Spelrum
Giraffen16
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
4
Inloggade20
Mobilspel
Pågående19 525

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Wilsson - Ej medlem längre2008-08-15 14:33
Antal inlägg: 325

Miss_jk är inne rätt linje iaf

Gariam - Ej medlem längre2008-08-15 14:35
Antal inlägg: 2590

"Inte nog med det, ordprofeten. Tack vare genterapi och nanorobotar kan vi snart programmera om vårt eget DNA i realtid."

Gammal vanlig hederlig alkemi duger inte längre alltså?

ordprofeten - Ej medlem längre2008-08-15 14:37
Antal inlägg: 1302

E Solu, den ljusnande framtid är vår :)

mommesfrites - Ej medlem längre2008-08-15 14:44
Antal inlägg: 7605

Vore fint om man kunde programmera in godhet och glädje i folk :)

ordprofeten - Ej medlem längre2008-08-15 14:48

mommesfrites, för att programmera in tomma ord måste man först definiera vad de är tänkta att betyda, tyvärr tycks många oförmögna att göra det :) När man talar om subjektivt nonsens blir det förstås extra svårt...

mommesfrites - Ej medlem längre2008-08-15 14:49

va?

ordprofeten - Ej medlem längre2008-08-15 14:57

Förlåt, ja det vore jättebra om alla var snälla, ibland undrar jag varför de inte är det... det vore ju så mycket enklare då.

nystan12008-08-15 14:57
Antal inlägg: 3414

Eller så gör man som man känner för.

TazzRat2008-08-15 15:00
Antal inlägg: 268

Wilson: Ah. Så när du skrev "En brud ska bara ha hår på huvudet, enought. ... Orakade kön är fult" menade du även att killar skulle ha orakade kön? Ja- då uppfyller du ju att föregå med gott exempel. §;ob ...O bevisligen uppskattar både du o Ordprofeten "meningslösa diskussioner" lika mycket som vem som helst av oss. Ni deltar iaf i dem. §;o)

Miss_jk: Jag förstår dig inte, men det är å andra sidan knappast ett behov för någon av oss. §:o) Vad jag menar är att jag är medveten om att dagens ideal är hårlösa kvinnor- men varför är det så? O varför är det okej att männen inte är hårlösa? Jag vet att det inte alltid går att peka ut varför man TYCKER något- men stannar du inte upp för ett ögonblick o undrar varför? Dvs varför är det så avtändande med kvinnors håriga ben, men fullt naturligt med männens? Förstår du hur jag menar? Är på intet sätt ute efter att mucka, utan återigen bara mycket nyfiken.

TazzRat2008-08-15 15:01

Rättelse: att även männen skall ha RAKADE kön så klart.

Miss_jk2008-08-15 15:03
Antal inlägg: 8941

Nej, jag funderar inte på det eftersom jag inte tycker att det är varken jobbigt eller konstigt. Det bara är så för mig. För mig känns det mer naturligt att raka mig än att inte göra det. Och jag vet fortfarande inte varför och jag kommer inte att försöka ta reda på det heller.

ordprofeten - Ej medlem längre2008-08-15 15:09

TazzRat, underliv är inte demokratiska zoner, det handlar om preferenser och estetik. Låt människor själva välja hur de vill hantera sina nedre regioner, och låt dem gärna ta intryck av sin partners önskemål. Bara för att man vill att ens bättre hälft ska göra något så betyder det inte att det handlar om ett ultimatum.

mommesfrites - Ej medlem längre2008-08-15 15:09

Mm, jag skulle vilja vara snällare. Mitt problem är att jag för det mesta är så fruktansvärt ärlig och säger vad jag tänker.
Redan i söndagsskolan försökte de lära mig ett fromt och tystlåtet sinnelag men det har inte tagit än.

grönöga - Ej medlem längre2008-08-15 15:11
Antal inlägg: 5570

TazzRat skrev: "Jag förstår dig inte, men det är å andra sidan knappast ett behov för någon av oss. §:o)"

En människa behöver inte särskilt mycket alls egentligen.
Det vi idag anser att vi "behöver" är något som genom tid och diverse olika orsaker utvecklats och skapats.
Vad jag menar är imo att "behov" är något som skapas åt oss, om vi sedan testar, provar, använder och upptäcker att vi "gillar" det så har vi accepterat och därmed även skapat ett nytt "personligt" behov.

Jag "behöver" t ex ingen mobiltelefon, att jag sen tycker att jag behöver det är för att _jag_ har gjort det till mitt personliga behov att alltid kunna bli nådd och kunna ringa andra...

TazzRat2008-08-15 15:23

Jag tänkte så förr också. Jag frågade mig själv säkert varför- men svarade bara att det bara var så. När min sambo frågade varför det var så viktigt kunde jag inte svara på det. Det fick mig att ändra uppfattning. Med det inte sagt att jag aldrig rakar etc, men att det inte längre känns så viktigt för mig. Han ser mig precis så fullt ut kvinnlig o sexig orakad som när jag är rakad. Kvinnorna i 70-talsfilmerna ansågs på den tiden vara sexiga, trots att dom var lurviga. Varför är det i dagens samhälle så viktigt att kvinnor är hårlösa?

För min del har det här även inneburit att jag inte längre tittar på en kvinna som har lurviga ben i kort kjol o tänker: "Blä! Hon kunde väl rakat sig om hon inte ville ha långbyxor!". Istället kan jag visserligen tänka att det är modigt- vilket också är sjukt, ibland även att det är skönt att folk inser att dom är människor o är gjorda som om är gjorda, men allra bäst: Ibland tänker jag inte alls på det.

Det är så konstigt att med allt som pågår i världen, så kan man sitta o frukta att lurvet på benen ska synas när man har festblåsan på sig. (Nej, jag säger inte att man borde tänka på de svältande barnen o ge faen i att raka sig!)

Såklart: To each his own. Har man inte problem med det finns det ingen anledning att inte göra som man vill.

TazzRat2008-08-15 15:24

Ovanstående inlägg menat till Miss_jk.

grönöga: Jag menade "behov" att jag skulle förstå! §;o)

TazzRat2008-08-15 15:25

ordprofeten; Har aldrig förnekat någon rätten att tycka som dom vill! §:ob

upa - Ej medlem längre2008-08-15 15:26
Antal inlägg: 2565

Apropå äldre kvinnor och könshår. Många damer är alldeles släta i de nedre regionerna. Deras pubeshår har hamnat på överläppen istället. Vill man vara på den säkra sidan och slippa både stubb och hår rekommenderar jag att man ska satsa på de lite äldre. De brukar inte vara så kräsna heller. För övrigt tycker jag könsorgan är ganska fula. Jag tycker man kan raka nåt mönster så fokus flyttas till någon finare. Färga kanske?

nystan12008-08-15 15:27
Antal inlägg: 3414

Heja upa!

ordprofeten - Ej medlem längre2008-08-15 15:28

upa, låter som ett bra tips för oss som börjar bli lite slitna och till åren :)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?