Spelrum
Giraffen | 12 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 2 |
Inloggade | 14 |
Mobilspel
Pågående | 20 484 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Vilja123 | 2013-08-30 01:47 | |
![]() | Bantar inte. Ligger viktmässigt bra med tanke på min längd. Tänk inte på att banta utan att se viktningsreduceringen som en viktig del i ditt liv o se dom positiva framgångarna komma fast du äter samma kost med några undantag med minskad intag av fetter och kolhydrater. Börja ta promenader som är gratis lr gymma om det är det som funka för dig. Håll i o du går ner i vikt.Ät varierat så det inte blir en chock på vågen när du sen gå över på normalkost efter dieten! | |
Kuralo | 2013-08-30 06:35 | |
![]() | Just det som är problemet med alla dieter,viktökningen som oftast blir lite till än innan dieten,när man övergått till "vanligt" liv igen.viktväktarna funkar ju jättebra - så länge man går där! Och någon eller några sitter och tjänar mycket kronongar ;) | |
Gloria56 | 2013-08-30 08:47 | |
![]() | Ingen har nämnt Itriim (när nu Viktväktarna nämns). Itriim är tyvärr dyrt men en alla tiders metod. Min dotter har bundit sej för två år och har nu efter ett år gått ner drygt 40kg. Bra med dels gruppträffar - dels enskilda träffar med sin coach och all denna träning som hör till konceptet. Kan också tipsa om att ordna en grupp på sin arbetsplats eller bland kompisar som gemensamt jobbar för viktnedgång (= ju gratis:-) På min mans jobb var det 12 gubbar som satsade 1500kr var och skulle gå ner 10% av sin vikt på 10 veckor. Om man inte lyckades så förlorade man sina kosing och potten fick delas av de som klarat av det. Följande 10 veckor skulle man hålla den nya vikten och företaget sponsrade då med 500kr på Stadium till den som gjort bäst resultat. Min man är den ende av de 12 som lyckats hålla sin vikt och ytterligare gått ner. Trist att se att ölen, chipsen och den feta maten gick segrande för de andra. Jag har en känsla av att vi kvinnor tar en diet mer seriöst och är mer kunniga vad gäller innehåll och näring i födan. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-30 08:50 | |
![]() | ytterligare ett "bevis"på att dieter inte fungerar grattis till Gubben som förhopningsvis bytt livs stil | |
Gloria56 | 2013-08-30 09:10 | |
![]() | ttiittii; här var det ju gubbar och okunskap fällde dom. Annars är min erfarenhet att banta i grupp är helt suveränt. Man peppar varann och vill inte vara den som misslyckas. Det blir en sporre. När jag gick på Viktväktarna på stenåldern så fick man en applåd vid viktnedgång och en tystnad om man inte lyckats - vilken jävla psykning. Det har dom väl slutat med? | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-30 09:17 | |
![]() | vet inte vad dom gör på viktväktarna,men det låter inte klokt och typiskt Amerikanskt.1 av 12 låter inte övertygande,men att din Gubbe har lyckats Gloria,Får iaf mig att tro att han bytt livsstil utan diet och det är just det som bär till bestående vikt | |
125478 - Ej medlem längre | 2013-08-30 10:07 | |
![]() | Om man har använt sig av alla tänkbara olika dieter under många år, och fortfarande har problem med vikten... Talar inte det sitt tydliga språk om hur bra dieter fungerar då? | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-30 10:39 | |
![]() | ja det är just det jag vill komma fram till siffran,att dieter är skit | |
Gloria56 | 2013-08-30 10:48 | |
![]() | Kraftig övervikt/fetma är liksom alkoholism en sjukdom. Det handlar här inte om 5 kilo. "Man" tar till alla "halmstrån" för att komma till rätta med sina överflödskilon och anammar då olika dieter. Det handlar om - inte helt - men till stor del om gener. Även om att ha fått dåliga vanor från barndomen som gjort att fettcellerna sitter där och bara väntar på att få glufsa i sej. Alla dessa dieter med ananas, ägg och annat dravel är bullshit. Det handlar om att hitta en väg som går att hålla livet ut. När man som jag har fettceller som girigt väntar på att bli matade så är 5:2 suveränt. | |
