Spelrum
Giraffen | 32 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 3 |
Grisen Böjningslistan | 25 |
Inloggade | 60 |
Mobilspel
Pågående | 19 523 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Lågintensiv | 2016-02-06 19:04 | |
![]() | Liminal, har det gått dig förbi att jag är vänsterpartist? Du kanske kan räkna ut mitt svar på dina frågor isåfall. Om man räknar med en stor miljövinst tack vare tågen så är jag beredd att omvärdera min inställning. Långsiktighet är min melodi, nämligen. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2016-02-06 19:33 | |
![]() | Loco "Jag säger att du bör se det de gör, den flykten de gör, det de utsätter sig för på samma sätt som du ser på din familj." Det kommer jag aldrig att göra. Gör du det? Jag tycker att fordringen är absurd på det mänskliga planet. Sitter man och diskuterar filosofi är det en annan femma. Jag tror att du tänker filosofiskt överlag - det skulle förklara dina skarpa och tvärsäkra uttalanden. Få ner fötterna på jorden - andas :) | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2016-02-06 19:42 | |
![]() | Lågintensiv: Din analys av det jag skrev är som vanligt färgat av din förutfattade mening av mig. Jag noterar att du uppfattade det jag skrev fel och jag adderar att du förutom bitter även visar dig vara snål och egoistisk. Nåväl, det förklarar varför du inte vill hjälpa nån som behöver hjälp. Jag hoppas innerligt inte du dyker upp om jag någonsin skulle vara med om en olycka. Betas egna Trump? | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2016-02-06 19:47 | |
![]() | CM: Låt mig omformulera då även du verkar ha missförstått. Du ser flyktingar som betalar stora summor till giriga smugglare för att göra en livsfarlig resa över öppet hav och om man klarar det så väntar långa osäkra vandringar igenom flera länder för att de gör allt de kan och vad de anser de behöver göra för att de själva eller deras barn ska få en trygg tillvaro. Jag ber dig inte se dessa människor som din egen familj. Men jag frågar var någonstans i ovan skeende skulle du själv säga "Hit men inte längre. Jag gör inte mer för mina barn". Du är för att vi ska begränsa mottagandet. När du kämpar för ditt liv ger du upp för att du är rädd att bryta mot nån lag då? | |
micro113 | 2016-02-06 19:48 | |
![]() | "Jag noterar att du uppfattade det jag skrev fel och jag adderar att du förutom bitter även visar dig vara snål och egoistisk. " På vilket sätt hade hon missförstått dig menar du Loco? | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2016-02-06 19:51 | |
![]() | På sättet som jag förklarade för CM. | |
micro113 | 2016-02-06 19:56 | |
![]() | Loco Du säger ju exakt det - att de skall ses på som den egna familjen.. Ställ frågan åt andra hållet istället -- när de kommer hit utan flyktingskäl, inte anpassar och lever på bidrag - var är deras hänsyn till våra familjer ... | |
micro113 | 2016-02-06 19:57 | |
![]() | Ett av mina första åtgärder när jag tagit med mig barnen någonstans är dessutom att anpassa sig efter de regler och normer som finns ... | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2016-02-06 19:57 | |
![]() | Jag sympatiserar med de som flyr och tror att många går igenom prövningar jag aldrig kommer att utsättas för. Det är således inte min mening att kritisera de som kommer. Det är inte svårt för mig att förstå att de gör det. Jag kritiserar politiken som förs i sverige. Svenska politiker ska se till att saker och ting fungerar i sverige. Punkt. Utrikespolitik kan inte vara viktigare än inrikespolitik. Min största kritikpunkt ligger i integrationsfrågan - integrationen funkar inte. Ta hand om det först - när det funkar kan man vända blicken utåt igen. | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2016-02-06 19:58 | |
![]() | Micro: om du behöver hjälp att läsa texten ovan så kan du be målsman eller någon annan att hjälpa dig. Jag har ingen större lust när det gäller dig. | |
janne121212 | 2016-02-06 19:59 | |
