Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 51 |
Mobilspel
| Pågående | 19 339 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| BenDavis | 2009-04-02 10:02 | |
![]() | Förbud fungerar aldrig även om kanske Svensson inte kommer skaffa rasen. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-04-02 10:09 | |
![]() | Är det inte det som är risken? Att fam Svensson eller "tuffisen" som vill ha en häftig hund, skaffar en presumtiv mördarmaskin? | |
| vulcan | 2009-04-02 10:11 | |
![]() | Vissa hundraser åtminstone är ju ett potentiell vapen. För vapen i övrigt gäller vapenlicenser och lämplighetsbedömningar. Det känns inte särskilt långsökt mot bakgrund av det att införa någon form av reglering. Angående episoden med den nafsande fårhunden ovan så vill jag bara säga att i en sån situation med en sån hundägare så är det 100% moraliskt försvarbart att neutralisera hunden med de medel man anser sig behöva. Skulle det vara en bultpistol eller liknande, so be it. Synd om hunden men den moraliska skulden ligger helt och hållet på kärringjä.. förlåt den s.k. hundägaren. | |
| BenDavis | 2009-04-02 10:15 | |
![]() | mommesfrites: Jag ser hellre att Svensson med goda intentioner skaffar en sån hund framför "tuffisen" som skaffar hunden för att förstärka sin tuffhet. Vid ett förbud kommer garanterat "tuffisen" vilja ha rasen medan Svensson snällt följer lagen. Nu handlar det dock inte om Svensson utan bara "tuffisen" och vi mår alla bättre om varken eller skaffar den. Men som Hans Rosenberg säger i inslaget kan man inte förbjuda raser pga man inte kan dra några klara gränser mellan raserna och blandraserna. En licens av något slag tror jag på, eller typ körkort. För alla raser! | |
| BenDavis | 2009-04-02 10:17 | |
![]() | vulcan: Jag skulle rösta för att neutralisera ägaren istället för hunden. Man kan ganska enkelt träna om en hund (om den inte är helt vanskött) men en idiot till människa är oftast omöjlig att träna om. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-04-02 10:22 | |
![]() | Innovativt, Ben Davis, avliva olämpliga hundägare :) | |
| BenDavis | 2009-04-02 10:45 | |
![]() | mommesfrites: Det är egentligen den ultimata lösningen men jag vet att folk skulle sätta sig på tvären inför en sådan lösning. Men på riktigt, det finns sjukt många olämpliga hundägare (jag möter flera i veckan) som på något sätt borde förhindras att ha hund tills de förstår hur man faktiskt tar hand om en hund. Ett krav borde vara att vara ute med hunden i minst tre timmar per dag. | |
| Caligatia | 2009-04-02 10:53 | |
![]() | Pearla, jag menar inte att en liten hund inte vållar så stor skada, utan att den vållar MINDRE skada än t ex en rottweiler. Samtidigt tror jag som sagt de är mer benägna att bita eftersom de daltas med alldeles för mycket. Jämförelsen med vapen är inte helt dum; visst även om man skaffar licens på hund så kan man nog rätt lätt få fatt på en i alla fall. Men det samma gäller ju för vapen idag; vill du ha ett kan du skaffa ett rätt lätt. - Är det ett argument till att ta bort restriktionen? | |
| le-lou | 2009-04-02 11:18 | |
![]() | ännu en hunduppfödare, denna gång i usa som beskriver hur den här hunden fungerar. www.youtube.com/watc...re =related | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-04-02 11:39 | |
![]() | (le-lou, du ställde en fråga till mig för jättejättemånga sidor sen. Har inte varit inne i tråden sedan dess och orkar inte läsa allt.) | |
| Minta | 2009-04-02 11:49 | |
![]() | Jag instämmer med BenDavis, en hund bör få vara ute och röra sig minst 3 timmar om dagen, det får min och jag får samtidigt mycket promenader. | |
| jellyflower | 2009-04-02 12:03 | |
![]() | Förbjud istället människor i stan, de ställer till med ofantligt mkt mer skada än hundar. | |
| The_Viking | 2009-04-02 12:08 | |
![]() | Dom enda hundraser jag tycker ska förbjudas är rena Varg hybrider och dom ska bara förbjudas i städer. I övrigt så finns det inte i mina ögon en enda ras som ska förbjudas däremot finns det gott om HUNDÄGARE SOM BORDE FÖRBJUDAS!!!! | |
| Curly Girl - Ej medlem längre | 2009-04-02 12:21 | |
![]() | Idag när jag var ute med min mördarspaniel och lärde henne attackera människor såg jag en unge som kasta papper på marken. Extremt farligt om min mördarspaniel kommer och tuggar i sig det, de kan ju fastna i magen. Jag får göra et program om vissa barn, hmmm undra om ja skall välja rödhåriga ungar de är nog farligast. Då kan jag också måla upp en bild att de är farliga och alla rödhåriga ungar borde förbjudas. För de är ju absolut inte ägarna till ungen som bär annsvaret. Nej nu skall jag och mördarspanieln ut och leta offer... Kom ihåg ser ni en rödhårig unge gå sakta därifrån och försök ignorera den. Attackerar den ligg/stå stilla tills hjälp kommer. | |
| upa - Ej medlem längre | 2009-04-02 12:50 | |
![]() | Säg mig, är det inte ägarens ansvar att se till att hunden inte äter upp papper från gatan? | |
| dgeo27 - Ej medlem längre | 2009-04-02 13:05 | |
![]() | är de inte ägarens ansvar att se till så hunden inte flyger på vad som helst? | |
| upa - Ej medlem längre | 2009-04-02 13:19 | |
![]() | Lite jobbigt om det vapen man har är framställt för att självdetonera. | |
| dgeo27 - Ej medlem längre | 2009-04-02 13:23 | |
![]() | mm vi säger de | |
| bujum | 2009-04-02 13:37 | |
![]() | Själv har jag border collie. Det är en hundras som ställer väldigt speciella krav på sina ägare. Skulle aldrig kunna tänka mig att sälja mina väntade valpar till vem som helst. För en fel behandlad border collie som inte får arbeta tillräckligt både mentalt och fysiskt blir ofta oberäknelig och nervös. Ligger på 6:e plats på bitligan... Men en riktigt behandlad hund är den bästa och klokaste hund man kan få. Ett slags begränsning vore på sin plats med vissa hundraser. Riktigt hur vet jag inte. Det är en svår fråga. Personligen är jag för förbud av vissa hundraser. | |
| barbi | 2009-04-02 13:43 | |
![]() | OMG såg inslaget nu *S* ja lovar att de finns säkert minst 1000tals historier om farliga taxar eller pudlar. Skulle dom göra samma inslag om dom skulle de sägas likadant. Förbjud dom farliga hundarna! | |