Spelrum
Giraffen | 35 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 17 |
Inloggade | 52 |
Mobilspel
Pågående | 19 651 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Budalv - Ej medlem längre | 2008-05-02 17:55 | |
![]() | upa, jag ville inte ha nåt särskilt sagt. Tycker det du skrev om rättigheter verkligen klargjorde vad den egentliga frågan är här. Och som du skriver borde det inte spela någon roll vilken kultur eller vilket socialt sammanhang som diskuteras. Det skumma är varför männen ska få svalka sig om överkroppen och inte kvinnorna. Men som y not skrev finns det regler om att man inte får ha keps inomhus. Vilket är något som ofta slår hårt mot småpojkar i skolan. Det är mycket gammalt som lever kvar, från kyrkan bl a. Det är ju egentligen logiskt att någon tar illa upp av att se barbröstade kvinnor, när man tänker på att vissa fortfarande känner sig skymfade av uppkäftiga gossar som vägrar ta av sig kepsen/mössan inför överheten. | |
Lind4h | 2008-05-02 17:56 | |
![]() | om man ska ha brösten fria, varför inte låta alla bada nakna helt iställe? släpp allt fritt, kanske gå nakna på stan med.. springa runt överalt nakna.. kanske ha sex överalt med.. undra vad som kommer efter att släppa brösten fria.. haha sjukt. o vadå 70 talet, jag vill kanske inte se andras bröst o andra nakna.. de e väll bara bygga ett naken bad hus så kan väll alla gå dit o näcka vad e problemet vissa folk vill inte visa upp sig, vissa vill inte se andra nakna.. BERGARN1: okej skulle du vilLJA SE DIN MAMMAS PATTAR ELLER MORMORS PÅ BADHUSET? | |
Budalv - Ej medlem längre | 2008-05-02 18:00 | |
![]() | Lind4h: Vill du se nakna gubbar med platt eller fylligt, hårigt eller hårlöst bröst då? Jag såg en gubbe med ett 2 cm stort utbuktande vårtliknande utslag/födelsemärke på ryggen förra sommaren. Jag är inte en sådan som reagerar negativt på sådant, men jag inbillar mig att de som inte vill se sin mormors hylla, kanske skulle ta lika illa upp av en hårig vårtig karls bara överkropp. | |
upa - Ej medlem längre | 2008-05-02 18:00 | |
![]() | Ja, budalv, det finns mycket i acceptansväg vi bör fundera över. | |
Lind4h | 2008-05-02 18:02 | |
![]() | nej de e just därför ja inte vill se nån och tyvärr så har jue inte gubbar bröst, o de skulle se rätt lustigt ut om dom gick med bikini. men ja tycker att inte folk ska behöva springa runt överalt o visa upp de o de o de. sånt kan man göra privat eller på naken bad. eftersom de finns olika sorters människor. man får acceptera.. o försöka göra så dom öppnar ett nakenbad hus om inte alla som vill visa sina bröst inte klarar o vänta tills de blir sommar o springa på nudist stranden. | |
Lind4h | 2008-05-02 18:03 | |
![]() | budalv, vill du att alla ska springa helt nakna då? varför ska bara bikini överdelen av? | |
Budalv - Ej medlem längre | 2008-05-02 18:05 | |
![]() | Lind4h: Men tycker du inte att det borde vara samma regler för män och kvinnor på vanliga badhus? D.v.s. att både män och kvinnor ska dölja överkroppen. Män hade ju baddräkter förr. De kunde väl ha badbyxor och en liten badtröja iaf? | |
Bergarn1 | 2008-05-02 18:06 | |
![]() | Lind4h: Asså, det är jue deras rättigehet att gå runt med bara bröst, enligt mig. Sen får man väll sålla agnarna från vetet lite. Jag menar, bara för att jag inte tycker om grädde så betyder inte det att jag slänger hela tårtan, finns ju forfarande massa god marsipan kvar ;) Varför får vi män gå runt och visa vårt bröst som vi vill egentligen? Jag menar, om ni får något att titta på så måste väll vi också få det. Vi kanske ska se det omvänt istället upa??! Det borde vara en rättighet för mannen att kvinnan ska få gå runt med bara bröst? Vad tror du om det? *hukar mig för ett slag* | |