![]() | loco, tycker du det är rimligt att vi tar emot 160 000 människor som flyr hit, för att sen skicka hem hälften av dom eftersom dom inte har asylskäl. Dom du skulle vara riktigt förbannad på är den halvan som kommer hit, och saknar asylskäl. Det är ju inte så att dom inte känner till detta faktum själv, men dom tar en chans. Det är ju även denna grupp som du försvarar med dina inlägg. Det är dessa som förstör för alla som rätteligen borde få asyl. I stället skäller du på oss som står för kostnaden och kallar oss snåla och egoistiska. Du är oförskämd och har förlorat förmågan, ja du har kanske aldrig haft den, att se saker och ting i större perspektiv. Instämmer i CMs ord Få ner fötterna på jorden - andas :) | |
micro113 | 2016-02-06 19:59 | |
![]() | Hade jag suttit i ett flyktingläger med mina barn hade jag nog dessutom föraktat en omvärld som lekte god genom att ta emot och försörja några medan resten för svälta ihjäl i lägren - trots att det vore både billigare och effektivare att rikta resurserna dit .. | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2016-02-06 20:00 | |
![]() | CM: Jo, jag kan inte klandra dig där. Men hur saker "funkar" är ju en definitionsfråga. Jag tycker absolut vi har ett sjukt välfungerande samhälle i Sverige idag. Och de som skriker samhällskollaps undrar jag vilka krav de ställer på samhället och hur klarar sig dessa människor idag utan mamma? Eller för de inte? | |
micro113 | 2016-02-06 20:01 | |
![]() | Loco De rår du brukar bli föremål för från mitt håll fungerar dåligt när du försöker skicka tillbaka dem .. Patetiskt och lite kul faktiskt. | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2016-02-06 20:03 | |
![]() | Snittiden i flyktingläger 2015 låg på 17 år micro. Det var snittet som folk levde i flyktingläger. Häromdagen snackade du om långa väntetider på akuten. Nu säger du att du minsann skulle vänta kvar i flyktingläger? Var glad för att du aldrig har behövt utsätta dig för nåt sånt för det låter som att du skulle ha det riktigt jävla svårt.... | |
micro113 | 2016-02-06 20:07 | |
![]() | Locomondo Och istället för att göra de där 17 åren drägliga så vill du leka bror duktig och skiter i dem som sitter där .. roligare att slösa hemma helt enkelt ... Precis ja - försämringar i svenska samhället på grund av att resurserna inte räcker till, skolor får stänga på grund av stöket, flickor kan inte gå till badhuset utan bevakning osv.. | |
janne121212 | 2016-02-06 20:08 | |
![]() | Varför försvarar du dom som kommer hit utan asylskäl och förstör för verkliga flyktingar loco? | |
Lågintensiv | 2016-02-06 20:19 | |
![]() | Vad exakt var snålt och egoistiskt i mitt inlägg? Att jag röstar på vänstern, dvs är för en aktiv fördelningspolitik? Eller har du nåt speciellt emot afrikanska spädbarn? | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2016-02-06 20:22 | |
![]() | " Men hur saker "funkar" är ju en definitionsfråga. Jag tycker absolut vi har ett sjukt välfungerande samhälle i Sverige idag." Många håller inte med dig. Prova, bara för ett ögonblick, att föreställa dig att de inte är idioter, men att deras sätt att se på saken, ur deras perspektiv är meningsfull. Bara som ett experiment. | |
liminal - Ej medlem längre | 2016-02-06 20:34 | |
![]() | Låg, Frågan var riktad till alla i tråden och handlar alltså om varför man väljer att se kostnaderna för flyktingmottagande som droppen som får bägaren att rinna över och ställa de mot exempelvis sjukvård eller välfärd i allmänhet. Varför jag tog upp just regeringen Reinfeldts skattesänkningar och höghastighetståg är för att det rör sig om kostnader i ungefär samma storleksordning. Man kan också ha den politiska ståndpunkten att skattesänkningar leder till fler jobb och därmed inte bara kostnader utan också intäkter. Detsamma gäller höghastighetståg och flyktinginvandring. En annan ståndpunkt kan vara att vi helt enkelt inte har större ansvar för asylsökande än att de får belasta budgeten med mer än en halv procent av BNP eller liknande. | |