Spelrum
Giraffen | 37 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 2 |
Grisen Böjningslistan | 22 |
Inloggade | 61 |
Mobilspel
Pågående | 20 221 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-10-28 20:39 | |
![]() | Vilka är det som är så rädda för att leva och ännu räddare för att dö? Jag vet ett öde värre än döden och det vore att tillbringa en oändlighet tillsammans med religiösa fanatiker och historiens värsta skräckexemplar tillsammans. | |
Måns_E | 2013-10-28 20:42 | |
![]() | Varför skulle man vara rädd för döden bara för att man tror att det enda som händer är att livet upphör? Evigt liv skulle skrämma mig många gånger mer, fy faan vad jobbigt. | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-28 20:44 | |
![]() | "Evigt liv skulle skrämma mig många gånger mer, fy faan vad jobbigt." Jotack. Förstår inte hur man kan tycka annat. FY FAN säger jag bara. | |
rien de neuf - Ej medlem längre | 2013-10-28 20:46 | |
![]() | Men snälla. Att en människa inte tror på samma sak som du är inte tragiskt. Alls. | |
Gr3en - Ej medlem längre | 2013-10-28 21:19 | |
![]() | Jag är inte rädd för döden, men jag gillar mitt liv. Varför skulle jag har bråttom och dö även om jag trodde på paradiset? Kanske om jag hade hemska sjukdomar och alla jag älskade var döda, men varför skulle man vilja dö i förtid annars? Konstig inställning. Även konstigt att kristna väntar på domedagen och vill att den ska inträffa istället för att vilja förskjuta den så långt framåt i tiden som möjligt. Som flera av er påpekat i tråden så är ert kall att missionera ut den kristna tron och rädda så många själar som möjligt. Ju längre tid ni har på er, desto fler skulle ni kunna rädda. | |
Gunilla _ | 2013-10-28 21:25 | |
![]() | Det är dock lite motsägelsefullt att vänta på domedagen med tillförsikt - för den som tror sig tro tillräckligt betyder det att träffa jesus, men om man inte tror tillräckligt eller rätt eller..? Då hamnar man ju i helvetet. Måste kännas lite osäkert, han kanske är vresig den dag det beger sig ;) | |
brava | 2013-10-28 22:42 | |
![]() | Det drog hårt! Ja tonen i den här tråden verkar vara sån. Skriver man seriöst om funderingar och frågor som inte har enkla eller självklara svar - ja då blir det inga svar alls. Skriver man något provokativt eller något som triggar "nu säger de kristna dårarna något som stämmer med min schablonbild av kristna dårar" ja då är det fritt fram att beskärma sig och få vatten på sin kvarn. Ganska hopplöst läge... Men tack alla för en, trots allt, stimulerande tid. Jag har haft mycket hjälp av er för att formulera en del saker för mig själv. Kul. | |
Måns_E | 2013-10-28 23:03 | |
![]() | Menar du att du mest skriver för att provocera? Och sedan så tycker du att det är ett hopplöst läge? | |
rien de neuf - Ej medlem längre | 2013-10-28 23:08 | |
![]() | Märkligt inlägg brava, tycker att du fått svar mest hela tiden. Eller när skulle dina inlägg ha bemötts med tystnad, menar du? | |
brava | 2013-10-28 23:10 | |
![]() | När jag inte har varit provocerande. Men tråden ligger ju under snack så det är väl ok antar jag. | |
brava | 2013-10-28 23:12 | |
![]() | Måns E - det där var rätt provokativt. Suck orkar inte hugga mer... | |
rien de neuf - Ej medlem längre | 2013-10-28 23:15 | |
![]() | Räcker att hoppa bak några få sidor för att se att så inte är fallet, de flesta av dina inlägg bemöts, "provokativa" eller ej. Att förvänta sig att få svar på prick allt man skriver är kanske lite väl. | |
Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-10-28 23:16 | |
![]() | Nu har jag läst denna tråd från start, och jag kan säga att jag hellre delar tält med en tjackpundre än fortsätter att läsa detta dravel. | |
Måns_E | 2013-10-28 23:21 | |
![]() | Jag försökte bara tyda ditt inlägg, det var inte helt självklart vad du faktiskt menade Brava, så tala ur skägget istället för att komma med svepande formuleringar om hur dåliga/taskiga/ohederliga andra är. | |
Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-10-28 23:23 | |
![]() | Du trycker det hela lite elegantare än vad jag gör. Tack Måns-E | |
brava | 2013-10-28 23:24 | |
![]() | @rien Jag tycker inte att jag har fått på långa vägar så mycket som jag har gett. Framförallt så har jag i stort sett bara fått kritik av personer som ser sig som icke-troende. Jag tror inte att alla de/ni tycker att allt jag har skrivit är totalt stolligt och det hade varit trevligt att få lite bekräftelse mellan dissningarna - det var bara det. Men visst hacka på om ni tycker det är kul - bara ni själva inser att det är det ni gör. | |
Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-10-28 23:24 | |
![]() | "uttrycker" | |
pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-10-28 23:30 | |
![]() | Jag är ledsen att säga det men efter alla kringelikrokar om de kristna och deras försök att överglänsa varandra i kristenhet, fjärmar jag mig ännu mer från kyrkornas värld. Måste jag välja mellan att dela tält med en tjackpundare eller en pingstvän, så blir det tyvärr pundaren. Och då är jag ändå en stabil och skapligt kärleksfull medborgare som inte har mycket till övers för asocialt leverne. | |
pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-10-28 23:37 | |
![]() | Med andra ord är jag väldigt trött på obegripligheter och fördömande, samt besviken över hur många kristna tänker och agerar. Ingenting stämmer, texter i Bibeln skrudas om och förnekas - man ska hålla sig till det Nya Förbundet. Vad det innebär vet inte skribenterna själva, utan blandar friskt från GT och NT. Korsriddarna gjorde åtminstone det som stod i Bibeln; de släpade ut människor som vägrade att vara kristna och högg dem med svärd, för att Gud och Jesus skulle bli glada. | |
brava | 2013-10-28 23:39 | |
![]() | Håller med dig. Jag skulle också välja pundaren i 9 fall av 10. Pingstvänner är kända för att vara bokstavstroende och det är ganska trångsynt enligt mej. | |