kajix | 2013-08-30 10:50 | |
![]() | många lchfare slipper problem med vikten. | |
125478 - Ej medlem längre | 2013-08-30 10:59 | |
![]() | @Gloria56 Men 5:2 är ju ytterligare en diet! Och det gäller att få hjälp långsiktigt. Det behövs en livsstilsförändring och man kan få hjälp av dietister inom vården att få stöd för detta. | |
Gloria56 | 2013-08-30 11:09 | |
![]() | Jag kallar den inte diet. Jag kallar det min nya livsstil som hjälper mej att styra upp ätandet. Haha - dietister. Kunskapen har jag! Många kallar övervikt för att man har dålig karaktär. Okunskap av dessa förståsigpåare! | |
Resurrection - Ej medlem längre | 2013-08-30 11:10 | |
![]() | LCHF har åtminstone haft det goda med sig att folk har börjat fatta att överdrivet kolhydratintag är boven i dramat för många överviktiga och att lightprodukter ger en falsk säkerhet. | |
karmannghia | 2013-08-30 11:16 | |
![]() | 5:2 är ju inte en diet 125478, den säger ingenting om vad du ska äta, det kan du välja själv. Ordet diet betyder kosthållning. Jag skulle kunna 5:2a på kyckling och sylt, men Gloria kan 5:2a på vad hon vill ha och har hemma. 5:2 är ju faktiskt möjlig att fortsätta med alltid, och motivationen är långt ifrån bara viktnedgång utan alla möjliga andra hälsofördelar förutom viktmässiga. Kraftigt kalorireducerade dieter är däremot inget man kan fortsätta med alltid, det kommer en dag då man nått sin "målvikt" och därefter börjar rena helvetet med att hålla den vikten utan att banta. Det är därför dieter inte funkar i längden. Massa fd tjockisar har inte skuggan av en aning om hur man äter "normalt". Det är svält eller frossa och massor av ångest. | |
Gloria56 | 2013-08-30 11:21 | |
![]() | Så sant karmannghia! Intressant diskussion här. Jag sticker nu till landstället utan dator. Spännande att på söndag se vad som tillkommit. Trevlig helg alla! | |
125478 - Ej medlem längre | 2013-08-30 11:22 | |
![]() | Jag tror inte ett dugg på att 5:2 skulle vara en bra _metod_ om jag nu inte får använda vilka ord jag vill. Särskilt inte för de personer som har jojo-bantat sig än tjockare. Att svälta två dagar per vecka - för 500 kcal är inte annat - gör inte att kosthållningen och förhållandet till ätandet blir normalt i alla fall. | |
Resurrection - Ej medlem längre | 2013-08-30 11:58 | |
![]() | Lite matnyttig info om periodisk FASTA: www.jonasbergqvist.s...is k-fasta/ | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-30 12:46 | |
![]() | vad händer i kroppen vid fasta Res?vad händer med dom tungmetaller vi har fått i oss via mat och vatten? | |
pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-08-30 16:20 | |
![]() | 5:2, 16:8 och att leva efter GI ÄR livsstilsförändringar, där extra energirika produkter ersätts med nyttiga och näringsrika, samtidigt som man ser till att få bra med motion och sömn. Fastedagar behöver man ju inte om man redan har uppnått idealvikt. Allt handlar om att må bra utan näringsbrist och att inte gå upp i vikt igen. Jag tror att kortare eller längre perioder av lättare fasta/svält är fullständigt normalt för människor och även djur. Katter, hundar och mängder med djur har sina "bantningsperioder". Tillgången på föda har aldrig genom historien varit jämn och konstant. Stenåldersmänniskan såväl som medeltidsmänniskan fick nog hungra många dagar emellanåt, när väderleken var otjänlig och växter/bytesdjur lyste med sin frånvaro. Säger bara: Ramadan. Har ni sett många muslimer med bulimi? Nej, de har i regel utmärkt fysisk hälsa och stärker både karaktär och kropp med fasteperioder. Fasta ska dock EJ praktiseras av gravida, småbarn, åldringar, sjuka och svaga. | |
blue_moon | 2013-08-30 16:28 | |
![]() | Mycket bra formulerat, pink ribbon. | |