Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Claysune | 2013-06-17 23:46 | |
![]() | En gång för en tid sedan skrev Kajix att han skrev för skojs skull. Ibland verkar det så ,för han har de mest underliga frågor som ibland inte går att svara på. | |
| Rultatultan | 2013-06-17 23:58 | |
![]() | @Claysune Om vi inte skrev här för skojs skull så vore vi tokiga. Inte skriver vi för att det är tråkigt heller? | |
| Claysune | 2013-06-18 09:15 | |
![]() | Naturligtvis skriver vi inte för att ha tråkigt. Jag skriver för att försöka få fram ett budskap om vägen sanningen o livet. Att det är många som har andra meningar än vad jag har är helt ok, för vi har alla olika vinklar till det hela. Faktiskt så tycker jag att Kajix ställer frågor som jag ej kan svara på. Men andra kanske kan. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-06-18 09:26 | |
![]() | Ahhh, betapet | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-06-18 09:40 | |
![]() | Ibland faller allting på plats och man tycker sig se någon sorts mening med livet och jorden och allt. För en del är det genom religion. För andra är det när man just slutar tro på sin religion. Några ersätter religion med vetenskap, andra med konspirationsteorier, ytterligare några med att fokusera på sina inre energier, magnetfält och liknande. Gemensamt för alla är dock att man då och då känner att allting faller på plats, att allt man funderat på stämmer och att ens världsbild är korrekt. Kanske för att vi inte ska bli helt galna, vem vet? Dock tror jag många som försöker föra fram budskap eller predika sina uppenbarelser inte förstår att det bara är deras egen sanning. | |
| Bim1964 | 2013-06-18 09:45 | |
![]() | Gud skapade ju jorden enligt bibeln. Dag 1 Skiljer han ljuset från mörkret. Okey men det är ju inte förrän dag 4 som han skapar solen månen och stjärnorna för att utmärka tider dagar och år. Så hur skulle man kunna urskilja dag och natt innan solen tillverkas? Dag 5 och 6 tillverkade han alla djuren. Men vad hände med dinosaurierna och urtidsmänniskan? Dom finns liksom inte med fast dom har existerat. Men det bästa av allt är att Gud skapade Adam av lera och blåste liv i honom. Därefter skapade han Eva av ett revben från Adam. Men var inte Adam av lera? Och skapade inte Gud människan till sin avbild? Har funderat på det där med Adam och Eva. Gud skapade ju människan till sin avbild. Och enligt bibeln så härstammar alla människor från Adam och Eva. Redan där är ju det en grov miss. Inte kan väl hela jordens befolkning härstamma från två individer. Blir ju rena rama inaveln i så fall. Och hur kommer det sig att det finns olika folkslag i så fall, asiater mörkhyade osv. Gud gav människan Edens lustgård där skulle de leva i en paradisisk tillvaro i gemenskap med Gud. Sedan gjorde Eva misstaget att äta en frukt av kunskapens träd, detta tack vare ormen som snackat med Eva om att äta av frukten. Och genom det misstaget som Eva gjorde blev det utkastade från Edens lustgård. Därför att gud upptäckte att människan trotsade ett förbud och enligt Gud var människan då en opålitlig varelse. Men var det inte så att Gud skapade människan till sin avbild? Låt oss säga nu att Eva aldrig lyssnat på ormen och låtit bli att äta av frukten från kunskapens träd. Vad hade hänt då? Tja då hade sagan vart slut. Och vem symboliserar ormen? Jo givetvis de mörkare makterna. | |
| kajix | 2013-06-18 09:53 | |
![]() | men. är det inte konstigt att ormar inte kan prata. och ändå lyckades ormen övertala Eva att äta frukten. och varför gjorde ormen det? sådana här oegentligheter gör det svårt för mig att tro. och minns Ussa... | |
| Bim1964 | 2013-06-18 10:21 | |
![]() | Ja jag vet och det stör mig med. Men kanske Eva var som Harry Potter han kunde ju prata med ormar. Och Harry P är ju också en saga, Man kan ju tala i tungor så..... | |
| Claysune | 2013-06-18 12:12 | |
![]() | Skapelsen. "Av markens jord" säger oss att vi inte är uppbyggda av någon särskilt utvalt materia. vatten, jord och lite proteiner är egentligen allt vad våra kroppar består av. Kroppen isig är livlös tills GUD ger den liv med sin ande. När Gud tar sin livsande ifrån oss blir våra kroppar återigen jord. (Handbok för livet) | |
| ingson | 2013-06-18 12:37 | |
![]() | Hur är det med vildsvin,myggor,björkar och bakterier då? | |
| kajix | 2013-06-18 12:37 | |
![]() | "vatten, jord och lite proteiner är egentligen allt vad våra kroppar består av. " är det här en "sanning" som bibeln lär ut? | |
| ingson | 2013-06-18 12:38 | |
![]() | Håller gud på och mixtrar med livsandar där också? | |
| Gunilla _ | 2013-06-18 12:53 | |
![]() | Utan att ha varit vidare insatt i skapelseberättelsen(?) så har jag alltid tyckt att det är knas - nu är jag helt övertygad! :D (Tack för klargörandet Bim1964 2013-06-18 09:45 och Claysune 2013-06-18 12:12.) | |
| Rultatultan | 2013-06-18 15:05 | |
![]() | @kajix Ja, så vitt jag vet. Med det "lilla" tillägget att människan också består av själ och ande :) | |
| Rultatultan | 2013-06-18 15:07 | |
![]() | @Bim Många frågor där...det jag fastnade för i det du skrev var det om människan som Guds avbild. Och det är vi. Vi besitter samma karaktärsdrag och egenskaper som Gud i grunden. (Allsmäktighet och übergodhet undantaget möjligtvis ;) ). | |
| Rultatultan | 2013-06-18 15:09 | |
![]() | @Gunilla Knas? Vad är det du ser som knast? Kom ihåg att en berättelse är just det - en berättelse. Inte en instruktionsbok eller en manual med steg 1-99 hur man skapar liv och en värld ;) | |
| dinodog | 2013-06-18 15:12 | |
![]() | Hm "kroppen är i sig är livlös tills Gud ger den liv med sin ande" Okey jag trodde barn blev till på ett helt annat sätt. Men tack då vet jag att det inte är min man som är far till våra barn. Utan att det är Gud som vart i farten igen. | |
| Gunilla _ | 2013-06-18 15:16 | |
![]() | Tja Rultatultan - du säger det själv:" Kom ihåg att en berättelse är just det - en berättelse." | |
| Rultatultan | 2013-06-18 15:21 | |
![]() | @Gunilla Ja? Uh...hänger inte med i din tankegång. Tror jag har fått för mycket sol idag ;) | |
| Rultatultan | 2013-06-18 15:22 | |
![]() | @dinodog Storken var det va? Eller brevbäraren. ;) | |