Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 53 |
Mobilspel
| Pågående | 19 489 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-26 15:54 | |
![]() | Goliath (m.fl), testa innan ni besskriver "fakta" med att fösöka hitta åtminstone två källor som stödjer det ni säger. Det är inte bara tjusigt rent akademiskt, utan ger dig även en möjlighet att i realtid prova dina egna "kunskaper" och se om de går att verifiera! ;) 87 procent invandrare i fängelserna skriver du. Det stämmer rimligen inte. För det första finns ingen officiell statistik om andelen invandrare i våra fängelser, enbart hur många som är utländska medborgare (28%). Min erfarenhet från häkte och anstalt är att "icke etniska svenskar" är överrepresenterade, men det handlar kanske om 30-40% av klientelet. | |
| Goliath II - Ej medlem längre | 2009-04-26 15:56 | |
![]() | Jag tror de skulle sälja betydligt fler nummer då. Och få en j-a skjuts i debatterna om kvinnor och män eftersom det sticker lite i ögonen på folk att det bara är kvinnor som "är underlägsna". Men jag tror, som sagt, inte att det finns tillräckligt underlag. Det händer inte lika ofta. Alls. | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-04-26 16:01 | |
![]() | Vad händer om man blir våldtagen då? Är det inte uteslutning ur samhället som gäller? Jag kan inte se något förmildrande i att även män stenas. Skulle detta vara ett tecken på en hög moral att utsätta människor för detta. Oavsett vad man anser om 'brottet'. | |
| Mårten | 2009-04-26 16:03 | |
![]() | och jag utgår från att du baserar det på något annat än att "det har jag minsann inte läst nåt om i kvällspressen så det lär inte ha hänt" Sharia föreskriver dödsstraff för båda inblandade parter i äktenskapsbrott så jag utgår kallt från att i de fall man ertappar folk som sysslar med det så avrättas båda, eller hur tänkte du att man skulle lägga upp det på rättegång och polisförhör "ok att han begick ett brott som klart och tydligt är belagt med dödsstraff i Koranen, men kom igen, han är ju MAN" - det förutsätter ju att du tror att den muslimska världen bara har islam som ett slags cover för att kunna bedriva hänsynslös chauvinism på alla plan (det är iofs något du mycket väl kan ha läst i aftonbladet) | |
| Pungobert - Ej medlem längre | 2009-04-26 16:04 | |
![]() | Det låter som att Mårten skulle stortrivas som slav i en muslimsk diktatur. Och då återstår frågan: varför åker han inte direkt istället för att gnälla? | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-04-26 16:06 | |
![]() | Att dödstraff tillämpas i muslimska länder, likväl som USA, visar hur nära de står varandra i moral och människosyn. Det tar sig bara olika uttryck. | |
| Mårten | 2009-04-26 16:07 | |
![]() | ja - Iran och Usa låtsas bara vara dödsfiender på ideologiska grunder, egentligen är de bröder i Patriarkaliska Förtryckares Broderskap. | |
| Mårten | 2009-04-26 16:10 | |
![]() | Pungobert, jag skulle mycket väl kunna tänka mig att flytta till ett muslimskt land, men min arabiska är lite rostig och deras invandringslagar är inte att leka med. Jag och emman planerade att åka till Saudi nu i April men upptäckte till vår fasa att det inte ens går att komma in som turist om man inte konverterar till Islam eller åker i organiserade och guidade stora sällskap. | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-04-26 16:10 | |
![]() | Nej, tror jag inte. Däremot begår den ena samma fel som han anklagar sin motståndare för. Ett vanligt fel. | |
| Mårten | 2009-04-26 16:11 | |
![]() | fallet i konflikten iran-usa är ju snarare att den ena har rätt och den andre har fel | |
| Goliath II - Ej medlem längre | 2009-04-26 16:11 | |
![]() | Bl.a. här www.immi.se/rasism/k...tn ader.htm www.politiken.biz/De...it iken.htm exilen.eu/showthread...p? tid=4425 www.s-info.se/page/b...lo gg=24096 Sen kan man ju undra vad som är tillförlitliga källor. De man vill tro på eller andra? Och sallys poäng är stor. Egentligen skiter jag i vilket, det är förjävligt att någon ö.h.t. ska stenas p.g.a. de omständigheter som gäller. Likväl som USAs dödsstraff pga mord (och annat?) är förkastligt. | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-04-26 16:12 | |
![]() | :-) Det kan väl inte vara en fasa för dig att behöva konvertera till islam!? Nu måste du väl ända skoja pajazzo. | |
| Mårten | 2009-04-26 16:13 | |
![]() | jag är inte muslim så jag ser inte poängen med att "konvertera på skoj" - jag tror dessutom inte att det är något som uppskattas av saudiska myndigheter | |
| Mårten | 2009-04-26 16:14 | |
![]() | goliath, jag kan förstå att dödsstraff för äktenskapsbrott är svårsålt - men för mord?!? | |
| Goliath II - Ej medlem längre | 2009-04-26 16:20 | |
![]() | Okej, du är för dödsstraff. An eye for an eye. (Dock en annan debatt någon annanstans.) | |
| Goliath II - Ej medlem längre | 2009-04-26 16:26 | |
![]() | Jag förstår fortfarande inte varför "kvinnans ställning är mycket bättre i den muslimska världen än i den västerländska". | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-04-26 16:54 | |
![]() | Är du säker på att Gud uppskattar att vi avrättar människor i lagens namn? Om man anser att mord är fel så är väl mord av staten inte mindre rätt? | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-04-26 16:56 | |
![]() | mindre fel menar jag. | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-04-26 16:57 | |
![]() | Är du även för att man hugger av kroppsdelar på folk som straff? Ex för stöld. | |
| Mårten | 2009-04-26 17:15 | |
![]() | Nej det är jag inte, jag tycker att det är okänsligt och barbariskt. Det finns massor av omständigheter där stöld i mina ögon faktiskt kan vara ursäktat (till exempel att man inte har någon mat). Saker som mord och äktenskapsbrott är ju inget man måste göra för att överleva ("mord" är för övrigt inte alla former av dödande utan bara sådant som inte är rättfärdigat, när staten dödar en mördare gör de inte samma sak eftersom staten har omständigheter i ryggen som backar upp det de gör. när bibeln säger "du skall icke dräpa" (på hebreiska 'lo tirsa') så menar den just mord och dråp, det finns ju i Bibeln kopiösa mängder exempel på omständigheter där dödande är rättfärdigat, Gud dödar ju själv i Gamla Testamentet av två stycken som offrar på fel sätt, och ett gäng som gick för långsamt under ökenvandringen från Egypten) | |