Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 18 985 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Björn K-hamn | 2011-10-13 20:34 | |
![]() | Någonstans har vi lämnat begreppet personligt ansvar bakom oss och i deklarationerna behöver få göra annat än att signa av i sin facebook app, kontrollen är redan gjord. I deklarationen skriver vi under (eller trycker ja) ”På heder och samvete” att uppgifterna är korrekta, men snart kommer nog detta att bytas ut till ”Vad jag vet” så är det korrekt. På sikt kommer vi bara få information om hur mycket som kommer dras eller sättas in på vårt konto efter att skatten beräknats och kontrollerats utan att vi själva behöver involveras. Devisen förtroende är bra, kontroll är bättre är snart inbyggt i alla system och snart slipper vi ta någon typ av ansvar för våra handlingar, då felaktiga sådana per definition kommer vara omöjliga. Vi kan inte låta Juholt själv ta ansvar för att systemet inte fungerar, han vet ju inte bättre! I sin mörka framtidsdystopi kallade 80-talets främsta visionärer det som skulle komma för en mental istid, och jag tror att vi redan är där. Skicka Juholt till avstjälpningscentralen, reboota, och så kör vi igen. | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2011-10-13 21:38 | |
![]() | juholt har förolämpat mig med sin skenheliga milda röst och skojfriska uppsyn sen dag ett. | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2011-10-13 21:42 | |
![]() | ^^ | |
| bujum | 2011-10-13 22:06 | |
![]() | Vad fan har han inte gått än? Han måste vara jävligt trögfattad. | |
| catta65 | 2011-10-13 22:29 | |
![]() | Skulle man gå igenom alla pariter och deras politiker skulle hela Sverige förfasas. Det är bara det att nu är det Juholt som ska få bära korset....Nej, se till att granska varenda politiker, så kanske de äntligen fattar. Juholt är inte den enda att dra för dubbelt boende eller egen bil! | |
| Redemeer - Ej medlem längre | 2011-10-13 22:33 | |
![]() | Dom andra är redan kollade av massmedian. | |
| Henrik_77 | 2011-10-13 22:51 | |
![]() | Helt omöjligt att han kan leda S i nästa valrörelse. Det vore att spela motståndarna i händerna. Mängder med negativ propaganda och Youtube-videos på temat Ljugholt, Tjuvholt etc kommer läggas upp på internet lagom till valrörelsen. | |
| malman | 2011-10-13 23:24 | |
![]() | ang bedrägeriet som han är misstänkt för så är man enligt lag oskyldig tills motsatsen är bevisad, och jag håller på den iden. men jag kan inte förstå varför en person som kärnar 140 000kr i månaden måste fuska för att få mera, jag hade antagligen inte brytt mig om det var en ensamstående mamma eller pappa som levde på existens minimum försökte fuska till sin lite pengar men att en förtroendevald högt uppsatt person gör på detta viset är att pissa på våra lagar och regler och rent av på sina väljare. så jag anser att han ska avgå med tanke på det andra han har ställt till med. jag tycker inte han är en förebild och jag skulle inte kunna lita på han | |
| Jymden2_0 - Ej medlem längre | 2011-10-13 23:25 | |
![]() | Han borde Juholt sig till reglerna. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2011-10-13 23:29 | |
![]() | Det som är kul nu är att se hur gamarna på Sveavägen söker bästa anfallsvinkel. Kan vi anta att Baylan smyger fram ur gömmorna snart med en allvarlig lite ledsen blick och tar på sig den tunga bördan att ratta "Sossarna" rätt i denna svåra tid. | |
| jpcnrd - Ej medlem längre | 2011-10-13 23:40 | |
