se. Du mår bra av motion, jag lovar.

__1__ - Ej medlem längre2010-10-23 00:34
Antal inlägg: 1103

En polare sträckkörde Stockhom-Karlstad ToR, ca 600 km, på ung 24 timmar. Han förklarade att han hade tråkigt och satte sig på hojen för att få några mil i benen. Han var visserligen inte själv utan hojade med sin klubb. Så visst kan man cykla mer än två kilometer.

Fullständigt obegripligt beteende visserligen - men förtjänar trots allt lite respekt.

Grundsnygg - Ej medlem längre2010-10-23 00:37
Antal inlägg: 3451

Om man kör så sakta att man hinner med att reflektera över cyklister är man inte värd att köra bil.

YamahaJet2010-10-23 00:42
Antal inlägg: 2239

Vad har jag för val när dom cyklar framför en på smala stockholmsvägar under rusningstrafik då omkörningsmöjligheterna är få?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?