Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 37 |
Mobilspel
| Pågående | 19 469 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-18 20:24 | |
![]() | Nej. | |
| kermis | 2008-12-18 20:25 | |
![]() | trashone: helt ok för mig, mina inlägg var inte direkt riktade mot dig utan mot dem som prompt måste ifrågasätta både vonne och hennes syster i den här tråden. De kan starta en tråd i seriöst och beklaga sig över hur dumma hemlösa är och hur de inte förtjänar mer än de har osv osv osv... Jag kan hänga på dit också :) Alla får vädra sina tankar, självklart. Men jag tycker att det finns lämpligare ställen än den här tråden. | |
| DaansMarie | 2008-12-18 20:29 | |
![]() | Det är så lätt att säga hur man skulle agera i en situation man inte själv faktiskt befunnit sig i. Att stå utanför och tala om hur man skulle ha gjort i en annan människas plats. Alla är vi olika, har olika baggage med oss. Döm inte andra utefter vad du själv tänker och tycker. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2008-12-18 20:42 | |
![]() | REVBEN:Håller med dig där helt och hållet!och det var jag som skrev jag förlorat min son,,men fick då höra att hon hade ju misst två,,jag skrev det till ngn annan här som skrev till mig,att hur kan jag veta ngt om livet då jag är 28 år och sorg,typ ngt sånt!så vet hon INGET,och som ngn annan skrev på det,att han visste nog mer om livet då han bara var sexton! Sedan det jag aldrig fick svar på från TS ,hon skrev hon visst bjudit in sin syter osv,efter att många ifrågasatte henne om just det!men i ett senare inlägg skrev hon att hon såg då de var på tv att det var hennes syster som var hemlös å att det kom som en chock??hmmm,hur hade hon kunnat bjuda in henne när hon samma kväll fått reda på att hon var hemlös=/hon skrev ju tråden efter programmet Men säg om det är ngt jag missat!för min mening är inte att trampa ngn på tårna elr svamla om ngt som inte stämmer | |
| CHL | 2008-12-18 20:52 | |
![]() | vill inte heller trampa på några tår egentligen. Men om man inte vet att systern är hemlös, så har man väl knappt nån kontakt, eller ingen alls? | |
| Miiii - Ej medlem längre | 2008-12-18 20:52 | |
![]() | Här har en del beskrivit sig som kärleksfulla (ni vet vilka ni är)...och att de ALLTID skulle ta hand om deras närmaste hade haft liknande problem som denna Vonne, samtidigt som ni utövar mobbning på henne. Tänk om ni blir behandlade likadant som ni har behandlat henne nu den dagen när ni mår dåligt. Räcker det inte att denna personen har svårt som det är? Usch för er! | |
| CHL | 2008-12-18 20:52 | |
![]() | bara ifrågasätter? | |
| CHL | 2008-12-18 20:54 | |
![]() | jag skulle aldrig överge min familj eller så, men denna människan som blev hemlös måste ju blivit övergiven av sin familj då. Lider med henne | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-12-18 21:00 | |
![]() | Jaa vad ska man säga, blir så upprörd över människors iskalla sätt att va mot människor som inte mår bra. Ok jag kan tycka att TS formulera sig lite klumpigt att dra alla över en kam som okänsliga. Men man får förstå hennes upprördhet över hennes systers situation. Tror inte hon va ute efter att bli mobbad som vissa ägnar sig åt!! Var finns empatin för våra medmänniskor nånstans? Inte undra på att det råder krig i så många länder när man ser en sån råhet och oförståelse i ett litet forum! Hoppas allt går vägen för er och att det ordnar sig till det bästa. Många styrkekramar till dej och din syster! | |
| CHL | 2008-12-18 21:01 | |
![]() | min syster är alltid välkommen här, trots att hon har 4 barn och flera djur. Vi har barn och ännu flera djur, dock är hon alltid välkommen såklart. | |
| CHL | 2008-12-18 21:02 | |
![]() | såg första å sista inlägget här, så antagligen är jag ute på djupt vatten . Vädrar bara mina tankar :) | |
| aaangelicaaa | 2008-12-18 21:15 | |
![]() | Känner man inte med henne, får man inte yttra sig, i princip? Och inte heller om man är ung och inte har någon livserfarenhet. Är det bara jag som tycker att tråden kan stängas, eftersom den har gått för långt? | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-12-18 21:18 | |
![]() | Känner man inte med henne så borde man söka hjälp anser jag. Då har man nån känslomässig störning. För övrigt tycker jag man kan välja sina ord likväl som man gör irl. Och som du säger aaangelicaa om man inte känner nåt alls så kan man hålla sig undan istället för att gå in för att vara hånfull!! | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-12-18 21:22 | |
![]() | Som Kissed säger, steget är långt mellan konstruktiv kritik och att vara spydig och insinuera (eller rakt ut säga) elakheter. | |
| swempa | 2008-12-18 21:23 | |
![]() | visst kan man visa medkännsla .men att få en chock attse sin syster hemlös på tv då kan maninte ha mycket kontakt. om man bryr sig om sin syster så vet man väl om hon har nånstans att bo. anser jag iaf sen behöver man inte mobba nån för det | |
| aaangelicaaa | 2008-12-18 21:29 | |
![]() | Visst, det är hemskt. Men man kan fortfarande inte känna med alla hemlösa här i världen. Så känner jag, även ifall ingen annan gör. | |
| swempa | 2008-12-18 21:30 | |
![]() | jag har jobbat med hemlösa o brukar skänka en slant då o då. tycker jag gör vad jag kan iaf. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-12-18 21:31 | |
![]() | Swempa, det är ganska troligt att systern är den som dragit sig undan, om hon nu lever ett liv "på glid" - särskilt om det finns psykisk sjukdom eller missbruk med i bilden (vilket ofta är fallet när det gäller hemlöshet.) Detta är dock bara spekulationer från min sida. | |
| swempa | 2008-12-18 21:32 | |
![]() | jo menar bara i denna data o mobilstyrda värd så borde man veta vad den andre gör | |
| kermis | 2008-12-18 21:33 | |
![]() | aaangelicaaa: från "att inte känna med alla hemlösa här i världen" till att ifrågasätta, håna osv är det långt... Man måste inte vädra alla sina åsikter överallt. | |