![]() | Jag undrar vem som bestämde att dra igång det här drevet? Jag tror det är besvikelsen över att Juholt visat sig vara så svag ledare som fått socialdemokraterna på aftonbladet (och på Sveavägen) att panikslaget plantera denna nästan-nyhet som till och med dum-Juholt själv gick på. Formellt så fanns det ju ingen anledning att betala, eftersom reglerna inte var explicita. Nu har vi dock lärt oss att Juholt inte förstått det moraliskt udda i att ta ut maximalt bostadsbelopp till sin sambo, inte förstått att han inte begått något formellt fel, inte förstått att man inte kan gå ut på facebook och bara ''Aftonbladet har sagt åt mig att betala 160000 kronor till riksdagen och nu har jag gjort det'', och på toppen av detta blivit itutad att säga ''reglerna är glasklara'' och försöka sig på en jättepudel över någonting som knappt borde ha blivit en notis i lokalblaskan. Vad är han för jävla praktpucko? Man kan bli lite konspiratorisk. Hade inte detta hänt hade media granskat den undermåliga skuggbudgeten istället, med avsevärt värre följder för socialdemokraterna. Nu finns ju alltid risken att de väljer Mikael Damberg eller Morgan Johansson och vinner valet. | |
| kaffeflicka - Ej medlem längre | 2011-10-13 23:44 | |
![]() | Den enes död den andres bröd... Det är pinsamt hur han med en dåres envishet tror sig kunna företräda partiet och skapa ett förtroendefullt förhållande till väljarna. Jag tycker inte synd om honom längre. Det är mycket mera synd om dem som fick lämna saab och om alla som ständigt för en kamp för sitt uppehälle. Han kommer aldrig att lida materiell nöd. Åk till Mauritius ett par veckor och slicka såren, Håkan. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2011-10-13 23:55 | |
![]() | @jpcnrd: I den bästa av världar skulle J Björklund få fjällvandra med Paul Krugman, din konspiration känns så liten och trist. | |
| kentsam | 2011-10-14 00:02 | |
![]() | Borde han avgå? Kort och koncist - Jepp! | |
| jpcnrd - Ej medlem längre | 2011-10-14 00:10 | |
![]() | Grundsnygg: En passande beskrivning, ja. Välkommen till Sverige. | |
| taxam - Ej medlem längre | 2011-10-14 00:22 | |
![]() | Har inte läst alla inlägg men reagerade på ett inlägg "så svenskt" ??? Det är väl snarare så att vi är så förbannat flata i det här landet och "aldrig" protesterar utan sväljer allting. Nä, fram med lite istället "slå-näven-i-bordet" anda istället och inte köpa allt vi blir oss itutade. Politiker har våra pengar som sitt arbetsfält och det vore väl f*n om dom inte sköter det åläggandet, vuxna, utbildade akademiker sitter och påstår att dom inte vet och bla bla bla...och dom ska styra landet i både med och motgång? Vet man inte hur man sköter sina egna finanser, hur ska dom då vara kapabla att sköta hela rikets? | |
| taxam - Ej medlem längre | 2011-10-14 00:48 | |
![]() | Glömde...tycker att han och sina gelikar, oavsett färg på sin politiska flagga borde avgå, sätta sig i skolbänken igen och lära sig stava och förstå innebörden i solidaritet, moral och hur man fyller i en bidragsansökan rätt...tycker också det är skönt att inte vara socialdemokrat...upp till kamp.... | |
| Dumblondin - Ej medlem längre | 2011-10-14 01:07 | |
![]() | Det är intressant att följa. Såg ni Debatt nu i kväll också? Många sa det jag också tror, nämligen att han måste avgå nu eftersom såren blivit för djupa. Det spelar inte längre någon roll vad som formellt är rätt eller fel. Och så är det. Dessutom har vår största tidning bestämt sig. Och det finns alltid mer skit att gräva fram. Särskilt gäller det personer som det redan fanns annan skit om. Skit kommer sällan i singularis, så att säga... | |
| zezzo - Ej medlem längre | 2011-10-14 01:16 | |
![]() | "...vuxna, utbildade akademiker sitter och påstår att dom inte vet och bla bla bla..." Juholt är väl inte akademiker? | |
| taxam - Ej medlem längre | 2011-10-14 01:35 | |
![]() | Nä men det finns andra, Juholt är ju inte den ende som kan lägga till sin "merit" att ha fuskat...men strunt samma. Ska man sitta i den positionen ska man nog se till att ha rent mjöl i påsen innan man går ut och snackar om solidaritet etc. Och vad tidningen bekräftar så gäller det ju för oss som läsare att sålla agnar från vetet men det måste väl ändå vara bra att vi får veta om sånt här? Det bidrar även till att andra upptäcks och i vissa fall självmant träder fram och "erkänner" att dom tagit del av pengar som dom inte har rätt till....nämen ojsan då, det hade jag inte en aaaaning om. | |