Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 31 |
Mobilspel
| Pågående | 19 700 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| adami - Ej medlem längre | 2010-12-16 22:54 | |
![]() | Har du inte ens läst boken? | |
| adami - Ej medlem längre | 2010-12-16 22:56 | |
![]() | Ok,du tyckte bara den verkade intressant. | |
| Gautama | 2010-12-16 22:59 | |
![]() | Det är väl ingen som har läst boken här som diskuterar om den vad jag förstår? Man kan ha en åsikt om den ändå adami. Jag känner att jag ska ge den en chans och läsa den och några andra vill det inte alls. Har du själv läst den? | |
| adami - Ej medlem längre | 2010-12-16 23:02 | |
![]() | Ja,och den var lite pinsam..med alla luftfakturor. | |
| Gautama | 2010-12-16 23:04 | |
![]() | Ok, varför skrev du som du gjorde på förra sida då?? "Om jag hade boken framför mig hade jag plöjt den. jag ger alla en chans." Ville du läsa den igen? | |
| adami - Ej medlem längre | 2010-12-16 23:07 | |
![]() | Luftfakurorna är väl sanning? | |
| adami - Ej medlem längre | 2010-12-16 23:11 | |
![]() | Eller har jag fel? | |
| Gautama | 2010-12-16 23:14 | |
![]() | Vad pratar du om adami? Har du läst boken eller inte? Du känns lite dubbel i dina inlägg. Du skrev ju "Om jag hade boken framför mig hade jag plöjt den. jag ger alla en chans." Vad menade du med det? Och vadå luftfakturor? Jag fattar nada av dina inlägg?? | |
| adami - Ej medlem längre | 2010-12-16 23:16 | |
![]() | Kolla med tingsrätten! alltså pappan till Andreas. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-12-16 23:32 | |
![]() | Nu står apfelstrudeln i ugnen samtidigt som en lång, blek, grimaserande man sitter intill min säng och spelar kontrabas (den lilla excentriska detaljen måste nämnas i förbifarten). Retar mig på det vidriga oset som kommer från min skitiga ugn när den värms upp. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-12-16 23:38 | |
![]() | Det känns mer rätt med kontrabas än flygel med ljusblå tänder. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-12-16 23:39 | |
![]() | Fast på något sätt lika affekterat. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-12-16 23:41 | |
![]() | Ljusblå tänder finns det inga i rummet. Jag har grönt äpple mellan tänderna, det är allt. | |
| Satyra | 2010-12-17 00:14 | |
![]() | Äh, tycker jag anar lite Jantelagsfeber här - angående Andreas Carlsson. ;-) Jag tycker på allvar att han är en intressant figur - ur många aspekter men kanske framför allt musikaliskt och jag skulle mycket väl kunna tänka mig att läsa boken. Hans säng i YouTube-klippet ... antar att många tycker den är vidrig - själv skulle jag mer än gärna vilja ha den! Japp! :-) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-12-17 00:19 | |
![]() | Satyra, snälla, kom inte dragandes med Jantelag för att man tycker en vaxdockas bekännelser är ointressanta och smått genanta. Själv har jag svårt för såväl kitsch som bristande självdistans, men smaken är olika. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-12-17 00:21 | |
![]() | Det är ju hela det pompösa "glamour"-upplägget som gör det hela outhärdligt. Jag tror inte någon av oss i tråden hade haft svårt att bedöma hans författargärning rättvist om den inte hade kommit i skymundan för all Michael Jackson-estetik. | |
| Satyra | 2010-12-17 00:37 | |
![]() | Sylvia - Även om jag också kan finna honom smått patetisk emellanåt, i sin amerikaniserade perfekt-fasad, så respekterar jag honom för hans musikaliska framgångar och därför väljer jag att bortse med ytan och pråligheten. Tycker faktiskt, när jag tänker efter, att han är snudd på beundransvärd även för att han ger fan i att skämmas över sin lust till lyx - vilken han ju har råd med pga. sina faktiskt presterade framgångar. Tycker dessutom inte att han verkar ha brist på självdistans - han bara skiter i att rätta sig in i Janteledet för jo - i mitt tycke finns det visst ett strå av avund med hos många, i ogillandet av just Andreas Carlsson. Kanske inte hos dig, det vet jag inget om. ;-) | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2010-12-17 00:37 | |
![]() | Jag måste ju ovilligt erkänna att jag inte hade en aning om hans "storhet" vid första anblicken :( Det var ju därför jag inte greppade att det kunde ligga en latent självbiografi i det där Disney-galna upplägget som boken verkar ha! Jag trodde han satt i ett hotellrum i Sveg och skojade till det :) Hur som helst. Retar mig på att jag tuggar nikotintuggummi samtidigt som jag snusar Zonnic. Samt att jag är röksugen. Samtidigt. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-12-17 00:42 | |
![]() | Satyra, jag gillar folk som vågar sticka ut, vara vräkiga, som inte ber om ursäkt - men det kräver en glimt i ögat som saknas hos honom. Det är en smaksak bara. Han gör mig generad och jag vet inte riktigt var jag skall göra av mig själv - vilket givetvis är mitt problem och ingen annans... | |
| Satyra | 2010-12-17 00:45 | |
![]() | Ok Sylvia, Jag tycker mig se både glimten i ögat och självdistansen hos honom. Vi uppfattar honom olika bara, helt enkelt. | |