Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 65 |
Mobilspel
| Pågående | 19 091 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Poussitiv - Ej medlem längre | 2012-02-08 23:33 | |
![]() | Trycka på en knapp :) | |
| strömavbrott | 2012-02-08 23:38 | |
![]() | Tvinga arbetsgivarna att betala in mer pengar till pension, så är problemet löst. Men de blir väl sura om de måste nagga på sina ohemula vinster. | |
| Poussitiv - Ej medlem längre | 2012-02-08 23:42 | |
![]() | Fråga vissa banker i så fall | |
| Skblole | 2012-02-09 22:13 | |
![]() | "Tvinga arbetsgivarna att betala in mer pengar till pension, så är problemet löst. Men de blir väl sura om de måste nagga på sina ohemula vinster." Den ökade arbetslösheten du får av det agerandet eliminerar inkomsterna. | |
| vulcan | 2012-02-09 23:22 | |
![]() | Och offentliga utgifter går upp med åtskilliga miljarder eftersom arbetsgivaravgift även betalas på offentliganställdas löner. Man undrar ju också som Skblole hur det ska gå för de arbetsgivare som inte gör "ohemula vinster". Jag har hört ryktesvägen att det visst ska finnas nån enstaka som inte plockade hem en miljard i senaste årsbokslutet. | |
| dellartista - Ej medlem längre | 2012-02-10 01:07 | |
![]() | "Nu kommer regeringen med ett förslag om att höja pensionsåldern till 75 år istället för som idag 65 år. " Vad har du fått detta ifrån? Pensionsåldern i dag är från 61 till 67 år. | |
| Palnatoke - Ej medlem längre | 2012-02-10 02:17 | |
![]() | Lösningen är ju uppenbar: Alla startar eget och anställer varandra, så blir vi ohemult rika allihopa och behöver inte spara till någon pension! Förenklade lösningar ftw. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-02-10 02:25 | |
![]() | Vill bli rik som ett troll. Då ska jag ha golvvärme överallt. | |
| Palnatoke - Ej medlem längre | 2012-02-10 02:36 | |
![]() | Problemet när vi alla blir rika, tack vare min och strömavbrotts briljanta plan, kommer att vara att det blir omöjligt för alla som tillverkar jacuzzis (och ja, golvvärme också) att hålla jämn takt med efterfrågan. Å andra sidan löser det sig om vi alla startar firmor i just de branscherna, och säljer till varandra. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-02-10 02:42 | |
![]() | Smart! Jag vill ha två jacuzzis. Jag kan starta försäljning av blå dunster. | |
| Palnatoke - Ej medlem längre | 2012-02-10 02:56 | |
![]() | Jag kan sälja dem till dig. Fast först måste jag anställa dig så att jag blir rik på din bekostnad när jag säljer dem till dig. Sedan kan du anställa mig för att installera dem så blir du också rik. Här löser vi världsproblemen raskt må jag då säga. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-02-10 03:47 | |
![]() | Det blir alltid bättre lösningar på natten? Man ser möjligheter på ett annat sätt. | |
| boyitsyou | 2012-02-10 11:47 | |
![]() | a1.sphotos.ak.fbcdn....83 09_n.jpg | |
| -Gossip- - Ej medlem längre | 2012-02-10 12:18 | |
![]() | Som sagt det var frivilligt,och varför om man är pigg och ett jobb man trivs med ska man inte få jobba då ? Jobb finns till våra ungdomar..ta t.e.x skogen,tusentals från litauen,estland och polen jobbar med plantering markberedning och röjning i våra svenska skogar,jobb som våra ungdomar kunde ta,men det är för jobbigt inte fint nog,men kunde man sätta plantor genom att sitta på en stol och en datorskärm då skulle det jobbet duga oxå..Tur att det är borgligt vid makten så sverige fungerar,,sossarna kör det i botten varje gång dom är vid makten. | |
| Miss_jk | 2012-02-10 12:20 | |
![]() | Den dekalen är fejk. Ja, "Arbete ger frihet" skrevs på en blogg av en person inom Moderaterna, men är INGET som M i sin helhet står bakom. Garanterat en såsse som gjort dekalen. Hur som helst är den fejkad. | |
| Pocaloca | 2012-02-10 12:28 | |
![]() | vi får helt enkelt byta ut trucken mot en rulator på jobbet! =) | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-02-10 12:41 | |
![]() | Nu är väl inte poängen att man ska jobba om man inte kan? | |
| Mamik | 2012-02-10 12:43 | |
![]() | Jag ser att tråden har spårat ut en del, men jag kopierar in en text som jag hade på Facebook igår. Faktum är att statens pengar inte räcker till allas pensioner, så något måste göras. Men här kommer texten. Obs skribenten i länken gör en del rasistiska uttalanden som jag tar avstånd ifrån, det var statistiken som var intressant. En vän skrev lite som jag har tänkt. "Eftersom så många har kommenterat reinfeldts utspel om höjd pensionsålder här på fb, så vill jag bara kommentera med att när folkpensionen infördes i sverige var medellivslängden 60 år och pensionsåldern 67 år. Så reinfeldts "förslag" är i jämförelse rätt humant eftersom det skulle innebära att man har 5 år istället för -7 kvar att leva som pensionär (75 till 80). Men självklart skulle det vara trevligt att ha betald semester i 15 år som i dagens system :)" Jag stjäl hennes text rakt av och lägger till en länk med fakta. petterssons.bloggsid...-s iffror-4 | |
| otaxam | 2012-02-10 13:08 | |
![]() | Jag är en sk vanlig knegare som gått över från vänstern till högern för jag tyckte sossarna bidragssystem var åt h*lvete fel. Jag kan inte förstå hur man kan tro att den snabbt ökande äldrebefolkningen, invandringen, skolan, sjukvården etc etc ska ha den standard som efterfrågas utan att vi gör någon ändring i systemet. Det spys på de rika, att de kan välja en enklare väg etc men jag har inte sett en enda sosse kommentera vad som försegått under den tiden sossarna ledde landet. Det är skamligt att låtsas om att det inte fanns människor som "skodde" sig då också...och kunde göra det. Var det t ex inte under sossetiden det gick att skatteväxla om man kom upp i 50% skattenivå? Jag kan inte heller tycka att det är rätt att kunna vara hemma och i stort sett ha samma standard som för en som går till sitt jobb varje dag. Tiderna förändras men tydligen inte vi med den. Industritiden är över, där vem som kunde få ett jobb. Vi har själva ett val att utbilda oss och se till att få ett jobb...det går även bra att flytta. Men vi är så förbannat bortskämda i det här landet och har inte en susning om vad KRIS betyder. En sak till som glöms bort är att många inte vill gå i pension, de har byggt upp sina liv kring sina jobb. Så länge det sker på frivillig basis tycker inte jag att det är ett fel förslag. Det talas om att ungdomsarbetslösheten och att den ska bearbetas först...se till att ta tillvara på de utbildningar som erbjuds. Eget ansvar, lär er det ni ska i skolan och skyll inte ALLT på den dåliga undervisningen, på samhället och på Reinfeldt. | |
| Gautama | 2012-02-10 13:12 | |
![]() | "Jag kan inte heller tycka att det är rätt att kunna vara hemma och i stort sett ha samma standard som för en som går till sitt jobb varje dag" Jaha, och vem har det? Existensminimum eller a-kassan ger inte i närheten av vad man tjänar på ett jobb. Det är en skröna som många kör med. | |