Spelrum
Giraffen30
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade55
Mobilspel
Pågående18 742

Forumkategorier

Användare Inlägg  
crooked rain - Ej medlem längre2011-03-20 00:39
Antal inlägg: 6334

Hahaha men allvarligt. Du får det att låta som att homos går runt och viftar med dildos på vägen till jobbet varje dag. Som sagt, det är en parad EN gång om året. Hur läskigt kan det vara?

kroniker - Ej medlem längre2011-03-20 00:41
Antal inlägg: 46

Och crooked rain. Jag har redan sagt att jag har möjlighet att inte skåda gayparaderna. Vilket jag för övrigt är mkt tacksam för, då jag anser att det är ett frotterande i snusk och inte en manifestation över homokärlek.

kroniker - Ej medlem längre2011-03-20 00:44

Jag tror att homosexuella har svårt med gränsdragningen mellan kärlek och sex, när det gäller att offentligt visa upp sej.

pichipichi - Ej medlem längre2011-03-20 02:09
Antal inlägg: 1188

kroniker
Ditt påstående om att mitt inlägg till dig skulle ha varit kränkande (eller hade kunnat vara det om du hade varit kroniker) tänker jag inte ens kommentera.

Om jag nu då har förstått dig rätt, så är du väl inte så känslig som du verkar då (?).
Då kanske jag vågar ta risken och berätta en liten sann historia för dig apropå det du skriver om folks sexualitet och exponeringen av densamma.

kroniker 2011-03-20 00:32
"Homos är mer offentligt sexinriktade än hetero. Paraderna gör att man tror att homosexuella inte tänker på annat än sex. Den generella sexualiseringen är jag också emot. Jag tror att faktumet att homosexuella har haft svårt med att accepteras i samhället gör at de använder en överdriven sexuell approach."

Jag (vi) besökte nämligen en gång en konstutställning av den norske konstnären Odd Nerdrum.
- Jag kan verkligen inte påstå att jag skulle gilla alla hans målningar eller gilla det som hans målningar berättar om hans inre (obs, min tolkning), men däremot är jag superfascinerad av hans kunnande, av hans teknik. Hans målningar är rent tekniskt sett helt fantastiska, enligt mitt sätt att se.

Enligt mitt tycke kan han ha en ganska vulgär stil i en del verk och så var det även i den här utställningen, där bland annat det här självporträttet visades (halvblunda för säkerhets skull kroniker):

pergrunditz.files.wo...ne rdum.jpg

Jag vet inte om det då var målningar som den där, eller något annat som var orsaken, men något var det i allafall som hade triggat igång ett heteropar där på utställningen och istället för att gå runt och kika på målningarna så gick de två runt och fullständigt råhånglade. Det låg väldigt, väldigt nära till hands (så som det såg ut iaf) att de skulle ha slitit av varandra kläderna och börjat....tja...du vet vad...
De två såg verkligen inget annat än varandra, de brydde sig inte det minsta om oss andra där, utan de gick - som sagt - runt och totalt råhånglade.
Och nu när jag tänker på det så är jag nästan säker på att hade det varit ett homopar så hade de blivit utslängda, men de här två fick hållas.
Och inte gjorde det oss något, vi tyckte mest att det var lite smålustigt (synd bara att jag inte hade kameran med mig den gången, det hade kunnat bli roliga bilder).

Visserligen är det ovan bara en liten berättelse, men hursom, nej, jag köper inte ditt påstående om att "Homos är mer offentligt sexinriktade än hetero."

Gonatt

kroniker - Ej medlem längre2011-03-20 02:15

Enstaka exempel. Jag talar behov av stora parader, av vilka man kan generalisera i större utsträckning. Håll med om att gayparaderna är sexinriktade.

kroniker - Ej medlem längre2011-03-20 02:26

För övrigt anser jag att ett råhånglande heteropar(som du i din fantasi tror ville mer) är ett konstigt jämförande med gaykulturens behov av att sexualisera.

mishizaki2011-03-20 09:51
Antal inlägg: 2533

nja, man ser nog det man vill se.
Jag känner folk som smyger med i paraden och lyckats övervinna sin rädsla för att släkten och arbetskamrater ska se. Jag ser folk som inte vågar gå med men ställa sig längst fram i åskådarleden för att ändå vis vem man är.

Man måste tala om sex annars tystas det.
Tänk tonårstjejen som inte vågar tala om att killen har gått för långt.
Tänk tysta otrohetsaffärer som fräter sönder äktenskap och livsglädje.
Tänk celibatet som katolska kyrkan med sitt tigande tror vaccinerar mot sex.
Eller som min i övrigt goda mor: -Du kan ju vara homosexuell men inte göra det (!?)

micro1132011-03-20 10:56
Antal inlägg: 17540

kroniker
Jag tycker det är konstigt att döma en väldig massa människors sätt att leva och vara utifrån en begränsad del av en parad som sker en gång om året.

I synnerhet som du själv uppgett att du väljer att inte "skåda" festivalen - och sannolikt har en ännu mer begränsad bild än de som varit där och varit med på ett hörn, eller på annat sätt valt att faktiskt sätta sig in i och ta del av den.

Kanske säger det mer om dig och dina åsikter (läs gärna förutfattade meningar/fördomar) än om HBT-kulturen?

ramsay - Ej medlem längre2011-03-20 11:42
Antal inlägg: 9204

naturligtvis måste det finnas ett underläge för att en parad som pride och sexualiserings exponering ala homostyle ska ha existensberättigande. man behöver väl inte hymla med det? det det eg råder delade meningar om är väl istället frågan om underläget finns kvar och om det fortfarande ser ut på så sätt att "in your face" metoden är den bästa? en metod som var fantastisk i san fransisco på 80talet men idag enligt mig är onödig, ofräsch och kontraproduktiv.

