Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 8 |
Mobilspel
| Pågående | 19 173 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-06-14 18:08 | |
![]() | Ingen småsak. Har störd ångest bara. Min farmor är döende i cancer men har varit rätt stabil sista veckan, jag var med henne på sjukhuset varje dag tills hon fick åka hem igen i förrgår, som hon hade längtat efter att åka hem till huset och pyssla! Lovade att komma ut och laga mat tillsammans med henne, men kände mig inte bra den dagen och bestämde att åka ut imorgon. Idag fick hon åka in akut igen då hon ej kan äta eller något alls... Hon lever nog inte länge till, och får hellre aldrig komma hem och laga mat, och jag tog ifrån henne det. Livet känns rätt tungt och jobbigt, och jag sitter ensam hemma helt rastlös, ledsen och avdomnad om vartannat. Orkar inte träffa någon, och är rädd över vad som ska hända, mest för att min stackars senila farfar kommer att dö av sorg när farmor går bort. Har aldrig varit med om att någon dött, och jag vet inte hur jag kommer att reagera på det. Har så ont i magen, pga detta och pga mitt magsår som jag tydligen har fått. Är stressad och mår så dåligt att jag vet inte vad jag ska göra! Jag känner mig stört utsatt men orkar inte ringa någon, och därför sitter jag här och biktar mig... | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-06-14 18:35 | |
![]() | Mobbare. Usch. | |
| Silfverkrok - Ej medlem längre | 2013-06-14 18:37 | |
![]() | Tycker du att det tjänar ett syfte så är det väl gott så?! Dina föräldrar då, kan du inte prata med dom om detta? Även om du inte tror att de kan komma med så mycket tröst, kanske samtalen i sig kan skänka lite lindring åtminstone. Cancer går i vågor, så hoppas att det kommer en till period då hon mår lite bättre. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-06-14 18:44 | |
![]() | Hon lever inte länge till, jag tror inte ens hon lever till veckan. Behövde bara slänga ur mig mina tankar då jag ändå inte får fram orden muntligt. Jag funkar så, lättare att skriva om sådana här saker än att prata, för pratar jag då kommer jag flippa ur totalt. Blir alltid instängd när något riktigt jobbigt händer, kan inte prata eller vara i närheten av andra... måste vara ensam i min tysthet. Att prata över dator känns inte lika överväldigande.. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-06-14 18:45 | |
![]() | sitter och chattar med min kusin i norge nu, och med syrran som är i Grekland, det är rätt skönt då de antagligen känner nästan samma känslor just nu | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-06-14 18:50 | |
![]() | Mollee>> Tänk inte att du tog ifrån henne det, det blev bara som det blev; du gjorde det ju inte medvetet. Och ingen mår bättre av att du har ångest för något du inte kan påverka. Farmödrar har starka hjärtan, och hon vet ju att du ville. Det är det som räknas. Finns med henne så mycket du kan nu istället, och gräm dig inte över att saker inte blir som det var tänkt. Oftast blir det ändå inte det, men det som händer istället kan vara lika gott. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-06-14 18:50 | |
![]() | Förstår precis vad du menar med att vissa saker är tusen ggr lättare att skriva. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-06-14 18:56 | |
![]() | Alltså, jag har alltid stått väldigt nära min farmor... närmre än mina föräldrar... därför är det svårt att prata med dom om det också, speciellt pappa. Mamma och mina syskon, är på semester i Grekland, annars hade jag möjligtvis pratat med henne kan jag tro. Det gör nog bara så ont att jag faktiskt inte orkar prata om det och analysera. Tror att jag sluter mig för att skydda mig. Jag är en sådan som känner väldigt starka känslor, så jag skulle nog bli för överväldigad om jag började känna allt för mkt. nulltj, du har rätt. Jag får inte anklaga mig själv, men jag ville så gärna ge henne det där... hon har levt för att hjälpa andra, lagat mat och passat upp. När jag hälsade på sjukhuset kunde hon bara tänka på att hon ville hem och bjuda oss alla på mat <3 Hon är en sådan fin människa, som aldrig fått det hon förtjänar | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-06-14 18:58 | |
![]() | Tack för förståelsen förresten <3 | |
| Lill-IT | 2013-06-14 19:17 | |
![]() | Usch, vad jobbigt att din farmor är så sjuk Mollee. Styrkekramar i massor. <3 | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-06-14 19:24 | |
![]() | Laga eller baka något du vet att hon tycker om och ta med; även om hon är för dålig för att äta så värmer det, och du mår kanske lite bättre av att få göra något konkret. | |
| Bitte - Administratör | 2013-06-14 19:30 | |
![]() | Kramar om Molle Bitte | |
| Silfverkrok - Ej medlem längre | 2013-06-14 20:50 | |
![]() | Bamsekram till Mollee från mig med. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-06-14 21:17 | |
![]() | Tack, alla <3 Det känns okej ändå. Behövde få ur mig lite bara. Jag accepterar hennes bortgång trots att jag är väldigt ledsen i hjärtat, det är mest farfar jag är orolig för. Hoppas bara att det går fort nu, så hon slipper lida. Åker dit imorgon och kramar om henne och förbereder mig på att säga hej då... | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2013-06-14 21:18 | |
![]() | Uff, lilla du......vet hur det känns. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-06-14 21:19 | |
![]() | Kram, Mollee <3 | |
| siwu | 2013-06-14 21:30 | |
![]() | Kram! Kloka, varma ord nulltj! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-14 21:32 | |
![]() | Molle det här kan vara ett sätt att komma närmare din pappa.Jag retar mig på en Pajas irl | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-14 22:13 | |
![]() | Att rörverk 68 stängs på Sandvik pga bristande kompetens i ledningen,158 personer kan i värsta fall bli utan jobb | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-06-14 22:40 | |
![]() | Men vafan Kings of Convenience. Som om ingenting har hänt på 25 år. | |