Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Rultatultan | 2013-06-17 13:01 | |
![]() | Ok enligt sv rättssystemet kanske. Inte nödvändigtvis rätt för alla som kallar sig kristna. En liten observation bara. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-17 13:03 | |
![]() | green,Fossmo är ungefär lika vanligt som sture´Bergvall och clark Olosson eller är Green och Fossmo otroligt ovanliga och en avart det finns garanterat bara 2 av dom | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-17 13:06 | |
![]() | fattar inte varför det måste dras till ytterligheter hela tiden syftet lixom vad är det? | |
| stuvelsberg | 2013-06-17 13:07 | |
![]() | Nej men det går inte ifrågasätta den åsikten för den finner stöd i bibeln även om vissa väljer att som sagt bortse från detta, likt mycket annat som vi ventilerat här inne.Man kan dessutom notera annat märkligt beteende som t.ex. idrottsmän och kvinnor som ber till högre makter för att kunna vinna vilket flera troende på startlinjer gör och man kan då fråga sig hur gud prioriterar, och vinner dom så tackar dom gud men förlorar dom lastar dom inte gud samt att dom andra som inte vann måste ju undra vad som var orsaken?Även om detta är trivialt så är det ju trots allt ett faktum. | |
| Rultatultan | 2013-06-17 13:09 | |
![]() | @ttittii Jag tror att de som inte har förståelse för att andra kan tänka och tro annorlunda eller inte VILL försöka förstå låter sin uppmärksamhet dras mot ytterligheterna för att de är lättast att dra fram då de är kontroversiella. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-17 13:11 | |
![]() | ALLT PRESIS ALLT KAN ifrågasättas,så att en icke tränad höjdhoppare som aldrig hoppat höjdhopp ber till Gud om seger så vinner han självklart inte,Hur vet du att dom ber om seger på startlinjen? Dom kan be om helt andra saker på start linjen :Som tx Må bäste man vinna.Dina ideer om Kristen tro stämmer inte överens med mina någonstans | |
| Rultatultan | 2013-06-17 13:11 | |
![]() | @stuvelsberg Alla åsikter går att ifrågasätta - oavsett vad det står i ett bibelstycke. Du vet väl att bibeln dessutom ska läsas i sin helhet och inte en vers här och där? Och varför skulle man inte kunna tacka Gud för framgång? Att man inte skäller på honom för att man inte varit lika framgångsrik vid något tillfälle har ingenting att göra med den tacksamhet man känner. | |
| stuvelsberg | 2013-06-17 13:11 | |
![]() | Att människor tänker och tycker olika är väl inget som iaf jag har ifrågasatt utan det är som jag skrev tidigare frågan vem eller vad som kan utesluta det som är olämpligt i bibeln? | |
| Rultatultan | 2013-06-17 13:12 | |
![]() | @ttittii Agreed | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-17 13:12 | |
![]() | Rulta jag tror du har presis rätt i ditt inlägg på förra sidan | |
| stuvelsberg | 2013-06-17 13:13 | |
![]() | Och var går gränsen för reviderandet av bibeln?? | |
| Rultatultan | 2013-06-17 13:13 | |
![]() | @stuvelsberg Du. Det är DITT ansvar att vårda din relation med Gud. Ingen annans åsikter eller tolkningar kan användas som försvar. Det är DU som måste hitta sanningen. Ingen annan. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-17 13:13 | |
![]() | stuvelsberg,fortfarande är svaret Sunda förnuftet och den fria viljan | |
| Rultatultan | 2013-06-17 13:14 | |
![]() | @stuvelsberg Jag skulle säga att när man plockar bort kärnan i bibeln har det gått för långt. När Kristus inte längre är i centrum handlar det inte om kristendom tex. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-17 13:14 | |
![]() | Att ha en kristen tro ÄR för mig en kärleksrelation med Jesus,inte att tycka att Green är galen hit och dit,Min kristna tro är mitt ansvar | |
| Rultatultan | 2013-06-17 13:14 | |
![]() | @ttittii Igen - agreed! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-17 13:16 | |
![]() | Att nöta halvdanna ibekcitat har inget med Kristen tro att göra,mer i så fall att vårda sin relation till Jesus och att ha Jesus i centrum | |
| stuvelsberg | 2013-06-17 13:16 | |
![]() | Dom motsägelsefulla uttalandena gör ingen klokare men ok,och för att kunna söka sanningen måste jag vara fri,förnuftig och rationell, det finns ju ingen som kan identifiera eller definiera gud och således kan jag aldrig få en uppfattning på vad eller vem jag ska tro.Det blir liksom att börja i fel ända. | |
| Rultatultan | 2013-06-17 13:18 | |
![]() | @stuvelsberg Vilka uttalanden är motsägelsefulla? Jag utvecklar gärna om det kan hjälpa (och om jag kan) Du är nog både fri, förnuftig och rationell - så sök på du. Lägg ner snacket om definition och försök hitta din EGEN definition :) Lita inte på MIN definition (om jag nu kunde uttrycka den i ord, vilket jag inte riktigt kan tyvärr) eller någon annans. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-17 13:20 | |
![]() | stuvelsberg gå en alfa kurs till Hösten,Gud är kärleken | |