Spelrum
Giraffen | 18 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 19 |
Inloggade | 37 |
Mobilspel
Pågående | 20 426 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-10-10 09:51 | |
![]() | när det inte funkar med invandrare så är det vårat fel.för några år sedan så kom det hit en grupp folk som bott med stampade jordgolv aldrig sett ett element på vykort ens.Dom kunde ingenting.Dom kom på hösten och högg ner träd och gjorde en brasa på gården av dom sura träden det rök och luktade,sen kom vintern och det blev kallt ute och inne då satt dom på ugnen på 375 och alla plattorna så blev det varmt.och blev det för varmt så öppnade dom fönstren,spisarna gick sönder på 2 månader det blev dyrt och det skälldes på hur dumma denna folkgrupp var.Det finns många arbetslösa i Sverige varför kan inte dom hjälpa dessa människor i stället för att ha ett onödigt påhittat jobb bara för att ? | |
Sote | 2014-10-10 09:59 | |
![]() | Rhoteta- visst kan det gå hett till i vassa diskussioner men att jag skulle ha förolämpat någon specifik håller jag inte med om. Att jag anser att vissa inlägg riktade direkt till mig är dumma är ju inte en personlig förolämpning i sig. Det betyder ju inte att jag anser att personen i sig är dum. Men du läser kanske in saker som inte står och tolkar på ditt vis. Dessutom så behöver jag verkligen inte bli uppläxad av dig angående vilken debatt teknik jag bör använda eller att du talar om hur jag vill eller inte vill att folk ska se på det jag skriver. Du är ju inte utnämnd av någon till debatt moderator i vare dig den här tråden eller någon annan. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-10-10 10:16 | |
![]() | Sote,nu är det inte så att kyrkorna vill ha skolavslutningarna.Det är skolorna som vill ha skolavslutningarna i kyrkan,fram på vårkanten ringer dom och bokar kyrkolokalen och betalar in hyran.Sen vad dom sjunger då dom hyr kyrkolokalen är upp till dom | |
jellyflower | 2014-10-10 10:43 | |
![]() | Ja Rhoteta, de som är så oroade för den här vidriga rasismen som breder ut sig i Sverige, det är folk som byter kök vart år i sina villor i Höllviken. Klart vi ska ta emot fler flyktingar! De ska förstås inte bo i Höllviken utan Nånannanstans. Titti, det är kass av kyrkan att bara bygga lägenheter åt flyktingarna. Du har själv skrivit att bara folk som det är nåt allvarligt fel på bor i lägenheter. Vad är det för fel på flyktingar som diskvalificerar dem från riktiga hus, såna som du bor i? Kyrkan är rik. Kyrkan kan köpa ditt villakvarter åt flyktingarna och så kan du ägna lite av de eoner av tid som du lägger på detta forum åt att lära dem hur man låter bli att elda upp träd för att hålla värmen. | |
Förföljd - Ej medlem längre | 2014-10-10 10:48 | |
![]() | Problemet är trångsynta människor oavsett nationalitet (men känns som svenskar har mer av den genen ;)) , och att man ska ta seden dit man kommer låter lite gammaldags, lite gestapo aktigt. Sen ovidkommande kanske, förvånar det mig inte att det förekommer så många bildlösa avatarer när man skriver om sånt här,,, Whats the problem? Tack å adjö korv m bröd! | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-10-10 10:49 | |
![]() | Läs om och läs rätt jelly,,vad har jag skrivit att vi bygger till flyktingar ? Ingenstans .vi bygger ett trygghetsboende | |
jellyflower | 2014-10-10 10:50 | |
![]() | I väntan på det kan du gärna komma hit till Helsingborg och lära folk att man inte ska slänga sina sopor från balkongen rätt ner på gården och att man inte röker i trapphusen. Du behöver vara beredd på att tampas med attityden "Jag ska döda dig. Jag ska döda din mor och din bror och alla som du känner. Du rasist." Men det klarar du Tittii. Gud hjälper till ska du se. | |
jellyflower | 2014-10-10 10:51 | |
![]() | Jaha, tittii, ämnet trygghetsboende är ju högintressant i en tråd om flyktingvälkomnande. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-10-10 10:55 | |
![]() | Jelly,vänd dig till Helsingborgs kommunpolitiker och tala om för dom att dom har misslyckats i Ditt bostadsområde gå på kommunalpolitiska möten och fråga på mötena hur dom tänker att lösa detta eftersom kommunen har ansvar.förbered dig skriv ner dina frågor.ja Gud hjälper mig det gör han alltid | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-10-10 10:57 | |
![]() | Jelly om du tänker ett steg längre.så kanske det blir 55 lediga lägenheter dit flyktingar kan komma och bo | |
jellyflower | 2014-10-10 10:58 | |
![]() | Förföljd, nu tycker jag du är lite trångsynt, faktiskt. Jag har haft en bildlös avatar sen 2005 eller så när jag blev medlem här, och tro det eller ej, det beror inte på att jag planerade att år 2014 kasta mig in i flyktingdebatten. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-10-10 11:01 | |
![]() | Jelly,vad har Du själv gjort för att färbättra situationen i ditt hus? Och vad kan du göra ? | |
jellyflower | 2014-10-10 11:02 | |
![]() | Jag tycker att svenskar utan bostad bör ha företräde. (Och nä, med svenskar menar jag inte blåögda lintottar med midsommarkransar på huvet, utan folk som är bofasta här, t ex hemma hos mamma och pappa. Men de har inte råd, förstås, för de får inte hyran betald av samhället.) | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-10-10 11:03 | |
![]() | jelly. Så du menar att hemvändande svenskar, finnar osv slänger sopor från balkongen? Det låter konstigt? | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-10-10 11:06 | |
![]() | Arbetslösa hemaboende vuxna barn som får en lägenhet har exakt lika rätt till färsörjningstöd som vem som helst | |
jellyflower | 2014-10-10 11:06 | |
![]() | Lyckligtvis är det i huset mittemot som de slänger sopor på gården. Men ett tag hade vi ett par hyresgäster här som kastade skräp och fimpar omkring sig på gården. Min sambo sade obetänksamt nog till dem. Han fick då till svar att de skulle döda honom, och mig, och hans mamma och pappa och alla som han känner. End of discussion, liksom. Men de blev vräkta efter ett tag tack och lov. Fy för helvetet att bo i närheten av sånt jävla folk säger jag bara. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-10-10 11:07 | |
![]() | Jelly hur många invandrare.bor i ditt område ? | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-10-10 11:09 | |
![]() | Sm jag trodde jelly ,det var en peron som du stör dig på.så svenskar sänger inte fimpar det var något helt nytt | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-10-10 11:11 | |
![]() | Det är inte ens i ditt hus,utan i huset mitt emot,där 1 person inte kan bete sig.ring din klagojour | |
Rhotheta | 2014-10-10 11:14 | |
![]() | Jellyflower. Jag bor själv anspråkslöst men trivsamt men jag har inga problem med att sätta mig in i din situation. Är man det minsta verklighetsförankrad förstår man att du inte har någon möjlighet att påverka den utan du tillhör dem som personligen betalar för vår generösa politik. Jag förstår om du är less och vill ha en förändring och åtminstone förståelse och ett erkännande. Metoden jag använder kallas empati. Och att jag resonerar utifrån din situation, snarare än utifrån min egen. Om jag vore du skulle jag också ha det som du. Och säkert tänka som du. | |