Spelrum
Giraffen40
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade63
Mobilspel
Pågående19 236

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Felix mormor2012-04-11 15:55
Antal inlägg: 47

Och är man feminist så vill man att alla ska klara sig på sin lön. Då behövs inga allmosor.

jonisk - Ej medlem längre2012-04-11 15:57
Antal inlägg: 7985

le-lou>> huvudet på spiken där?

Tommy 19792012-04-11 15:57
Antal inlägg: 1188

Nej, Titti, det är det mycket möjligt att du inte kommer att göra, men ibland kan det vara nyttigt att föreställa sig situationer som ligger bortom ens egen begreppsvärld och verklighet. Det skapar empati och en insikt i hur livet kan se ut för människor som inte är lika privilegierade som en själv.

Mindymoo2012-04-11 16:04
Antal inlägg: 1743

Tiittii, jag har inga barn och har också gjort mitt för mänskligheten. Betalat en jäkla massa skatt genom åren, för att vi ska ha ett bra samhälle med barnbidrag, skolor, sjukvård. Till exempel. Och hållit på med ideellt arbete.
Och varit feminist sen barnsben.
Nu är jag arbetslös, sjuk och pank, har inga tomter att sälja av. Är jag en sämre människa än du?
Det är inte din inställning till förskola jag hänger upp mig på - naturligtvis ska var och en välja fritt. Vi i gamla Grupp 8 slogs för bra dagis för att det VALET ska finnas att göra - inte för att tvinga nån.
Jag bara häpnar över att du är så hatisk mot grupper av människor - feminister och Grupp 8-tjejer - som består av så många olika individer...

le-lou2012-04-11 16:09
Antal inlägg: 17500

jonisk - kanske så ja.

jag blir satans trött bara när folk slänger ur sig åsikter utan att kunna grunda de på ett enda smack. "Bara för att JAG inte behöver detta så är det skit".

Att säga att dagis är skit är som att säga att skola är skit.

le-lou2012-04-11 16:12
Antal inlägg: 17500

Vi ska vara glada över att vi lever i ett samhälle där möjligheten till att jobba som förälder ens finns. I en hel del andra länder tvingas man ta med ungarna till jobbet, eller så tvingas barnen själva att jobba.
Gnäll på.

ttiittii - Ej medlem längre2012-04-11 16:14
Antal inlägg: 37631

nu är det så att jag har ganska mycket av empati,ibland lite för mycket så jag till och med blir kallad för värds samvetet,det finns folk som har det så illa och som inte är berättigad till försörjnings stöd,har skrivit om det i Arbetatarbladet , och i bland så kan det räcka för att få myndigheter att ta sitt ansvar som dom smiter i från,det är jätte många hemlösa och andra som inte får den hjälp dom behöver,det är viktigt för mig att göra någonting för dessa människor,det är många som är utvisade till säker död som också är viktigt att hjälpa skulle jag ha ett 9-5 jobb och 11 barn så skulle det inte finnas tid för det.mina kristna värderingar handlar för mig om att leva i harmoni med sitt samvete att känna att den man gör är rätt,det är möjligt att det är nyttigt för dig tommy,jag lever i värkligheten och ser eländen varje dag,jag delade ut över 160 julklappar till dom som inte har det bra,så jag behöver inget lådsas liv för att veta att det finns missär över allt

Felix mormor2012-04-11 16:23
Antal inlägg: 47

Det är bra Ttitti. Jag tror att de flesta här vet att du engagerar dig hårt för de svaga i samhället. det ska du ha kred för.
Det jag och många andra har hakat upp oss på är att du inte verkar kunna tänka lite utanför "ramarna". Hur det skulle vara om du var en av dem som har det svårt i samhället.

Aquila12012-04-11 16:28
Antal inlägg: 2463

Mmm...... mycket kloka ord här och var. Gör en god sak för en kämpande cyklist nu, rösta på cykeltok så att han får sin dröm uppfylld.

slånbär2012-04-11 16:53
Antal inlägg: 5539

Jätteduktigt Ttiittii....men det är en sak att vara den rika välgöraren som delar ut julklappar och en annan sak att vara den som måste ta emot dom.
man är INTE en överlevare om man bara har gift sig rikt och äger en massa mark. Det är lätt att slå sig för bröstet och tycka att man själv är bäst så länge livet går på räls.

