Spelrum
Giraffen | 37 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 3 |
Grisen Böjningslistan | 30 |
Inloggade | 70 |
Mobilspel
Pågående | 19 686 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-27 11:04 | |
![]() | Du får köpa dig en mer konspiratorisk telefon. | |
janne121212 | 2015-12-27 11:18 | |
![]() | Lavinartat sa jag och lavinartat står jag för. Islam är en religion på stark frammarsch, tyvärr. Nyligen har det utfärdats förbud mot att fira jul både i Somalia och Brunei. Så här ser opinionen i olika länder ut för att införa sharialagar. Skrämmande läsning. www.pewforum.org/201...-o verview/ Palestinierna verkar också vara intresserade av denna moderna och civiliserade form av rättsskipning. sverigesradio.se/sid...ke l=248703 Utvecklingen i Sverige där ständigt nya människor radikaliseras och ansluter sig till ISIS. Enligt uppgift för att dom inte kan få jobb i Sverige brukar det heta. Då känns det ju extra muntert att flera 100000 nya blivande arbetslösa, många med en redan extrem syn på islam, ansluter till vårt land. Terrorattentat i islams namn, snart även i stan där du bor. Fascinerad över att det finns folk som inte ser med oro på utvecklingen. | |
Rhotheta | 2015-12-27 11:22 | |
![]() | Totravel. Hammurabi ingår i det babyloniska paketet, eller hur? Zoroastismen är just en astralteologi, eller hur? Din bild av kristendomens släktskap med judendomen är visserligen spridd och populär. Idéerna i kristendom har dock väldigt lite med idéerna inom judendomen att göra. Det är inte så konstigt eftersom kristendomen är en i grunden hellenistisk filosofi, medan judendomen kommer ur en klantradition. | |
Rhotheta | 2015-12-27 11:38 | |
![]() | Nora. Imponerande. Kör på den, du. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-27 11:50 | |
![]() | Rhotetha, Det var det gemensamma jag syftade till. Jag kanske missförstod dig, men det lät som om du ville föra fram att det inte fanns så mycket gemensamt i dessa tre religioners bakgrund. De gammelbabyloniska lagarna går ju igen både i koranen, haditherna och den mosaiska lagen. Den mosaiska lagen ligger till grund för Jesu förkunnelse. Muhammed var mycket påverkad av tidens strömning i omgivningen med monoteism, himmel och helvete och vikten av att göra goda gärningar. Messianismen i Kristendomen är en direkt länk till Zoroastrianismen. Det blir svårt att hävda olika ursprung när allt leder tillbaka till samma frö. Att det sedan har skett utveckling och avknoppning åt olika håll är en helt annan sak, som sagt. | |
Rhotheta | 2015-12-27 11:53 | |
![]() | Måns. "Även jag tycker att denna ständiga svartmålning av muslimer är tröttsam." Menar du svartmålning av individer/grupper som är muslimer, t.ex. Isis? Det tycker jag är ok. Eller menar du svartmålning av muslimer som grupp? Vem står för det och kan du vänligen tilltala vederbörande direkt? Några citat vore heller inte i vägen. Om det nu var alternativ två du menade. | |
Rhotheta | 2015-12-27 11:56 | |
![]() | Totravel. Jesu förkunnelse går stick i stäv med moses. Moses foluserar på rättfärdighet och att följa lagen. Jesus fokuserar på barmhärtighet och förlåtelse. Detta känner du och alla andra egentligen till. | |
Rhotheta | 2015-12-27 12:00 | |
![]() | Och jo, de har helt olika ursprung. Såvida du inte på allvar tror på att snickarsonen Jesus har levt på riktigt och gjort exakt samma resa i gallileen/judeen som titus... Jag förutsätter att du inte tror på denna skröna. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-27 12:04 | |
![]() | Rhotheta, Ja, det råder inget tvivel om att Jesu förkunnelse är en uppgörelse med stora delar av Gamla Testamentet. Men att hävda att Jesus i Nya Testamentet inte är influerad av den mosaiska lagen är att gå för långt. Att ändra straffsatser är inte att ändra lagen. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-27 12:10 | |
![]() | Jag är så långt ifrån bokstavstroende man kan bli. Jag är agnostiker. Jag ser de religiösa skrifterna som historiska dokument. | |
Rhotheta | 2015-12-27 12:13 | |
![]() | Öh. Historiska som i gamla, hoppas jag. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-27 12:15 | |
![]() | Rhotetha, Jag vill bara påpeka att enligt min tolkning så hånade du just Nora1. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-27 12:15 | |
![]() | Nä, som i historiska. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-27 12:19 | |
![]() | Visserligen wiki, men kan ändå förklara; sv.wikipedia.org/wik...lf orskning | |
liminal - Ej medlem längre | 2015-12-27 12:37 | |
![]() | Ja, skärp er nu. Över till konspirationstråden om ni ska diskutera Eurabien. | |
Rhotheta | 2015-12-27 12:46 | |
![]() | Totravel. Jag håller med. Jag borde beskriva tydligare vad jag vänder mig mot. Hån av språk, utseende, åsikter, ståndpunkter eller tro. Jag hoppas att jag inte gjorde mig skyldig till det. | |
Rhotheta | 2015-12-27 12:56 | |
![]() | Liminal. Den ende som nämnt eurabien är måns. | |
Rhotheta | 2015-12-27 13:00 | |
![]() | Totravel Jag rekommenderar att du försöker att ta dig igenom följande video. Det är en intervju med en långrandig introduktion. youtu.be/AmEQmRl1IvE | |
Rhotheta | 2015-12-27 13:01 | |
![]() | Därefter kan vi åter föra samtal om detta. | |
Rhotheta | 2015-12-27 13:01 | |
![]() | Därefter kan vi åter föra samtal om detta. | |