Spelrum
| Giraffen | 10 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 11 |
Mobilspel
| Pågående | 20 315 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| vulcan | 2008-05-25 12:49 | |
![]() | Ja då gillar jag min morfars uttryck bättre: kalaspingla. Nu satt jag mestadels med ryggen åt spektaklet igår och kan därför inte avgöra hur hög kalaspinglefaktor det var. Charlotte ser lite elak ut, men det kan hon ju inte hjälpa. Jag ser för övrigt också lite elak ut när jag skrattar fast jag - precis som Charlotte tror jag - är sååå snäll i verkligheten :) | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2008-05-25 12:56 | |
![]() | Jag höll på att dö av skam över Björn Gustavsson! Hade detta varit bara i Sverige så hade det varit OK men nu framställdes vi som (de nördar vi är?) skitlöjliga. Hoppas, hoppas att det gick fram i europa att han är en så kallat "framstående" komiker och inte en "vanlig, dum svensk". Nästa gång kan vi väl ha Gry Forsell (med eller utan klyfta framme, det avgör hon själv) eller någon annan trevlig person som representerar oss, inte supernörden Gustavsson? Det fanns många låtar som var mycket bättre än den svenska! Jag fattar inte varför komentatorerna blev så förvånade och sura?! Vi förtjänade inte en bättre placering med den låten. När ska vi fatta att vi måste skicka en bra låt och inte en stor diva som representant? Fram för bröderna Rongedal eller BWO nästa år, de kommer att göra succé, jag garanterar det nästan! | |
| Mick-E - Ej medlem längre | 2008-05-25 12:58 | |
![]() | Björns framträdande var tillsammans med Luuks kommentar: "hon har druckit gin och tonic sen lunch" när en kvinna sa fel poäng till fel land, var det enda roliga. | |
| phenningsson | 2008-05-25 13:58 | |
![]() | men snälla alfamarie, kan du inte se det roliga i att BG var seriges representant? är du så rädd för att alla ska tycka att svenskarna är töntiga och bortkomna? tycker snarare det kändes som en frisk fläkt istället för alla översminkade stela resterande representanter. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-05-25 14:11 | |
![]() | Ja, verkligen. Utan de svenska kommentatorerna och BG hade det ju varit hur barockt som helst. | |
| vulcan | 2008-05-25 19:32 | |
![]() | Barock, där har vi det! Sverige bryter äntligen sin feghet nästa år och skickar en barockensemble med tunga, pudrade peruker som till tonerna av en cembalo och 4 violiner sjunger "Ack Swärije thu mitt fostherland" | |
| Henn Glysén - Ej medlem längre | 2008-05-25 19:48 | |
![]() | Jag undrar hur det hade gått för BWO. Klart bättre, tror jag, men det är ju bara spekulationer. Det är lite synd om Charlotte och gänget, men låten höll helt enkelt inte måttet, tyvärr. Jag vidhåller att det fanns åtminstone tre låtar i den svenska uttagningen som var bättre än "Hero". | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-05-25 19:50 | |
![]() | Ja och en av dem var INTE christer sjögren.... | |
| Henn Glysén - Ej medlem längre | 2008-05-25 19:54 | |
![]() | Nja, jag gillade ju Chrilles låt och framförande. Men han hade nog varit lite "too much" även för de knasiga européerna utanför norden. | |
| Little_Red - Ej medlem längre | 2008-05-25 19:56 | |
![]() | Barock n' roll är ju hur hett som helst! | |
| Henn Glysén - Ej medlem längre | 2008-05-25 20:06 | |
![]() | Utifrån min horisont känns inte ESC vidare intressant längre. Förr kunde jag vara redigt nervös inför en omröstning och heja vilt i soffan så att popcorn och hallonsaft flög all världens väg. Nu är det som vilket TV-program som helst ungefär. Visst, man håller på Sveriges bidrag, men man bryr sig inte nämnvärt om hur det slutar. | |
| Henn Glysén - Ej medlem längre | 2008-05-25 20:08 | |
![]() | OBS: Ovanstående inlägg har alls ingenting med sura rönnbär att göra. | |
| Tinna | 2008-05-25 21:38 | |
![]() | Björn Gustafsson var ju klart bäst. ;) Hehe.. | |
| patboone | 2008-05-25 23:36 | |
![]() | Härligt... Kanske dags att så många slutar att ta denna årliga orgie i smaklöshet och enfald på allvar? Tävlingen hade sin charm innan Björkmanmaffian blåste upp den till den eländiga guldglittrande kalkon den är idag. Bra musik skrivs sällan på beställning och de låtskrivare som väljer att ställa upp i tävlingen tillhör inte så ofta de bästa i Sverige. Dessutom har ESC i sin nuvarande form haft en mycket stor negativ inverkan på svensk populärmusik. Ska skräpet nödvändigtvis finnas kvar så gå tillbaks till den ursprungliga formen (EN tävling) och utvisa C Björkman till Vitryssland (där tycks man inte ta så allvarligt på maktmissbruk). | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-05-26 16:50 | |
![]() | Ta en titt på detta: successfulsoftware.n...st -rigged/ | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2008-05-26 19:49 | |
![]() | phenningsson: Nej! Jag kan inte se det roliga i att BG var Sveriges representant. Nej! Jag jag är inte "rädd" för att alla ska tycka att vi är töntiga och okunniga i engelska språket men de KOMMER att tycka det! Nej! Jag tycker inte att BG är en frisk fläkt. Jag tycker att han är en av de mest överskattade komikerna i vårt land. | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-05-26 20:13 | |
![]() | Är det någon mer än jag som tycker att Rysslands isdansare påminner rätt mycket om killen i den här musikvideon (han i vitt): uk.youtube.com/watch...Ik pLXeU2fA | |
| Tinna | 2008-05-26 20:33 | |
![]() | E Solu. Vilken frisyr tjejen i mitten låg inne med. :O | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-05-26 20:50 | |
![]() | Tinna, ja visst, frisyren är sin egen "Pie Chart" över förhållandet mellan hår och huvud. | |
| FIN Börje | 2008-05-31 13:33 | |
![]() | roligt att bl.a Aftonbladet skrev typ "våra grannländer svek oss när vi behövde dem som mest" om att vi inte gav er 12 poängare. Förra året lät det dock typ "detta grannlandsröstande är fel!" Hur ska de vara riktigt :P ? | |