-----

lite ot men parfymreklam är galet homo har alltid varit så och kommer så att förbli. bootyshake och annan nakenhet når den som attraheras av könet som exponeras. homo eller hetero.

firedancer2011-03-20 12:27
Antal inlägg: 101

jag är flata o lever med en kvinna.. till sommaren ska vi ha barn, innan dess ska vi hinna med giftermål...
personligen kan jag säga att jag inte har stött på särskilt mkt motstånd.. det enda folk säger, eftersom jag kom ut sent, är om jag inte saknar en man...

pichipichi - Ej medlem längre2011-03-20 14:03

kroniker 2011-03-20 02:26
"För övrigt anser jag att ett råhånglande heteropar(som du i din fantasi tror ville mer) är ett konstigt jämförande med gaykulturens behov av att sexualisera."

Jag måste erkänna att jag är för dåligt insatt för att veta något alls om "gaykulturens behov av att sexualisera."
Hurpass insatt är du?

Och för övrigt undrar jag om jämförelsen verkligen är så konstigt?
För jag kan nämligen påminna mig om ganska många tillfällen då jag sett heteropar hångla offentligt, men jag har faktiskt aldrig råkat se ett homopar göra detsamma.
Hur ofta ser du sånt?

pichipichi - Ej medlem längre2011-03-20 14:27

kroniker 2011-03-20 02:15
"Enstaka exempel. Jag talar behov av stora parader, av vilka man kan generalisera i större utsträckning. Håll med om att gayparaderna är sexinriktade."

Jag kan inte säga varken bu eller bä om gayparaderna, för det närmaste jag någonsin har kommit en sådan är ungefär 25 mil. Hur många gayparader har du varit på?

Men allmänt så tror jag att det i mångt är så som mishizaki skriver här ovan, "man ser nog det man vill se". Och eftersom du stör dig så otroligt, så blir väl den naturliga följden att du också ser just det. Själv har jag inte ens tänkt i dom tankebanorna du nu tar upp.

Jag tycker att folk ska få leva precis som dom vill så länge de inte skadar någon annan.

Själv är jag i min lilla privata kokong upptagen med helt andra saker. Privat, rasister som på allvar gör sina medmänniskor illa.
Mer allmänt, situationen i Japan, Libyen mm.

Perspektiv liksom...

ramsay - Ej medlem längre2011-03-20 14:33

alla med ett cruiserkonto vet hur sexualiserad gaykulturen är. till visst mått är det väl vad som attraherar. kanske är det en konsekvens av komma ut perioden också. att nästan tvångsmässigt etikettera sin sexualitet och att inlemma den i identiteten. där kan man på blodigaste allvar höra sådana här presentationer:

"Jag är en MTF-post op.TS, KSM. Det vill säga: Male To Female, opererad Transsexuell Kvinna som har Sex med Män. Här skulle man också kunna tillägga "heterosexuellt identifierad" och "periodvis bögk*****re"."

personligen tycker jag sånt här är roligare i sängen eller varför inte garderoben än som pres. vid lunchbordet.

Larvbrud - Ej medlem längre2011-03-20 14:47
Antal inlägg: 4050

Jag gillar pryda Project Runway-bögar. Han som vann the Fashion Show season 2 var väl till och med oskuld?

Gautama2011-03-20 14:49
Antal inlägg: 6854

Otroligt naivt att tro att homosexuella lever ut sin sexualitet på annat sätt en hetero. Det är just en av alla fördomar som finns om homosexuella som jag vill ta död på. Det är en av anledningarna att det är bra att homosexuella syns och hörs i många olika sammanhang.

De flesta homosexuella lever precis som de flesta heterosexuella. I ett monogamt förhållande och ett vanligt svenssonliv.

Sen finns det de som sticker ut med sin sexualitet precis som det finns heterosexuella som gör det. Men att homos syns mer kanske har sin förklaring i att de får folk att reagera på ett annat sätt.

Ingen regarera lika starkt över heterofolk som går på swingerklubbar och pratar om sex i tid och otid.

Gautama2011-03-20 14:52

Vill bara fråga också vad du menar med dina inlägg i tråden ramsay?
Jag må vara trög men jag fattar faktiskt inte dina kryptiska inlägg. Var står du i frågan? Vad vill du tillföra tråden?

Det är inte elakt sagt utan en seriös fråga. Jag fattar inte var du står i frågan?

Larvbrud - Ej medlem längre2011-03-20 14:53
Antal inlägg: 4050

"Ingen regarera lika starkt över heterofolk som går på swingerklubbar och pratar om sex i tid och otid."

Jo. Jag.

ramsay - Ej medlem längre2011-03-20 14:56

en swingersparad med husvagnar och tyrolermusik skulle visserligen roa mig men smakmässigt vore det ju rena döden faktiskt.

Gautama2011-03-20 14:58

Ok, jag bryr mig föga om de som vill gå på swingerklubb eller hur folk lever ut sitt sexliv. Det är inte min sak.

Swinger kan vara trevligt...

ramsay - Ej medlem längre2011-03-20 15:02

att pride i många fall väcker samma inre gapflabb och avsmak som nämnda tyrolerparad skulle göra måste man dock hålla tyst om.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?