Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-17 09:41 | |
![]() | nä det måste man inte.evoluton och Gudstro går hand i hand hos dom flesta Kristna med undantag av Pingstkyrkan som är mer bokstavstroende | |
| Claysune | 2013-06-17 09:44 | |
![]() | Jag är så vitt jag vet ärlig i min framställan om vägen sanningen och livet, eftersom jag har en hel del år på nacken som man uttrycker det så har jag varit med om ganska mycket. om jag inte kan förklara allt så säger jag det igen. Jag kan inte förklara allt. Men min tro på Gud som skapare av himlarna och jorden står fast. | |
| stuvelsberg | 2013-06-17 10:26 | |
![]() | Ja en blind tro, som ju då saknar förnuft,logik och rationalitet. | |
| Claysune | 2013-06-17 10:51 | |
![]() | Ja, så är och förblir det, vad andra än säger så tror blint på vad skriften säger. Det är mitt beslut och har du något annat så kan jag inget göra åt det. Du får ha vilken åsikt som helst vilket också jag får ha eller hur? | |
| stuvelsberg | 2013-06-17 11:01 | |
![]() | Absolut, problemet är inte varken din eller nån annans personliga övertygelse utan dom problem som följer i religionens namn världen över. | |
| stuvelsberg | 2013-06-17 11:27 | |
![]() | Man kan inte enligt mitt förmenande välja och vraka i den heliga skriften, det blir ju oärligt och det man väljer att ta bort måste ju då bli falskt, konstig lära isf. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-17 12:05 | |
![]() | varför inte stuvelsberg?att vara Kristen är så mycket mer en at tx det som icke kristna fått för sig | |
| stuvelsberg | 2013-06-17 12:16 | |
![]() | Det var ju inget svar, vem har makten att besluta vad som INTE ska anammas?Som gör att vi INTE stenar bögar,att vi INTE bränner häxor,att vi INTE kräver kvinnors tystnad etc. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-17 12:17 | |
![]() | den fria vilja och det sunda förnuftet | |
| stuvelsberg | 2013-06-17 12:22 | |
![]() | Och det avgör varje enskild troende? eller vem eller vad har makten att bortse från en del info bara för att sas ligga rätt i tiden.Sen kommer ju naturligtvis nästa fråga som då är var gränsen går och om det finns en sådan vem drar den? Och återigen så ger gudstron ingen fri vilja och eftersom ingen kan identifiera gud krävs blind tro och den är INTE förnuftig. | |
| Rultatultan | 2013-06-17 12:38 | |
![]() | Apropå Rom. 10:9 "Om du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från det döda, skall du bli frälst" Om man råkar vara stum. Eller som en släkting - oförmögen att tala pga allvarlig sjukdom. Visst menar Paulus inte ovanstående bokstavligt? | |
| stuvelsberg | 2013-06-17 12:38 | |
![]() | Vem kan säga att Åke Green hade fel i sin predikan? I synnerhet som signalen från rättssamhället som friade honom kan tolkas som att det var rätt. | |
| Rultatultan | 2013-06-17 12:39 | |
![]() | @ttittii Du skrev: "Hur blir man Kristan? 1 Genom att läsa bibeln ? 2:Genom att göra goda gärningar ? 3:Genom att besöka Kyrkan? 4.Genom hjärtats tro och munnens bekännelse? 5:Genom att man är döpt som barn? Nå vad är rätt?" Ja...vad ÄR rätt?! | |
| stuvelsberg | 2013-06-17 12:41 | |
![]() | Det väcker möjligen andra frågeställningar som varför dom är sjuka,eftersom det finns dom som anser att vi förvärvar sjukdom om vi är icke troende.Och kan vi tolka skriften hur som helst som det behagar oss blir väl inte den tron speciellt stark.?? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-17 12:51 | |
![]() | Rultaren om en person är oförmögen sjuk så är det inget problem för Gud.Åke Green är som han är eftersom han inte blev som han skulle ungefär som Fossmo.ja vad är rätt det är upp till Dig,Googla på Pingstkyrkan i snadviken så ser du resultaten på undersökningen.det kan vara så att det finns inga rätt,Men om jag måste välja så är det Genom hjärtats tro och munnens bekännelse | |
| stuvelsberg | 2013-06-17 12:53 | |
![]() | Att åke Green är som han är kan man ju anse men det förändrar inte att en kristen person kan ha den åsikten, det är fullt legitimt. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-17 12:55 | |
![]() | är alla atteister som clark olofsson? | |
| Rultatultan | 2013-06-17 12:56 | |
![]() | Kristna kan ha alla sorts åsikter. Förnuftiga som helt vansinniga. Det kanske har att göra med att alla människor är olika och tänker olika? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-17 12:58 | |
![]() | ja alla icke kristna är inte bankrånare men tänk vad en bankrånare förstört för alla atteister vi kristna tror på fullaste allvar att alla atteister är bankrånare.NÄ men det funkar ju inte | |
| stuvelsberg | 2013-06-17 12:59 | |
![]() | Ja givetvis är det så, men vad som står i skriften som det är legitimt att bortse från blir iaf för mig oerhört märkligt, för som sagt så blev han friad vilket ger vid handen att det är ok, och det finns garanterat fler som honom men eftersom det är politiskt inkorrekt passar sig många för att uttala sig så. | |