Helt_kass2012-04-11 17:14
Antal inlägg: 12

Nu har jag inte orkat läsa hela tråden och vet inte riktigt om man ska skriva om pensioner eller dagis. Men jag kan bara tala för mig själv och jag har en son på snart två år och en liten i magen och jobbar hemifrån ca 16 tim/v och lägger upp mina tider själv. Och jag stortrivs hemma! Jag lagar långkok, bakar och fixar och är ute med vår son på dagarna. Min man sköter större delen av försörjningen och då jobbar han ändå bara tre eftermiddagar/kvällar i veckan. Problemet tycker jag har blivit att arbetet hemma inte anses lika mkt värt som att göra karriär och tjäna pengar. Min man är noga med att visa hur mkt han uppskattar mitt hårda arbete och då gör han ändå det han hinner med här hemma. Så jag tycker knappast det är bakåtsträvande att vara hemma. Jag förstår inte problematiken? Så länge alla kan uppskatta allas olika arbetsuppgifter så är det väl lugnt. Oavsett vad man väljer att göra. Eller vad tycker ni?

ttiittii - Ej medlem längre2012-04-11 22:01

jag slår mig inte för bröstet,så du tycker inte jag ska dela ut julklappar och mat då,bara för att det fins dom som måste ta emot,märklig syn i så fall

ttiittii - Ej medlem längre2012-04-11 22:02

mina ramar är inte som dina ramar

slånbär2012-04-11 22:12

Suck-gott folk fortsätt ni att slåss mot väderkvarnen för jag skiter faktiskt i det snart.
Ttiittii du förstår verkligen inte alls vad folk menar när dom skriver till dig. Om du har noterat det så är jag för en gång skull inte ensam i mina undringar kring hur du tänker och agerar så det kanske inte handlar om åsikts skillnader mellan just oss två utan det kanske är så att ditt resonemang haltar.
För övrigt får du dela ut så mycket du vill men en person som säger sig vara kristen och empatisk och samtidigt väldigt gärna talar om hur fantastisk den är gör i alla fall mig väldigt misstänksam. Det var det där med kamelen och nålsögat.

Minta2012-04-11 22:20
Antal inlägg: 20042

ttitti, inleder med att säga att hon aldrig varit för jämlikhet "män är bäst på att vara män och kvinnor är bäst på att vara kvinnor" hur det nu innebär att kvinnor inte behöver försörja sig själva eller arbeta utanför hemmet. Det är ju ganska kostnadsfritt att tycka om man kan sälja mark och en och annan tomt när man behöver pengar. Är det kvinnligt om det bara innebär att man inte lämnar hemmet?

ttiittii - Ej medlem längre2012-04-11 23:36

slånbär vad är det du vill ,att jag ska skilja mig för att det passar dig,eller är det så att just kristna människor måste älska dagis,och nu har det kommit en till(heltKass)som har en annan bild en vad övriga har

slånbär2012-04-12 08:13

Ttiittii-du förstår fortfarande inte. Det handlar inte om valet att vara hemma med sina barn utan om synen på dom som inte kan eller vill det. Du pratar inte bara om ditt val utan att du förkastar jämlikhet generellt och uttrycker ditt förakt för barnomsorgen och dom som väljer att ha sina barn där. Det är din syn på omvärlden och ditt öppna förakt för dom som enligt dig får skylla sig själva för hur dom har det som retar upp folk. Hur kan du inte se det? De människor som du ömmar för som har det svårt är ju samma människor som du pissar på i andra sammanhang- dom har ju bara gjort fel val i livet eftersom dom har hamnat i den situationen dom är eller hur?
Helt kass uttrycker ingenting av det du gör utan ger endast sin bild av det hela utan att döma andra. Där har du skillnaden. Om du sticker ut hakan och uttrycker dig så som du upprepade gånger gör så får du räkna med mothugg och att då bara vägra svara på frågor och hålla för öronen ger inget seriöst intryck.
Och det har fortfarande ingenting att göra med vad JAG vill utan hur DU uttrycker dig. Det är inte bara jag som reagerar.

ttiittii - Ej medlem längre2012-04-12 08:24

jag har ingen syn på dom som inte kan eller inte vill vara hemma med sina barn,varför skulle jag ha en åsikt om deras val?

limpan__22012-04-12 09:05
Antal inlägg: 2847

Men varför har du då en så stark aversion mot dagis som fenomen? Om det inte stör dig att andra vill ha sina barn på dagis borde det ju inte heller störa dig att det finns dagis? Då borde du ju inte behöva skriva:

"jag kommer alltid störa mig på vad grupp 8 gjort,spesielt då dagis".

Det är kanske dags att börja använda den kroppsdel du skröt om i början av den här tråden?

ttiittii - Ej medlem längre2012-04-12 09:21

vad andra gör är deras sak jag stör mig inte på att det finns dagis.jag vill inte ha dagis till mina barn.för min personliga del jag talar för egen del,är det inte självklart att andra har en annan åsikt?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?