Spelrum
Giraffen17
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
5
Inloggade22
Mobilspel
Pågående19 233

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Brage_892012-05-19 00:07
Antal inlägg: 33

Nej

bomah - Ej medlem längre2012-05-19 00:08
Antal inlägg: 1021

"Att Mouche har förbarmande över dig är betapets största gåta."

En av de stora i alla fall...

Gunilla _2012-05-19 11:32
Antal inlägg: 4425

ttiittii - är du säker på att du var på ett vanligt sjukhus? Juice till en nyfödd på dag två, inte få gå upp och kissa förrän på tredje dagen, LAG på att inte få åka hem förrän åttonde? Lite fiction imho ;)

ttiittii - Ej medlem längre2012-05-19 13:12
Antal inlägg: 37631

ja på helt vanliga Nacka sjukhus 1980 så var det så

ttiittii - Ej medlem längre2012-05-19 13:14

På den tiden ifrågasatte man inte man gjorde som dom sa,

therese112012-05-19 13:27
Antal inlägg: 28

Det är inte (psykiskt)hälsosamt för ett barn att suga på mammans bröst då det är 3år. Förstår heller inte hur man kan påstå att det är okej att amma barnet tills dess att barnet säger ifrån (!!) Barnet vet inte vad som är rätt och fel. Det är föräldrarnas ansvar att lära barnet vad som är rätt och fel, när det är färdigt ammat. Barnet kan inte bära ansvaret för "när de ska sluta suga på ammas bröst", det är mamman och pappan som har ansvaret att introducera vanlig mat till barnet. + bortsett från barnets (psykiska) hälsa lär det knappast vara positivt för föräldrarnas sexliv att mamman och det stora barnet har en sådan intim kontakt.

ttiittii - Ej medlem längre2012-05-19 13:31

har du källa på det att det är psykiskt ohälsosamt?nu är det så att en 3 åring lever inte enbart på bröst mjölk utan äter precis helt vanlig mat utan kanske klockan 19 på kvällen då barnet går och sover föresten är du ett troll amma och sex har ingenting gemensamt

therese112012-05-19 13:39

Och om ni menar att det är okej att mamman låter barnet suga och smeka på bröstet (vilket ett barn gör då de äter från bröstet) så länge som mamman och barnet finner detta som lustfyllt, undrar jag när tänker ni att gränsen går då mamman utför ett sexuellt övergrepp på barnet? En mamma som njuter av, finner det lustfyllt, att amma en 3åring menar jag utgör ett sexuellt övergrepp på sitt barn. Det är lika fel som exempelvis en pappa som varje dag tvättar underlivet på sin 6 åriga dotter. Man kan inte begära att barnet, oavsett som det är 3 år eller 7år eller 12 år ska säga ifrån då barnet inte vet vad som är rätt och fel!!! Det är föräldrarna och andra vuxna i samhället som måste informera barnet om att detta är fel, det är fel att exempelvis en pappa tvättar underlivet på sin 6 åriga dotter varje dag eller att en mamma finner det lustfyllt att hennes 4 åring suger på hennes bröst. Det är aldrig barnets ansvar att informera den vuxne om vad som är den rätta och felaktiga intima kontakten.

Yamma2012-05-19 13:59
Antal inlägg: 2285

Man får väl göra som man vill, men jag tycker att det är obehagligt att folk vill amma sina barn så länge.

ttiittii - Ej medlem längre2012-05-19 14:08

therese jag utgår att du talar från egna erfarenheter,nej det kan du inte göra för då vet du att det du yrar om inte är sant

recidivfara - Ej medlem längre2012-05-19 14:18
Antal inlägg: 2385

Men om man slutar amma vid säg 12 månader och sedan tar upp amningen efter byxmyndighetsdag, då är det mindre obehagligt för dig yamma?

Med tanke på att du tycker att det skulle vara ok om ditt barns far inledde en relation med ert barn efter 15 års ålder.

therese112012-05-19 14:22

Näe, man får faktiskt inte göra som man vill. Man bör göra det som är för barnets bästa. Att matas genom bröstet är för barnets bästa, tills dess att det kan äta vanlig föda. På samma sätt som att det är för barnet bästa att pappan tvättar barnet i underlivet, tills dess att barnet kan tvätta sig själv i underlivet. Då barnet kan äta vanlig föda och/eller tvätta sig i underlivet (för att inte blanda in fler exempel av felaktig intim kontakt mellan vårdnadshavare och det "vuxna barnet") skall man lära barnet att äta själv/ tvätta sig själv. Det är INTE för barnets bästa att pappan och/eller mamman har en sådan typ av intim kontakt med deras "vuxna barn".

ttiittii - Ej medlem längre2012-05-19 14:24

jag undrar jag vem som tvättat dig och med vad lol

Zaskia - Ej medlem längre2012-05-19 14:27
Antal inlägg: 576

Nej.

therese112012-05-19 14:31

Ttiittii - Nej jag utgår inte från egna erfarenheter utan har läst väldigt mycket psykologi, bla anknytningspsykologi (relation mellan vårdnadshavare och barn för att göra en enkel beskrivning av teorin)

Recidivfara : Jag förstod inte din kommentar. Vem har sagt att det skulle vara okej att föräldrarna börja amma sin 15åriga son/dotter ? det är ju äckligt!

recidivfara - Ej medlem längre2012-05-19 14:34
Antal inlägg: 2385

Inlägget är fullkomligt tydligt adresserat.

_hen_ - Ej medlem längre2012-05-19 14:35
Antal inlägg: 13

Jag tycker inte att man får göra som man vill i alla lägen med sina barn.

"Så länge mamma och barn är nöjda" klingar väldigt illa också i mina öron. Vad väntar man på, att barnet ska säga ifrån genom att kräkas på ens bröst och ber att få slippa (det hade jag säkert gjort i 4-5årsåldern) ?

Om man nu använder amningen som en drog för att få barnet att somna eller har andra motiv, tycker jag att där fullgod näring finns att tillgå är det olämpligt att amma barn 3 år+.

Känner en kvinna som jobbar väldigt mycket och ofta har möten på kvällarna. Hennes man nattade ofta äldste sonen från 1 års ålder med mannagrynsgröt, tandborstning och saga (pekbok i början). Det är en harmonisk kille som fortfarande i tonåren trivs med sin pappa, de är fiskekompisar, ägnar sig åt sport och motorer.
Jag tycker synd om fäder som missar kontakt med det lilla barnet.
Att stänga in sig i åratal av amning och mamma är bäst gynnar ju knappast framtida förhållandet för alla i familjen, eller har jag fel?

Poussitiv - Ej medlem längre2012-05-19 15:09
Antal inlägg: 1099

Du har rätt.

Poussitiv - Ej medlem längre2012-05-19 15:13
Antal inlägg: 1099

Det ska finnas en ny undersökning presenterad på aftonbladet.se om hur länge barn ammas, som en följd av en uppseendeväckande bild i en stor amerikansk tidning. Någon som hört eller sett? Ska kolla upp lite senare, måste ta en mikronap nu.

marmeladov222012-05-19 15:18
Antal inlägg: 4211

Skadligt är det väl inte, men jag skulle inte göra det iaf.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?