Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 712 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-04-02 21:26 | |
![]() | Samhällsparasiter? Varför det? För att vissa som röker får sjukdomar? Det får även ickerökare vetdu. Måhända att rökare är mer benägna att få vissa sjukdomar, men vissa får inga problem alls. Återigen ställer jag frågan: ska vi förbjuda allt som är farligt, men ändå lagligt? Ok, du hatar rökare tydligen, men det finns de som hatar bögar, invandrare och vitlök. Lär dig att leva med samtliga. | |
| skogstorparn | 2009-04-02 21:27 | |
![]() | för helvete.. jag är ingen rökare och lär aldrig bli..men får man inte blossa på balkongen ens..stackare.. | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2009-04-02 21:28 | |
![]() | Ond_Kanin_: Märkte du ilskna till där lite.......... | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-04-02 21:29 | |
![]() | Tack, chew :) Vet inte om andra har provat det men att dra upp tröjan över mun och näsa och andas där några gånger kan tina upp luftrören och häva en otäck attack. Det funkar bättre att bara andas genom näsan också. Andfådd ska man inte bli i minusgrader om man har köldastma. Cigarrettrök kan man inte värja sig emot, bara fly. | |
| mekonium | 2009-04-02 21:34 | |
![]() | Jo det kan man mommes: www.svampbyn.se/imag.../2 0003.jpg | |
| Miss_jk | 2009-04-02 21:35 | |
![]() | Nysa när det är 10- ute är inte heller en hit om man har köldastma... | |
| Polly Juice | 2009-04-02 21:44 | |
![]() | Men allvarligt: VARFÖR ska icke-rökare behöva lida för att rökare valt att ägna sig åt en vana som inte bara skadar dem själva utan också omgivningen? De som är rökare får kedjeröka femtioelva paket om dan, det bryr jag mig inte om, men kan de inte visa hänsyn och låta bli att röka där icke-rökare blir utsatta för röken? Varför inte ta några extra steg bort från ingången så att ALLA kan gå in där, även de som har astma eller andra andningsbesvär? Och visst förstår jag att det kan vara trevligt att sitta på balkongen och umgås med vänner, och kanske röka om nu alla är ok med det, men kan man inte vara lite hygglig och VÄNTA med att röka tills man hamnat någonstans där röken inte kan spridas till nästa balkong och besvära folk där? Allvarligt, varför kan inte rökare visa lite mer hänsyn? Ni behöver inte avstå helt, men försök att orka gå några steg bort, så ni inte sprider rök kring de platser där icke-rökare nödvändigtvis måste passera, som t.ex. ingångar till byggnader. Och istället för att röka på balkongen, vänta med den där cigaretten till ett senare tillfälle, så att ALLA kan njuta av att sitta och mysa med vännerna på balkongen, inte abra ni rökare? | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-04-02 21:47 | |
![]() | Polly, jag tror nog att de flesta rökare faktiskt försöker ta så mycket hänsyn till oss andra som det bara går. Men att det finns idioter är väl inte förvånande, det finns överallt. Förstår ännu inte varför inte parfymkärringar får sprida sina allergiframkallande dofter överallt... | |
| Miss_jk | 2009-04-02 21:49 | |
![]() | Säger återigen: SUNT FÖRNUFT! Fattar verkligen inte hur svårt det kan bli. Man röker inte om man står mitt i en folkmassa eller i en busskur. Man skriver inte horjävel till någon på ett forum. Man säger inte fetto till någon på t-banan. Man plockar upp bajset efter sin hund. Man ber om ursäkt om man råkar trampa någon på tån. Kan fortsätta i all oändlighet, men jag tror att ni fattar vad jag menar. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-04-02 21:50 | |
![]() | Om jag råkar sätta mig på bussen eller tunnelbanan samtidigt som någon okänslig fan bestämt sig för att lukta "extragott" så får jag akuta besvär, såsom kliande ögon och täppt näsa. Och det brukar hålla i sig hela dagen dessutom. Parfym kan man ändå inte vara beroende av... | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-04-02 21:51 | |
![]() | Jag röker bara ute på balkongen om jag vet att grannarna ovanför inte sitter ute på sin. Hör jag att de sitter där är jag så hänsynsfull att jag tar ett bloss under köksfläkten. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-04-02 21:51 | |
![]() | Miss_jk, håller med dig, har dessutom försökt påpeka samma sak, men jag kanske inte är tillräckligt verserad... | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-04-02 21:52 | |
![]() | Men,mina grannar dammar ändå sina satans mattor på mej. | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-04-02 21:52 | |
![]() | Dana Point, din profilbild personifierar den hörnstensattityd som ligger till grund för rashygien och folkmord. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-04-02 21:53 | |
![]() | Ja, men mycket beror det på okunskap, de fattar bara inte. Inom sjukvården och barnomsorgen blir "parfymkärringar" tillsagda iaf :) Även på flygplan, har vi varit med om. Flygvärdinnorna ber alla att inte öppna sina nyinköpta doftvaror och ingen vill seriöst ha ett astmaanfall ombord heller. Det rubbar hela schemat. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-04-02 21:53 | |
![]() | Bra nameisnobody, fler fjantinlägg behövs! | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-04-02 21:54 | |
![]() | Alla har rätt. | |
| Rosendagg | 2009-04-02 21:54 | |
![]() | Ta en snus i stället för ciggen Den luktar inte upp till grannen | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-04-02 21:56 | |
![]() | Töntigt att skriva som du gjorde ang danas profilbild..Vad har det med saken att göra? Rekommenderar ett besök i någon fjanttråd, NameIsNobody... | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2009-04-02 21:57 | |
![]() | Jag kallar det påhopp... | |