Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 404 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kissed - Ej medlem längre | 2008-11-11 03:04 | |
![]() | Jag tror verkligen inte att många hundägare känner igen sig i dessa priser som du radar upp SämstpåBeta. Det innebär ju att man skulle behöva vara rik för att ha hund. Jag har hund och skulle aldrig kunna lägga ut dessa priser som du talar om. Och koppel, leksaker köper man väl inte varje månad? I min uppväxt hade vi schäferhundar och jag är uppväxt i en vanlig enkel småinkomstagarfamilj och hade alltså inte dessa summor över. Fantasisummor enligt mej. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-11-11 03:15 | |
![]() | SKK lär ha en fet kassa. År 2004 hade SKK 522 623 registrerade hundar 522 623*400=209 049 200:-/Mån. Undrar hur deras firmafester ser ut? | |
| SämstpåBeta | 2008-11-11 03:17 | |
![]() | tre hundar blir inga fantasi summor Oceano. Sedan väljer man också sina utgifter, vi har valt att lägga ner stora summor på våra hundar. Som du vet så kostar Eukanuba per påse till en stor hund 700kr, vi har tre, jag har alltså tagit i underkant när en påse endast räcker i 3 veckor! Du har en hund, du får gångra den med tre plus att jag har Rottweilers som måste äta i stora mängder minst två ggr per dag! Sedan har vi valt Agria som är dyrast men som också täcker bäst. Jag kan utöka den där månadskostnaden med Hundschampo 400kr, Grisöron 200kr, söndertuggade skor (?000kr). Bajspåsar 60kr osv. | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-11-11 03:18 | |
![]() | Basta, misstänker att nån blandar ihop månads och årsavgift :) | |
| SämstpåBeta | 2008-11-11 03:19 | |
![]() | Ja Basta det finns mycket att säga om SKK. Sådan otroligt stark org. men vad gör de för dess medlemmar? I mitt tycke inte mycket. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-11-11 03:20 | |
![]() | SämstpåBeta: Tror nog att Ordprofeten mest undrade vad den där summan på 100000 hade för relevans för ditt inlägg i övrigt (så en ytterligare djupdykning i er hund-ekonomi tycks därför lite onödig.) Men alla gör vi våra prioriteringar, och ditt val att delge oss den där informationen är förmodligen lika talande som valet av hundras. (Passar på att be om ursäkt till de rottweilers som känner sig schabloniserade pga att en viss kategori människor tycks vilja äga dem.) | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-11-11 03:21 | |
![]() | Du kanske skulle tvätta och återanvända påsarna så spar du in lite pengar. | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-11-11 03:21 | |
![]() | SämstpåBeta, ni betalar 14400 per år till nåt som inte ger något? Ni kunde gått in på sidan jag länkade till och givit 720 barn fri skolgång istället... | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-11-11 03:22 | |
![]() | Kan inte nån som röker och dricker räkna ut hur mycket de har lagt ut på det samt taxiresor till och från krogen och partykläder.... Jag blir inte förvånad om någon vanlig svensson har lyckars komma upp i 100 000. Lite dumt att jämföra ekonomi på det här sättet. Vi vet inte vad SämstpåBeta tjänar och inte vad han sparar in på. | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-11-11 03:22 | |
![]() | Budalv, Om man bara ger vad man har råd att avvara så genererar nog ens övriga konsumption mer förtryck och olycka än den man kompenserar för genom sitt "hjälpande". Att stilla sitt eget samvete är inte godhet, snarare filantropisk onani. | |
| SämstpåBeta | 2008-11-11 03:22 | |
![]() | Sorry sorry, ser att jag har skrivit helt fel angående medlemskap, ska vara 200kr a tre hundar! Var det de du menade oceano så hade du rätt! | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-11-11 03:25 | |
![]() | ordprofeten: Folk lägger ned väldigt stora summor på nya kök och bilbyten, åkgräsklippare och så vidare. Fattar inte varför man reagerar över att någon lägger ned detsamma på sina hundar. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-11-11 03:25 | |
![]() | Budalv: Han får enligt min mening lägga ut hur mycket pengar han vill på sina "Rottisar", men när man ser utlagda summor som ett mått på kärlek är man lite illa ute - vare sig vi pratar tvåbent eller fyrbent kärlek. | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-11-11 03:27 | |
![]() | Budalv, jag vänder mig mot att försöka rättfärdiga självisk lyxkonsumption genom att kasta lite pengar på svältande negrer i förbifarten, jag tycker det känns fel bara. Jag är väl överkänslig. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-11-11 03:28 | |
![]() | Om någon fick "dogging"-associationer av mitt senaste inlägg så ber jag om ursäkt, men jag kan faktiskt inte helt ta ansvar för somligas livliga fantasi... | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-11-11 03:35 | |
![]() | SylviaPlath, en fantasi om än lika moraliskt förkastlig som snarare tycks höra hemma i giraffens main chat kl 3 på natten vardagar... Kanske kan vara lika bra att hålla sig borta ifrån både i och utanför tråden? Vi är trots allt inte på hagagatan... | |
| SämstpåBeta | 2008-11-11 03:37 | |
![]() | Vi gör alla våra prioriteringar. Vi försöker hjälpa lidande genom hjälporg. Självklart skulle man kunna göra mer. Men det är så vi har valt att hjälpa, sedan kan man ju skylla på lathet, täckande av dåligt samvete, för lite tid osv. Och visst stämmer det. Men att vi lägger ner så mycket pengar på våra hundar betyder ju inte att vi skulle göra mer för de fattiga om vi inte hade hundar. Tyvärr är det så! | |
| cattalinka - Ej medlem längre | 2008-11-11 03:47 | |
![]() | Ordis: Du skrev: "mommesfrites & trashone, då och då tycks ni ha väldigt svårt att skilja på åsikt och person, ni kanske borde lämna fler trådar frivilligt, det skulle underlätta för de som faktiskt vill diskutera sakfrågor." "Kalla människor med avsaknad av empati för djur Jag förstår inte varför det finns så många människor här som verkar ha helt avsaknad empati/känslor för djur?! " Är Binos förstånd en sakfråga? | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-11-11 03:47 | |
![]() | "Ett hudliv" fick ny innebörd. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-11-11 03:48 | |
![]() | Hundliv | |