Spelrum
Giraffen40
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
27
Inloggade69
Mobilspel
Pågående18 834

Forumkategorier

Användare Inlägg  
LisaLong2010-11-04 00:09
Antal inlägg: 2725

och som nån sa i en annan tråd som iofs spårade ur så dödar jag massa myror när jag går i skogen:) Kunde jag flyga skulle jag göra det:)

Larvbrud - Ej medlem längre2010-11-04 00:09
Antal inlägg: 4050

Frågar du mig? Du kan väl svara på hur länge du var vegetarian?

Jag är inte vegetarian av hälsoskäl utan av djuretiska skäl.

Lite kött och fisk har ingen dött av.
Kan dock se att rött kött är förknippat med cancer samt att miljögifter, dioxiner, finns i kött och fet fisk och andra animaliska fetter som man kan få i sig via maten.
Vi må vara gjorda för att äta kött men inte kött med miljögifter i.

LisaLong2010-11-04 00:12

Jag tycker allt levande har rätt att leva. Och om alla slutade äta kött skulle inga djur dödas, plågas etc. :)

__1__ - Ej medlem längre2010-11-04 00:13
Antal inlägg: 1103

Vegetarer + muskler = mat

Utesluter man en av dessa två grundläggande ingredienser blir det ätstörning av kakan. Som vanligt blir det lite svartvit stämning i betaforumet på kvällskvisten.

le-lou2010-11-04 00:14
Antal inlägg: 17500

"Frågar du mig? Du kan väl svara på hur länge du var vegetarian?"
varför? Ointressant och jag minns inte alls hur länge det höll i. Minns du dina faser 10- 15 år tillbaka ?

Nej vi är inte gjorda för att andas skiten heller. Vet inte längre vad som diskuteras.

le-lou2010-11-04 00:15

genomgången gick en del förbi.. :/

LisaLong2010-11-04 00:15

_1_ ätstörningar? nej nu vet jag inte vad du pratar om hehehehe. Jag har varit vegeterian många år och jag har absolut inte några ätstörningar:)

Larvbrud - Ej medlem längre2010-11-04 00:19

Du berättade ju att du klappade ihop och hade slut på B12. Klart det är intressant hur länge du var vegetarian. Var det flera år eller ett halvår?

Även djur som äter den föda de "alltid har ätit" får brister av olika slag.

Inställningen att vegetarianer får skylla sig själva är väldigt fånig.

Vi kan ju sluta med jod i saltet så kan alla som inte vill skylla sig själva flytta dit det finns jod.

Vegetarianer är smalare och lever längre sist jag googlade. Varför denna enorma oro om vår hälsa?
Jag har aldrig haft B12-brist och då har jag inte tagit hand om mig själv i perioder under snart 15 års tid.
Den där sista biten oxfilé 1996 ligger nog fortfarande kvar och skvalpar i mina depåer.

Ts lillsyrra - Ej medlem längre2010-11-04 00:20
Antal inlägg: 299

YamahaJet 2010-11-03 23:38
"Le-lou sopar banan med alla som vanligt. Glädjande att se. Så ovanligt med kvinnor i allmänhet som är smarta och i synnerhet de som lyckas kombinera detta med sunda värderingar och oslagbar retorisk förmåga. Ni andra guzzar borde lära av henne istället för att försöka överträffa."

Faen Yama så besviken du gör mig ibland. :(

;D

le-lou2010-11-04 00:23

jajaja det var väl tja, nåt år. helt ärligt så minns jag inte men det var inte speciellt länge alls hur som helst. Jag blev även gul i ögonvitorna vet jag, men det var tydligen en medfödd åkomma, min mamma trodde jag hade fått leversvikt till på köpet.
jo, vegetarianer får skylla sig själv om man åker på bristsjukdomar av kosten. precis som att man får skylla sig själv om man bara trycker i sig fet mat och fettar igen hela kroppen.

le-lou2010-11-04 00:24

ts - ajabaja, avundsjuka är riktigt osnyggt.

tusen cyklar - Ej medlem längre2010-11-04 00:27
Antal inlägg: 7

ursäkta om nån har påpekat det innan, men om jag inte har fel för mig kan kroppen lagra b12 sådär en 3-6 år. i en vanlig blandkost får man i regel i sig rätt mycket mer än det rekommenderade intaget, så då kan man nog bygga upp en rätt skaplig buffert.

