Spelrum
Giraffen9
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade11
Mobilspel
Pågående19 973

Forumkategorier

Användare Inlägg  
KARR02008-05-21 14:34
Antal inlägg: 284

Tack tack tack tack!!! Så uppenbarligen är det inte så konstigt att man påverkas av denna ständiga inmatning av stora fasta tuttar och getingmidja mm mm?? För det är ju precis samma sak och det som händer oss kvinnor! Och då kanske även du fattar att det inte är kul om ens pojkvän prenumerera på slitz och andra blaskor? dVb och andra med henne har nämligen inte det minsta förståelse för hur man ens kan yttra sig över att ens pojkvän gör det

mimosa2008-05-21 14:36
Antal inlägg: 42

raisingirl: :), jag hann inte se ditt inlägg innan jag skrev mitt. Skönt att se att det finns folk som orkar se allvaret och kanske iaf fundera på att försöka ta lite eget ansvar... ibland blir man lite rädd när man ser för många andra exempel. :/

mackz_2008-05-21 14:36
Antal inlägg: 900

fast sen är det ju det här med fantasier också...
det är ju inte säkert att man tvunget vill genomföra sina fantasier

dVb - Ej medlem längre2008-05-21 14:38
Antal inlägg: 763

jag tycker bara att det inte finns någon anledning att oroa mig och vara helt upprörd över såna här saker... jag trivs med mig själv och det borde fler göra.

dVb - Ej medlem längre2008-05-21 14:39

exakt! Alla har fantasier.. klart jag gått på stan och sett en grymt snygg kille...men inte vill jag hoppa i säng med han ändå..

mimosa2008-05-21 14:39

dVb: det är ju det de försöker göra: hitta sätt att trivas med själv - dvs stå upp mot sånt som de finner kränkande eller fel eller förminskande.

Miss_jk2008-05-21 14:45
Antal inlägg: 8941

Det jag tycker är mest intressant är att i den ena tråden (typ mode-tråden) så är mode inte alls viktigt. "Jag köper det jag tycker är snyggt och bekvämt och struntar i vad andra tycker". I nästa tråd är det så jävla viktigt vad andra tycker och vad det är för ideal som gäller. Varför kan ni inte tycka likadant om era kroppar som ni gör ang. kläderna? Jag trivs med min kropp och ger blanka fan i om någon kåt jävel tycker att jag är för tjock eller för smal. Detsamma gäller tröjan jag köpte igår. Jag tycker den är fin och det är jag som ska använda den. Tycker "Mimmi" att den är ful, så so what? Could I care less? Jobba med självförtroendet så ska ni se att ni kommer bli hur snygga som helst, vad ni än tycker nu!

raisingirl2008-05-21 14:45
Antal inlägg: 253

"helt upprörd" är väl lite att ta i dVb... Att vara medveten om hur verkligheten ser ut och att vilja ta eget ansvar för det är annan sak!!!

KARR02008-05-21 14:47

dVb; Ja det är synd, men hade varit lättare att trivas med sig själv om bilderna man trackaseras utav iaf hade varit lite mångsidiga... Både med mulliga, långa, korta, spinkiga och hela övriga spektrat av tjejer istället för bara en viss typ av kropp. Jag hade nog också trivts med mig själv om jag hade denna typen av kropp...

Och förresten dVb, du har aldrig funderat över anledningen till att du får skamliga förslag var och varannan dag?
Kan det ha nåt att göra med synen att vi kvinnor är väldigt lättillgängliga och att vårt syfte är att tillfredställa männen? Kanske har det att göra med tidningar som sprider synen på kvinnan med "IQ 75 E"

gentle2008-05-21 14:50
Antal inlägg: 48

Håller med mackz.
Hur kan man förstora upp dessa tidningar som något världsproblem? Att motarbeta, skapa barriärer och förbjuda dessa tidningar är helt fel. De kommer alltid att finnas. Sex och ytligheter kommer ALLTID att finnas i det samhälle vi lever i idag. Nämligen 2000-talet. Tycker man dem är så in i bomben mansförnedrande, kränkande och allt fjanteri ni säger så får man gå till sig själv. Man får helt enkelt upplysa sina nära och kära om man vill det. Eller får man försöka arbeta med sin egen självsjänsla och inse att man duger som man är. Vilket jag hoppas alla vet. Får de flesta vet ju faktiskt om att dessa tidningar innehåller bilder med tjejer som inte ser naturliga ut. De är retusherade och de har stora bröst.

Så vad är problemet förrutom att det skapar en felaktig bild av den naturliga kvinnan? Vilken ingen någonsin har sagt.

dVb - Ej medlem längre2008-05-21 14:50

Jag tar faktiskt inte åt mig av de skamliga förslagen..

KARR02008-05-21 14:50

Miss_jk jag är helt säker på att du har helt normal kropp och därför trivs med dej själv. Min kropp skulle inte bli snygg om det så var det jag var mest övertygad om i hela världen =)

gentle2008-05-21 14:51
Antal inlägg: 48

Håller även med dig miss_jk

raisingirl2008-05-21 14:51
Antal inlägg: 253

Ja jag har varken läst eller deltagit i nån "modetråd". Att tro att man inte alls påverkas av omvärldens åsikter och idel är ganska naivt... Sen hur mycket och på vilket sätt har såklart att göra med ens egen självkänsla men den är såklart också påverkad av omgivningen, hur ens uppväxt sett ut etc etc etc. Sen har man ju inte riktigt samma möjlighet att välja sin kropp på samma sätt som man köper en ny tröja!

KARR02008-05-21 14:52

dVb: Jag menar bara att hade män haft en annan kvinnosyn så hade dom inte ens tyckt det var någon idé att försöka komma med skamliga förslag

mimosa2008-05-21 14:52

Miss-jk: Detn frågan har ju ett enkelt svar: (tror jag, jag har själv inte deltagit i t ex mode-tråden) kläder och tyger väljer man ju efter eget tycke - där är man fri att leta tills man hittar något som stämmer helt överens med ens egna preferenser: färger, material, skärning etc. Kroppen får man tilldelad sig sedan födseln och kan bara påverka till en viss gräns. Man väljer det som motsvarar ens egna ideal (som i sin tur skapats från allt man sett under sin levnad - inklusive media såklart) vad det gäller klädseln medan man lever med sin egen kropp som ser ganska mycket ut som den gör oavsett vad man själv föredrar eller tycker om. (Och att jobba med sitt självförtroende är betydligt lättare sagt än gjort för många.)

dVb - Ej medlem längre2008-05-21 14:53

Men tjejer ger killar skamliga förslag också..tro mig

mackz_2008-05-21 14:53
Antal inlägg: 900

skamliga förslag har nog iofs förekommit lika länge som alkoholen

KARR02008-05-21 14:53

Hade man blivit tvingad att ha på sig clowndräkt dagligen kanske man inte hade känt sig tillfreds med det hur mycket man än försökte

Miss_jk2008-05-21 14:55
Antal inlägg: 8941

KARRO, normal och normal. Vad är normal? Är slitz-tjejerna normala? Är den feta damen på McDonalds normal? Snacka om att göra sig själv till ett offer. Varför inte se sig själv som normal i stället?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?