Spelrum
Giraffen | 37 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 3 |
Grisen Böjningslistan | 29 |
Inloggade | 69 |
Mobilspel
Pågående | 20 214 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
kajfrid - Ej medlem längre | 2012-12-05 11:56 | |
![]() | Slånbär, i början av detta tråd frågades det: "skulle vara roligt att läsa vad du har för ett förhållande till Jesus?" Jag svarade att Jesus är som du och jag, ett av Guds barn. Det, tycker jag, beskriver "mitt förhållande till Jesus". Om både Jesus och jag är Guds barn så är ju Jesus och jag syskon. Resten som jag skrev var svar på frågor som andra ställde för mig efter det. New Age tycks ha blivit ett begrepp som dömer trovärdigheten. Dock handlar det inte om New Age utan i stället om historia. | |
ingson | 2012-12-05 12:32 | |
![]() | Omeganoll et al Jag förstår inte alls er åsikt att individens fria vilja skulle lösa upp teodiceproblemet Dels behövs det ofta inte en ond vilja för att orsaka outsägligt lidande Och dels,när någon lider av någon annans onda handaverkan så är dock den lidande utan skuld | |
Måns_E | 2012-12-05 12:36 | |
![]() | Jochen: Även om jag hade kunnat stänga ner den här tråden så förstår jag inte varför jag skulle göra det? Däremot så hade jag nog rensat och åtminstone stängt av en användare i en annan tråd. Eller jag hade förmodligen stängt hela tråden. Men nu så har jag ju inga sådana befogenheter. Omeganoll, Var menar du då att bevisbördan ligger? | |
Jochen777 | 2012-12-05 12:40 | |
![]() | du får ursäkta trollandet, men läste i en annan tråd att någon tror att ni är den samme. | |
Måns_E | 2012-12-05 12:45 | |
![]() | Det verkar vara en seglivad myt i vissa läger :) | |
jonisk - Ej medlem längre | 2012-12-05 12:48 | |
![]() | ingson>> precis. | |
jonisk - Ej medlem längre | 2012-12-05 12:50 | |
![]() | Om man inte menar att den som lider av någon annans ondska dragit det på sig pga egna synder. Men då borde ju aldrig en troende drabbas, om tron förlåter dina synder. | |
Betty29 | 2012-12-05 12:56 | |
![]() | Ja g var inte troende för 1 år sen, men de hände en sak o är troende nu. Men ja tvingar ingen annan min tro alla tror olika, de får man respektera individ till individ tycker ja :D | |
limpan__2 | 2012-12-05 13:08 | |
![]() | Varför blev det just kristendomen och inte någon av alla andra religioner? Vad vad det som visade vad som var rätt? | |
Betty29 | 2012-12-05 13:09 | |
![]() | Alla har ju olka tron på olika gudar, vad gäller religion =) | |
Jochen777 | 2012-12-05 13:23 | |
![]() | limpan, helig ande, vägledning till att komma till räddning, och ingen annan religion har det. i bästa fall kommer de till limbo, fast det är inte troligt i vår morderna värd. | |
uppfunnen | 2012-12-05 13:34 | |
![]() | Nä jag tror som en viss lindeman på Robert Lind i Kramfors. | |
limpan__2 | 2012-12-05 13:37 | |
![]() | "helig ande, vägledning till att komma till räddning, och ingen annan religion har det" De som genom historien eller ännu idag aldrig hört talas om kristendomen och Jesus, varför har inte den allsmäktige gudens ord nått ut till dem? Varför fick/får inte de chansen till frälsning? | |
omeganoll | 2012-12-05 13:44 | |
![]() | Vi lever i en kristenkulturmiljö; med värden som uppstått i judendom/kristendom bl-a- uppfattningen om allas lika värde. Detta är minsann inte självklart i andra livsåskådningar. 1900-talet har dyvlat på oss några exempel på hur det går när man organiserar aggressiv ateism; Sovjet, Kina, Albanien samt Hitlerregimens försök till konsekvent Darwinism. (Alla sorter kan ju inte vara exakt på samma nivå i evolutionen, arier var alltså tjusigast!) Så det finns gott om tecken på att just kristendomens konsekvenser är de mest människovärdiga. Vetenskap som vi känner den uppstod främst i munkklostren. Nedskriven, flerstämmig musik blev möjlig först när notskriften uppfanns, bland munkar på 900-talet(ung.) Finns många exempel, frågan är bara om man har lust att öppna ögonen för dem. | |
limpan__2 | 2012-12-05 13:51 | |
![]() | I ärlighetens namn kan du väl då ta upp dagens Uganda, inkvisitationens Spanien, häxbränningens Sverige, korstågens Europa och en valfri uppsjö andra exempel på samhällen där den kristna tron knappast stått upp för allas lika värde. Och med tanke på hur duktiga vetenskapsmän som funnits innan kristendomen eller i områden som inte varit kristna vet jag inte om det är just kristendomen som ska ta åt sig äran. Det är väl snarare människans nyfikenhet och vägran att tro på dogmatiska skrifter som fört den framåt. Det var ju det där med att öppna ögonen... | |
Jochen777 | 2012-12-05 13:58 | |
![]() | nä, andra religioner har andar/demoner. Inte heliga på något sätt. och alla har chansen, har de hört om Kristus har de haft valet, har de inte det är det limbo. tilläggas kan säga, att helig betyder avskilld, så tex vad du än gör med en Bibel, går det inte att sk vanhelga den, för den är avskild. dess ord är fortfarande fast. är utövarna lättkränkta o hatiska, finns ingen helig ande bara demoner. | |
jonisk - Ej medlem längre | 2012-12-05 14:17 | |
![]() | Betty 29>> Jepp, jag respekterar din rätt att tro på vad du vill; diskuterar för att jag är nyfiken på hur andra tänker, inte för att fördöma eller håna. | |
M Eggimann | 2012-12-05 14:23 | |
![]() | Robinson Jesus var med iett Hipp Hipp avsnitt.:) Agerade målvakt:) | |
nippertippan | 2012-12-05 14:23 | |
![]() | APBUR- ""Bland betapetfolk borde man hitta fler bokstavstroende" -Haha :)) Den var bra :) Betty29- Härligt höra att du funnit tron <3 Kul att se att det är så många på Betapet som har en relation med Jesus! | |
nippertippan | 2012-12-05 14:25 | |
![]() | För att gå rätt, måste man först veta vad som är fel. Själv är jag tillbaka hos Jesus efter att jag varit ute och slarvat. | |