Spelrum
Giraffen | 18 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 20 |
Inloggade | 38 |
Mobilspel
Pågående | 20 273 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Gunilla _ | 2013-07-10 12:47 | |
![]() | Ja? Tro mig - jag gjorde det flera gånger... Så; hur får du det till fem barn/vuxen i skolan? Och hur kan 90% av SDs anhängare (som ej gått ur grundskolan) + 15% av SDs anhängare (som genomgått gymnasiet) bli 100%? Frågan var om det var samma slags uträkning. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-10 12:50 | |
![]() | räknat gunilla,slår man ut dom som jobbar i kunskapsnämden anställda av kunskapskontoret dvs skolan,så går det 1 vuxen på 5 barn svårare en så är det inte så någon brist på folk i skolan kommer det aldrig bli. | |
Gunilla _ | 2013-07-10 13:00 | |
![]() | ttiittii; så enl. din logik ska ALLA elever ha t.ex. spanska - så det blir jämnare fördelning? (I de ämnen som inte är tillvalsämnen så är det i runda slängar 25-30 elever/lärare.) | |
Porla - Ej medlem längre | 2013-07-10 13:47 | |
![]() | sjöstan. Han sa också att de skulle skapa fler arbetstillfällen och öka byggandet. Kanske är det svaret på din fråga? | |
Sote | 2013-07-10 13:54 | |
![]() | Där jag jobbar är det verkligen inte fem barn per lärare. Vi har barn från förskoleklass upp till trean och det går ungefär 20 barn per lärare. Sedan tillkommer ju fritidspersonal men dom är inte lärare. Så ni verkar ha det riktigt lyxigt uppe i Sandviken. | |
pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-07-10 14:09 | |
![]() | Där får vi nog tänka ett extra varv, Titti. Jag skulle vilja påstå att det är besvärande brist på personal i skola och förskola, särskilt specialpedagoger. Skulle vilja se statistik på att 90% av SD-väljare inte har gått ut grundskolan!? Om det nu bara är 10% som slutför grundskolan, hur kan då ändå 15% av sympatisörerna klara sig igenom gymnasiet? Jag håller med dig i princip, men siffrorna verkar lite uppåt väggarna. | |
Gunilla _ | 2013-07-10 15:46 | |
![]() | Bor du i Sandviken ttiittii? arbetarbladet.se/nyh...pa -60-barn Omprioritering? Nej, ökad personaltäthet. | |
PostumCred - Ej medlem längre | 2013-07-10 19:37 | |
![]() | 90+15=105 =) Något säger mig att ttiittii inte gått ut gymnasiet. | |
sjöstan | 2013-07-10 23:11 | |
![]() | Är det ungdomar utan erfarenhet och utbildning som ska bygga nya skolorna, eller är det utländska gästarbetare? I min del av Sverige har vi inga klasser med mindre än 28 elever/klass. I min del av Sverige har man inga fritidsledare. I min del av Sverige bygger man nya skolor 50 m från motorvägen och i princip utan skolgård. | |
Sote | 2013-07-10 23:15 | |
![]() | Sjöstan vet inte var din del av sverige ligger men jag kan nöstan säkert säga att det inte finns en enda skola i hela landet för låg och mellanstadiet som inte har fritidspersonal. Det finns nämligen väldigt klara riktlinjer för hur det ska se ut på skolorna och dom granskas av skolberket med jämna mellanrum. Så där är du nog ute och far med hörsägen och inte fakta. | |
PostumCred - Ej medlem längre | 2013-07-11 00:02 | |
![]() | Sjöstans del av Sverige ligger såklart i betraktarens ögon. Men man kan blunda.. | |
sjöstan | 2013-07-11 07:01 | |
![]() | Jag utgår såklart från deras arbetsuppgifter, inte efter utbildning. Det finns alla möjliga utbildningar på skolorna, men ingen gör det jag anser vara en fritidsledares uppgifter. För mig är fritidsledare en person som jobbar för alla barnen i skolan. Dom inte är knuten till en klass. Och som blir som en "neutral" vuxen barnen kan prata med. För mig med barn i skolan är titelexercisen ointressant så länge alla gör samma sak. Jag är intresserad av en viktig funktion som jag tycker fattas och som fanns när jag var ung. Dagiset som just ska öppna i min del av Sverige är en barack som ska rymma 200 barn 0-5 år. Gården är enbart grusad (ca 700 kvm stor) och ligger ca 50 m från motorvägen. Den nya skola som snart ska öppnas byggs på en annan skolas skolgård. Ca 800 elever ska leka på 1500 kvm asfalterad backe. Jag skiter fullständigt i vad skiten heter eller varför. Mitt enda intresse är att det fungerar och ger mina barn en bra skolgång. Men det enda politikerna verkar bry sig om är pengar. Pengar som aldrig finns för underhåll men som verkar finnas i oändlighet för illa planerad nybyggnation | |
PostumCred - Ej medlem längre | 2013-07-11 11:27 | |
![]() | Rösta på SD Sjöstan, dom bryr sig och sätter familjen och svenskheten i fokus! | |
sjöstan | 2013-07-11 12:16 | |
![]() | Jag kommer aldrig rösta på dom. Jag gillar JÅ men hela övriga pajasgänget är så fasansfullt dåliga. Ingen nämnd, ingen glömd. En röst på JÅ blir en röst på pajaserna i bakgrunden. Huvva. Ett parti är inte en person. Pajaserna är inröstade i massor av kommuner och gör i de allra flesta fall ett skitjobb. Men gnäller som bebisar gör dom. Riksdagsgruppen imponerar inte heller på mig. Dessutom är jag nationalist och Sverigevän...... Jag inser att politisk stabilitet är mycket viktigare än om det är rött eller blått vid makten. Att rösta på er är att medverka till kaos. Om man älskar Sverige tror inte jag man förordar kaos och instabila majoriteter..... | |
Sote | 2013-07-11 13:14 | |
![]() | Svenskheten? Vad är det då? | |
Bitte - Administratör | 2013-07-11 13:24 | |
![]() | Sote , den jäklars frågan har jag ställt flera gånger och de svara INTE på den , men jag håller med dig Svenskhet vad är det ?? Bitte | |
PostumCred - Ej medlem längre | 2013-07-11 14:29 | |
![]() | Tänk att man måste förklara så enkla saker. Svenskhet är bl.a. ärlighet, barnen stjäl inte varandras leksaker, man kan lita på en svensk, pojkar drar inte runt i gäng och söker efter småflickor att våldta med religiöst stöd. Man låter sin dotter gifta sig med den HON vill.......osv. | |
Bitte - Administratör | 2013-07-11 14:33 | |
![]() | Skrev nått långt men nöjer med att skriva vilket jävla skitsnack PostumCred Bitte | |
PostumCred - Ej medlem längre | 2013-07-11 14:51 | |
![]() | Varför blunda för sanningen Bitte? Alla vet att det jag skrev är sant. | |
Challe_B - Ej medlem längre | 2013-07-11 14:55 | |
![]() | haha "barnen stjäl inte varandras leksaker"!! | |