Spelrum
Giraffen | 39 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 19 |
Inloggade | 58 |
Mobilspel
Pågående | 19 588 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
kaffeflicka - Ej medlem längre | 2012-02-23 17:44 | |
![]() | Zlatan är världskänd, fast i andra länder kallas han ofta bara Ibrahimović. Nej, Bernadottefamiljen är nog inte särskilt intressant för omvärlden. Det är nog mest chartergrupper som låter sig guidas förbi slottet och så. Vem åker till Spanien för att de också har ett gulligt kungahus, liksom? Amen till Behringer | |
ankiborg | 2012-02-23 18:51 | |
![]() | jag har ett bra förslag (tycker jag själv då..) Man borde få kryssa i en liten ruta på deklarationen varje år om man vill betala skatt till kungahuset eller inte. borde ju vara ett demokratiskt val. Precis som man kan välja att inte betala skatt till svenska kyrkan. jag skulle kryssa för nej i alla fall... | |
Skblole | 2012-02-23 18:53 | |
![]() | Har inga problem med kungahuset som sådant men donationer borde naturligtvis vara frivilliga. | |
slånbär | 2012-02-23 18:53 | |
![]() | Bra förslag- jag kryssar också nej. | |
Bob100 | 2012-02-23 18:59 | |
![]() | Foppa ska också bli far. Och Sudden. Sedinarna har 5. Dom kan bilda klubb. Foppas unge kan va kung. | |
Bob100 | 2012-02-23 19:04 | |
![]() | Till Vickans unge vilja bara säga: This is the first day of the rest of your life. Enjoy it! Det är en underbar uppfinning. Livet. Man kan köpa en glass, sola sig, ligga och självförverkliga sig i ett arbete. | |
bujum | 2012-02-23 19:08 | |
![]() | Bort med skiten! Och vad fan ska de skrämma hundar för? 42 skott. Jävla slöseri med ammunition. | |
kaffeflicka - Ej medlem längre | 2012-02-23 19:20 | |
![]() | Vickans unge (Alice?) har i stort sett hela sin framtid planerad av andra människor. Hon kommer aldrig att kunna vara riktigt fri och göra vad hon vill. Hon kommer att lära sig säga mamma, pappa och säpo. De senare kommer att jogga med hennes barnvagn och följa henne livet ut. Man får vara tacksam över att man är en ofrälse. | |
Rabiesgalen | 2012-02-23 19:21 | |
![]() | Damtidningsanhängarna röstar emot dylika förslag. Vad skall de annars läsa om när de friserar sina hår på salongen? | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-02-23 19:29 | |
![]() | Kaffe,så hämskt kan det inte vara för då hade inte Viktoria skaffat barn | |
_imi - Ej medlem längre | 2012-02-23 20:01 | |
![]() | Humoristisk tråd. Blir bara bättre och bättre. :) Autokraterna tillhör garanterad dom girigaste människorna i världen, de som stjäl åt sig mest (av statens pengar). Så nej, det vore inget bra sätt att försöka få ner utgifterna. | |
piilu | 2012-02-23 20:58 | |
![]() | Monarki - nej tack, republik - ja gärna. | |
matoh - Ej medlem längre | 2012-02-23 21:05 | |
![]() | frivillig skatt till kungahuset, lysande ide... tack ankiborg(ovan) Visade sej att flera på jobbet är republikaner. Låt Victoria få omställningsbidrag,om vi fick välja statschef skulle hon kunna bli bli första presidenten för sverige, hon är duktig på att utföra sitt jobb.. och skulle förmodligen vinna röster nog för att få jobbet, med folkligt stöd, sedan kan vi välja någon annan efter ett par perioder. Sälj av lite slott och ta bort apanaget, så har Bernadottarna ändå mer än de flesta! När Bernadottarna kom till Sverige i början på 1800-talet, Jean Baptiste (kalle 14), löste han en hel del skulder åt svenska staten, han var redan innan en otroligt rik revolutionsgeneral. Detta gjordes mot löfte att släkten säkrades årlig apanage,.... utan slutdatum. Världens största fallskärm? man ska inte ärva jobbet som representant för Sverige.. | |
otaxam | 2012-02-23 21:55 | |
![]() | Är det pengar det gäller? Tror ni det blir billigare med en president. *undrar* | |
crooked rain - Ej medlem längre | 2012-02-23 21:56 | |
![]() | En president skulle vara folkvald. | |
marmeladov22 | 2012-02-23 22:10 | |
![]() | Täppas Fogelberg | |
Tokpet | 2012-02-23 22:34 | |
![]() | Helt rätt tänkt och ankiborg och borde vara självklart i en demokrati eller? Var och en ska få avgöra om de är villiga att skänka pengar till kungahuset i det här landet! Jag ger hellre det beloppet till mina barnbarn! | |
ezye - Ej medlem längre | 2012-02-24 06:13 | |
![]() | crooked rain: Björn Ranelid blev oxå folkvald i fredags..... | |
ezye - Ej medlem längre | 2012-02-24 06:37 | |
![]() | Nej jag har faktiskt börjat tro att om man föds in i kungahuset axlar man rollen med en annan värdighet, man växer s a s in i den. Titta på andra valda, ta Juholt som exempel, även om han inte är vald av folket. Har aldrig varit speciellt intresserad av kungahuset, men Vickan gillar jag verkligen. Hon är en fantastisk person, och verkar vara ödmjuk och rar. Inte som sin mor inte. | |
Incidental - Ej medlem längre | 2012-02-24 07:18 | |
![]() | Björn Ranelid, lol | |