Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 19 551 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-09-26 20:00 | |
![]() | Men käre du, det är ganska vanligt förekommande att man kommenterar det senast sagda om man inte specificerar annat. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-09-26 20:01 | |
![]() | Som nu, nu kommenterade jag det du skrev precis innan. (Lika bra att vara tydlig.) | |
| Naity_ | 2011-09-26 20:16 | |
![]() | Käre du, nu är vi inte två personer som diskuterar där man endast har det tidigare skrivna att svara på. Utan en stor tråd med många olika personer som säger vad dom tycker. Jag skrev ett längre inlägg med vettiga åsikter och trodde att du kanske tyckte jag tog en poäng där någonstans. Notera att jag skrev var menar du då.. Specificera dig lite mer om du vill vara tydlig eller acceptera att allting inte är glasklart i en sådan här stor tråd med flera inblandade | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-09-26 20:17 | |
![]() | Ja ursäkta mig, herr forumexpert. Jag vet inte riktigt hur det fungerar i så stora sammanhang. | |
| Naity_ | 2011-09-26 20:24 | |
![]() | Ähh lugnt, inte jag heller egentligen men tyckte bara det blev lite otydligt:) | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-27 06:39 | |
![]() | Alltså..Du har fått ett gäng länkar och förklarande kommentarer, men du förstår fortfarande inte vad feminism är. Bryr du dig eller är du bara sur? | |
| ANDERStG | 2011-09-27 06:39 | |
![]() | Humanist används också om olika sorters människor idag. Människovän, utövare av människocentrerade vetenskaper eller passionerade ateister... Är det då så konstigt att feminist fått olika betydelser? Varför hänga upp sig på en benämning när du tycker ungefär lika som de som vill kalla sig feminister? | |
| ANDERStG | 2011-09-27 06:43 | |
![]() | Fler ord att hänga upp sig på, klart kränkande mot män: man-del man-dom man-gel man-tissa | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-27 06:46 | |
![]() | Män-i-skor :( Är inte jag människa då? Det gäller ju bara män i skor! | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-27 06:47 | |
![]() | (Människor jag vet) | |
| Pocaloca | 2011-09-27 08:02 | |
![]() | =) dessa manstimmer! | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-27 08:09 | |
![]() | Bitterkukar alltså..Ni som inte fogar er måste vara fula och få alldeles för lite fitta. Annars kan man liksom inte vara engagerad i genusfrågor. (: | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-27 09:03 | |
![]() | När kommer frågan om rakning upp då? ^^ | |
| Satyra | 2011-09-27 11:43 | |
![]() | "Bitterkukar alltså..Ni som inte fogar er måste vara fula och få alldeles för lite fitta." (Delicious) Hahaha - förlåt att jag (i min ålder) skrattar åt ovanstående men det blir ju alltid så absurt och därmed tragikomiskt, när man vänder på steken. Och på tal om det - vill man förstå genusfrågorna via det perspektivet Delicious precis gav ett smakprov på, så rekommenderar jag varmt boken "Egalias döttrar"!!! Läs den!! www.adlibris.com/se/...91 85011096 | |
| Naity_ | 2011-09-27 13:49 | |
![]() | Haha jag kanske hade fattat feminism fel då, fick för mig att det var kortklippta kärringar som tyckte alla män var svin^^ Men oavsett vad är jag jämlikethetist. Peace :) | |
| Naity_ | 2011-09-27 13:54 | |
![]() | Förresten så är jag inte direkt ful och kan inte klaga på att jag fått för lite fitta heller, men däremot om jag tycker något är fel så försöker jag reda ut det istället för att vara en jävla soffpotatis som tänker ääh vafan nån annan gör det. Jag har inte varit insatt i feminism så mycket tidigare men under tidens gång har jag insett ett och annat, att jag hakat upp mig för mycket på själva uttrycket feminism och att det är jämställdhet. Great! Hoppas det är samma i praktiken ;) | |
| Satyra | 2011-09-27 15:30 | |
![]() | "fick för mig att det var kortklippta kärringar som tyckte alla män var svin" (Naity_) Nejdu, jag är en feminist som aldrig varit korthårig och alltid älskat män! ;-) Så du har fel uppfattning! Som jag (och andra) redan skrivit så handlar feminism om att bli värderad exakt likadant, oavsett kön! Och inget annat! :-) | |
| Satyra | 2011-09-27 15:31 | |
![]() | Kärring är jag väl i och för sig, hehe, men jag var feminist även som ung! ;-) | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-27 16:46 | |
![]() | Riktiga (ja..) feminister hatar absolut inte män. Tvärt om. Unless någon man varit ett svin och då kan man ju hata den manliga rasen ett tag ;) Men det går nog åt båda hållen skulle jag tro. Och har inget med feminism att göra utan lite tillfällig galenskap. | |
| Naity_ | 2011-09-27 17:14 | |
![]() | Haha jag hade inte helt fel i mitt påstående satyra ;-) Aja verkar som vi kan avsluta tråden nu iaf. Vi ses i en annan tråd :D peace | |