Spelrum
Giraffen | 13 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 8 |
Inloggade | 21 |
Mobilspel
Pågående | 19 556 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
le-lou | 2013-10-29 10:03 | |
![]() | varför vänder ni kunskap ryggen? det är sorgligt. | |
Måns_E | 2013-10-29 10:07 | |
![]() | Tror du på riktigt att några "atomsopor" (antar att du menar kärnavfall).skulle kunna ha sönder solen? Själv så förstår jag inte ens hur man skall kunna frakta detta kärnavfall in i solen. | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-29 10:15 | |
![]() | MånsE, det var ju flera år sedan det diskuterades om det skulle kunna bli en verklighet att skicka atomsopor till solen. Hur långt dom har kommit vet jag ej. I den här länken har du länk till både filmer och artiklar och annat angående detta. l-hs.blogspot.se/201...so len.html | |
pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-10-29 10:18 | |
![]() | Herregud, så flummigt. | |
Måns_E | 2013-10-29 10:29 | |
![]() | Tror du på allvar att lite kärnavfall (om man nu mot alla odds skulle kunna lösa det rent praktiska) skulle kunna ha sönder solen så att den inom kort kollapsar? | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-29 10:34 | |
![]() | MånsE, Det vet jag ingenting om och jag tror inte du heller vet nåt om det. | |
Måns_E | 2013-10-29 10:40 | |
![]() | Jo, jag vet att det inte är möjligt att "släcka ner" solen med det kärnavfall som vi har skapat på jorden. Hör du inte själv det orimliga i det? Vet du hur mycket energi solen alstrar kontra hur mycket energi vi har lagrat i uttjänt (nåja) kärnavfall? Varför börjar du förresten dra fram "argument" som du sedan själv erkänner att du inte vet något om. Är inte det lite oärlig debatteknik? | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-29 10:45 | |
![]() | Måns, Faktum är att vi vet inte hur Gud kommer att göra för att solen ska slockna och göra månen blodröd. Det vet vi först när vi ser det. | |
Måns_E | 2013-10-29 10:48 | |
![]() | haha Du är ju helt fantastisk. Solen kommer inte att slockna än på några miljarder år, människan kommer att vara utdöd långt långt innan det, och någon "gud" kommer inte att ha med något av det att göra. Faktum är att vi vet det. | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-29 11:08 | |
![]() | Måns, Du är också fantastisk :) Gud älskar dig iallfall. | |
Måns_E | 2013-10-29 11:14 | |
![]() | Det tror jag inte. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2013-10-29 12:14 | |
![]() | måns vi vet inte det. vi räknar med det, på mycket goda grunder. Jag vet inte vad som skulle kunna hända för att våra prognoser skulle ändras, men faktum är att det är möjligt att de gör det. Jag säger inte detta för att jag tror att det blir så, men för att påpeka att ingenting är statiskt, och att vi människor inte vet allt. vi vet litegrann om hur stort universum är - begrunda den vetskapen, och försök sen att "räkna ut" hur mycket vi egentligen vet. | |
Bim1964 | 2013-10-29 12:19 | |
![]() | Är inte inne så ofta med detta nicket. Sitter mest med mobilen numera med mitt andra nick. Kan inte låta bli att läsa denna tråd och förundras över hur övertygade en del kan bli i sin "rätta tro". Det spelar ingen roll vad som än skrivs som motargument, så får man ett bibelscitat tillbaka. Och ett "Gud älskar dig med" som en hälsning. Är man så begränsad att man förlitar sig helt på en bok, som några skrev innan Jesus gick i kortbyxor? Har man ingen egen inlevelse och en förmåga att tänka själv, vad som är rimligt eller inte? Och några av er säger ju själva att GT ska man inte bry sig så mycket om, utan att det är mer NT man ska rikta in sig på. I min värld rimmar det illa. Antingen kommer man hela konceptet, eller inte alls. | |
Bim1964 | 2013-10-29 12:20 | |
![]() | Köper ska det stå :) | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2013-10-29 12:29 | |
![]() | jag håller med. antingen skall inget i bibeln tas bokstavligt, eller så ska allt. allt är svårt att ta bokstavligt, alltså bör inget tas bokstavligt. det betyder inte att bibeln är värdelös - men man får inte sluta tänka själv. | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-29 12:37 | |
![]() | Jesus talade mycket symboliskt också i NT. Det viktiga är att Guds ande öppnar ögonen för sanningen som finns i bibeln ord. Man kan läsa ett kapitel hur många gånger som helst, men inte förrän Gud öppnar dina ögon, så ser du vad som verkligen står där. Därför är det bra ibland att meditera över Guds ord och be att man får se den fulla sanningen av det ordet. GT kan vara svår att förstå för icketroende och nykristna. Den ger mer frågor än svar, därför bör man börja med att läsa evangelierna först, för dom ger svar. | |
pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-10-29 12:39 | |
![]() | I alla fall? Det är klart att Gud älskar Måns om hen finns. Det är inte upp till oss människor att sortera och döma varandra, eller hur? | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2013-10-29 12:42 | |
![]() | finns måns? | |
pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-10-29 12:46 | |
![]() | Min son intygar att Måns finns, de har träffats många gånger. På riktigt. | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-29 12:48 | |
![]() | Pinky, Ja Gud älskar människan. Vem har sorterat eller dömt? | |