Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 75 |
Mobilspel
| Pågående | 19 479 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mårten | 2009-01-14 02:22 | |
![]() | Limona: AIPAC är en förkortning för "American Israel Public Affairs Committe" ( www.aipac.org/ ) som är den kriminella organisation (den strider mot 1938 års Foreign Agents Regsitration Act ) som har hand om USA:s utrikespolitik sedan åtskilliga årtionden. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-01-14 02:22 | |
![]() | Jag undviker faktiskt fortfarande franska viner också, sen de illegala kärnvapenproven i söderhavet. | |
| Mårten | 2009-01-14 02:23 | |
![]() | Jag bojkottar franska viner för att de dels är viner och dels är franska. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-01-14 02:26 | |
![]() | jag dricker bara svensk starksprit för att undvika att stötta några skurkregimer. Blir alltid lika stolt när jag från en motorväg kunde se en ABSOLUT-reklam strategiskt placerad, kanske med ett glatt vinkande "swedish bikiniteam"... men vad fan nu är absolut inte svenskt längre, så jag får leta vidare | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-01-14 02:27 | |
![]() | Haha, jag har försonat mig med Australien, Italien, Spanien, Chile m fl länder... | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-14 02:30 | |
![]() | Och jag dricker whisky....som en riktig karl! | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-14 02:30 | |
![]() | Görs det någe brännvin på oliver? kanske en exportvara för Israel, bara så man vet vad man inte ska dricka i så fall..... | |
| Mårten | 2009-01-14 02:34 | |
![]() | Whiskey från den protestantiska befästningen Skottland är ju alltid OK (förutom att det smakar skit) På tal om Chiles moraliska vinstatus så var det enda jag drack när jag var där förra månaden öl importerad från den finfina staten Holland, inga franskglorifierande drycker där inte. | |
| remvanrijn | 2009-01-14 02:40 | |
![]() | Heineken=) | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-01-14 03:07 | |
![]() | holland... kolonialistöl!? | |
| Mårten | 2009-01-14 04:02 | |
![]() | Det vore ju seriöst BRA om Holland tog tillbaka sina gamla kolonier. Aruba är ju totalt gangsterparadis idag, likaså New York, Sri Lanka har haft inbördeskrig i evigheter. Sydafrika funkar "sådär" ;) | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-01-14 04:13 | |
![]() | Glöm inte att new york inte längre är något gangsta paradise, tack för det zero tolerance (som du ju gillar mårten!) | |
| kleinp | 2009-01-14 05:21 | |
![]() | Vinet från Golan är utsökt. Man missar mycket av det goda i livet om man hatar judar! Så det så! | |
| remvanrijn | 2009-01-14 06:07 | |
![]() | Morn . New York ( ny Amsterdam )är väl en mkt gammal koloni, det bytte vi med engelsmännen mot Surinam. Syd-Afrika förlorade vi i princip också till engelsmännen efter Boerkriget. Sri lanka (Ceylon)har mig vetandes aldrig varit en Holl. koloni, däremot Indonesien. Kvar är då Curacao samt Bonaire. Aruba ingick här men har väl en självständig status inom kungariket och SSS-öarna Saba ,St Eustatius och.. St Helena? | |
| micro113 | 2009-01-14 06:21 | |
![]() | kleinp Man behöver väl inte hata judar för att man bojkottar deras varor som en följd av deras regelbrott? Jag älskar mina barn, men jag älskar inte allt de gör, och går de för långt så blir det konsekvenser av deras handlande. Nog borde man kunna förvänta sig att Israeler förstår och håller sig till reglerna, när man kan ha de förväntningarna och kraven på barn. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-14 11:05 | |
![]() | kleinp, läs om läs rätt! Jag tror ingen Israelkritiker i det här forumet hatar judar, däremot är det många som med avsky ser vad Staten Israel gör och tar kraftigt avstånd från den. Så inklusive mig själv. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-01-14 11:12 | |
![]() | micro113 <3 | |
| Mårten | 2009-01-14 12:24 | |
![]() | Remvanrijn: Jag blandade på något sätt ihop Sri Lanka och Taiwan, men argumentet står ju kvar ändå. Taiwaneserna slåss ju bara i sitt parlament hela tiden. Det jag ville komma till var att Holland inte har varit mer "ond kolonialmakt" mer än t.ex. Sverige har varit det. | |
| Ordgräwaren - Ej medlem längre | 2009-01-14 12:36 | |
![]() | Jag tänkte jag kunde skriva en rad jag också, just angående det här med FN och dess relation till Israel, den är som många känner till ganska spänd: www.unwatch.org/site...b. 2264593/ Detta trots den höga andelen judar inom FN, så man får nog anta att problemet är politiskt snarare än etniskt. Men jag tycker ändå inte man ska förringa Kleinps argument, för visst finns det en tradition av judehat nästan överallt. Frågan som man helst inte bör ställa, men förr eller senare kommer fram till är naturligtvis, varför då? Om man har barn och de kommer hem från sandlådan med en blåtira blir man naturligtivs arg och orolig, om det händer en gång, två, tre eller kanske fyra... Händer det däremot 70 gånger skulle ialla fall jag ta tag i ungen och fråga: -Men älskade barn... vad i helvete håller du på med? www.simpletoremember...cu tion.htm Förr eller senare bör man ställa sig frågan, kan det verkligen enbart vara alla andras fel? Nåt står inte rätt till, kanske är det just att de avskärmar sig för mycket från andra? Kanske är det en minoritet inom gruppen som använder tidigare förföljelser för att styra övriga i en riktning som vanligtvis slutar i något destruktivt? Vad vet jag, men nåt knas är det helt klart. Får man prata om sånt? | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-14 12:59 | |
![]() | Kanske är det på sin plats i den här diskussionen som spänner över flera trådar att ge en eloge till de israeler som är aktiva i den inhemska fredsrörelsen. Jag garderar mig för att skriva ut deras namn då det inte skulle bli helt rätt, någon som vet får gärna fylla i det. Det jag har sett av dem i intervjuver är en bra och acceptabel inställning i förhållande till den faktiska verkligheten. Min grundläggande inställning till den här typen av konflikter är att så länge man är ockupant oavsett aktiv (bosättare/militär) eller passiv (bara boende på ockuperad mark) så är man med i det onda laget. Om man däremot är född där (givetvis ofrivilligt) men gör något som egentligen inte gagnar de egna (onda laget) så är man lite mer ursäktad och förtjänar respekt för den man är. Jag hoppas att dessa personer har som framtidsvision att de en dag ska leva sida vid sida med palestinier på lika villkor. | |