upa - Ej medlem längre | 2008-05-02 18:07 | |
![]() | Lind4h, ibland är det här svaret väldigt bra. "Ja, varför inte?" Så kan man fundera på varför inte ett tag. | |
Budalv - Ej medlem längre | 2008-05-02 18:08 | |
![]() | Det är inte frågan om att den ska av nödvändigtvis. För min del får alla gärna ha våtdräkt och cyklop. Det blir gulligast, enligt mig. Varför jag skiljer på bröst och kön, är för att de helt enkelt är olika saker. Om man tycler att bröst är könsorgan och jättesexuella blir det ju plötsligt väldigt snuskigt att äta. Sitta och tugga 2 dm ovanför två par kön (bröst). Nä, vet du vad :D | |
Lind4h | 2008-05-02 18:11 | |
![]() | Bergarn1: jag e på badhuset för o bada inte spana in killarnas kropp. och killar har inte bröst. rättigheter? då e det väll våra rättigheter att skippa nederdelen med? varför ens ha på sig kläder då igenligen.. ? | |
upa - Ej medlem längre | 2008-05-02 18:11 | |
![]() | Jag har alltid tyckt det varit nåt skamligt över amning :) | |
upa - Ej medlem längre | 2008-05-02 18:13 | |
![]() | Pyttsan Bergarn, klart du inte kan få till det till en positiv rättighet. Jag ger dig en chans till innan du får se stjärnor :) | |
Lind4h | 2008-05-02 18:15 | |
![]() | men som sagt alla här inne som tycker att man ska skippa överdelen? varför inte skippa allt om ni vill att man bara ska skippa överdelen.. så fjolligt me alla rättigheter o skit.. vem fan bryr sej. på badhus badar man äre så jobbigt o ha en bikini på sej shit asså | |
Budalv - Ej medlem längre | 2008-05-02 18:16 | |
![]() | Jag menar, man ska inte ha könet för nära munnen. Det är bäst att bröst får vara lite körtlar, pigment, fett och sånt att amma barn med, samt muskelgrupper man kan arbeta med. Och visst bör det vara fritt fram att spana in dem och att använda dem som man vill, utmanande i klädsel och så... Men det blir faktiskt löjligt när en hel persons överkropp ses som ett sexuellt instrument. Jesus, munnar deltar också i sexuella aktiviteter och det finns pervon som eggas av småleenden. Allt och alla kan väl förbjudas istf bara kvinnans överkropp. | |
Bergarn1 | 2008-05-02 18:17 | |
![]() | Lind4h: Killar har väll visst bröst, vi kan ju få bröstcancer, hur kan vi få bröstcancer om vi inte har bröst. Har du någonsin hört om en kvinna med prostatacancer? :-P | |
Bergarn1 | 2008-05-02 18:21 | |
![]() | Budalv: Det du ifrågasätter är egentligen människans sexualitet, och varför vi tänker som vi gör. Ganska djupt om du frågar mig. Bara för att nån säger att det inte borde vara så att man ser bröst som sexuella, så betyder inte det att folk kommer att sluta se på bröst på det sättet. | |
Budalv - Ej medlem längre | 2008-05-02 18:23 | |
![]() | Lind4h: Jag håller med dig om att prydheten i stort också borde vara i fokus. Där tycker jag att landet är annorlunda. Ju närmare naturen folk lever desto mer avslappnad blir klädseln och det anses helt enkelt fånigt att ens klä sig i fina kläder. Ändå lever många äldre efter könsrollernas gamla mönster. Mannen jagar och kvinnan städar. | |
Budalv - Ej medlem längre | 2008-05-02 18:24 | |
![]() | Bergarn1: Som modern människa har jag fått lära mig om all världens olika fetischer. Bara för att jag inte tänder på mina tår, kommer det alltid finnas en lång kö framför dem, förutsatt att jag går på rätt klubb. | |
Bergarn1 | 2008-05-02 18:26 | |
![]() | Budalv: Och bara för att du har speciella fetisher så borde vi rucka på hela allmänuppfattningen om bröst då menar du :-P | |