__1__ - Ej medlem längre2010-11-04 00:28
Antal inlägg: 1103

Nu blir även jag nyfiken Le-Lou. Hur länge var du vego. Det tar rätt lång tid att få B-12 brist, och om du ätit mejeriprodukter och fuskätit något dött nån gång så låter B12 ganska konstigt. Kan det kanske handlat om nått annat och att din doktor tyckte att det var bra att försöka normalisera din tillvaro med lite vedertagna matvanor?

le-lou2010-11-04 00:33

_1_ njet. det behöver inte ta särskilt lång tid alls. Läkarna som vi pratade med förklarade dels det - och dels att symptomen kommer smygande, De sa att det är väldigt individuellt och också att en del kroppar inte alls fungerar på köttfri kost, den del reagerar snabbare och värre. Jag var säkerligen en av dem. på mig startade det hela med att det började sticka i fötterna och jag trodde mest det var dålig blodcirkulation. nåt i den stilen. Den ökade det på med tiden.
tro mig, jag var grundligt undersökt, de tog prover på allt inkl en fullständigt jättetrevlig maggenomgång.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-11-04 00:34

Vi kan väl enas om minst 1 år innan depåerna tar slut...

Veganer har nog större risk att utveckla B12-brist men även vegetarianer bör vara uppmärksamma.
Det finns såklart nackdelar även med vegetarisk kost. Vegetarianer lever dock länge och har god hälsa generellt, kanske just för att det är en grupp som kan fatta beslut med hjärnan, göra avkall på alkohol och tobak och annat man skulle vilja stoppa i munnen (om man nu varit ett dagisbarn).

le-lou2010-11-04 00:37

jag ska tillägga _1_ med tanke på det du skrev i din sista mening - det kan ju mycket väl vara så att jag redan innan hade b12 brist. Även om jag gillar kött så åt jag extremt slarvigt även innan vegokosten. Det känns rätt rimligt, men så drog det iväg när jag helt struntade i kött. Käkade inte heller ägg, dricker inte mjölk av andra skäl, och gillade inte ost på den tiden.

YamahaJet2010-11-04 01:26
Antal inlägg: 2239

Här är ett exempel på hur man blir som vegeterian.

www.greencar.com/art...di esel.php

18-åriga tjejer, då ska man vara fullväxt. Ändå är dessa vegeterianer såpass små att de knappt når upp till motorhuven på pickupen. Så går det helt enkelt när man inte ger kroppen tillräckligt med näring i de kritiska uppväxtåren, man förblir liten och outvecklad!

Låt mig bara påminna om hur den köttslukande Ena Popov ser ut

soccerlens.com/babes...po v-10.jpg
www.crvenitepih.com/...ob line.jpg

Tror ni att Ana Ivanovic blev 185 cm och elitidrottare av att växa upp på gräs?

1.bp.blogspot.com/_G...ne +pic.jpg

Larvbrud - Ej medlem längre2010-11-04 01:36

Herregud, min snart 60-åriga mamma (vegetarian i långa perioder) har mer väldefinierade muskler än de där mjuka, slappa sakerna.

YamahaJet2010-11-04 01:43
Antal inlägg: 2239

Det svenska svältidealet, som sagt. Det anses vara fint när muskel- och blodådror syns på kvinnor, då är dom inte "tjocka".

Fortsätt se kollektivt undernärda och bleka ut då så går vi runt och är starka istället.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-11-04 01:44

Joe Rollino vegetarian sedan barnsben:

graphics8.nytimes.co...In line.jpg

i038.radikal.ru/1001...22 6204.jpg

På sin 103-årsdag:

media.pennlive.com/g...cb 14f6.jpg

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?