Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 10 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 19 489 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| sussieloo | 2009-04-27 09:28 | |
![]() | Kvinnor styrs av hjärtat och e inte hjärnan ... utöver det så e kvinnor .... snarstuckna ..ologiska... irrationella... svårtolkade... svårbegripliga...lättstöt ta...kinkiga... ja helt omöjliga att leva med. Medans snubbar å sin sida styrs av helt andra delar av anatomin och inte av hjärnan dessutom e dom tröga....okänsliga... och ja det var det jag kom på. Jag e så glad att jag inte e snubbe å ska försöka förstå mig på brudar. | |
| pion ekrot | 2009-04-27 09:32 | |
![]() | sussie: Sluta driv med mig såhär, det är för tidigt på morgonen. För det är väl ett skämt? Om inte - Tala för dig själv, kvinna! | |
| Missionking - Ej medlem längre | 2009-04-27 09:39 | |
![]() | jag hade hellre varit man | |
| pion ekrot | 2009-04-27 10:12 | |
![]() | Jasså du missionking. Det finns nog för -och nackdelar med bäggedera, också beroende på en rad andra faktorer som t ex social status, var i världen man befinner sig o.s.v. Jag hade absolut inte hellre varit man i dagens Sverige (men säkerligen på vissa andra platser i världen), men jag hade gärna sluppit en massa indoktrinering som andra projicerar på en bara för att man är tjej. Fast det hade ju gällt om jag vore kille också. Ingen går helt fri från sexism. Det finns också oftast alltid någon som är fysiskt starkare än en själv (eller mer aggressiv), så risken för att råka ut för en annan människas aggressivitet och våldshandlingar finns ju där oavsett om man är tjej eller kille. Däremot är väl risken större att bli utsatt för sexuella övergrepp om man är tjej, men inte heller det är man ju skyddad mot bara för att man är kille, förstås. | |
| Missionking - Ej medlem längre | 2009-04-27 10:25 | |
![]() | men så här: inte samma utseendehets, du kan gå osminkad, ha sllappa kläder, tacksamt ragga på damer utan att de blir skraja (likillar blir rädda när damer raggar) du kan ligga med alla du vill och det är lättare och mer accepterat att ta ett jobb liksom tex på en båt eller lager eller så. an kan vara en slacker och ändå sexig, man måste inte ha kostym och så får man droga legitimt. Och så är man en bra pappa om man bara har sin son varannan helg. | |
| Missionking - Ej medlem längre | 2009-04-27 10:27 | |
![]() | .. och man får svära utan att folk blir sura och man kan vara lite "bad" men rädda allt med ett charmigt leende Gud jag hade varit kung alltså! | |
| one-punch - Ej medlem längre | 2009-04-27 10:29 | |
![]() | Glöm inte att man får onanera offentligt och begå våldsbrott ostraffat. Fan va gött man har det. | |
| one-punch - Ej medlem längre | 2009-04-27 10:30 | |
![]() | Observera hur jag räddade det med mitt charmiga leende. | |
| Missionking - Ej medlem längre | 2009-04-27 10:37 | |
![]() | op: högst opassande jag var seriös men vill du inte använda dig av dina fördelar som man så slipp då | |
| one-punch - Ej medlem längre | 2009-04-27 10:39 | |
![]() | Om du var seriös var det i alla fall ett strålande exempel på kvinnlig logik;) | |
| pion ekrot | 2009-04-27 10:43 | |
![]() | Missionking: Jag är inte intresserad av att droga, slacka, ligga, ragga eller jobba på lager så jag delar inte din könsbytesönskan. Men jag tycker som en vouge: Free your mind and rest will follow... ;) | |
| _astrud_ - Ej medlem längre | 2009-04-27 10:51 | |
![]() | Jag har aldrig sett det som ett hinder att vara kvinna när det kommer till att "droga, slacka, ligga eller ragga" då och då. Jobba på lager däremot är jag inte intresserad av. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-04-27 11:00 | |
![]() | Jag brukar försöka vara fåordig. Då blir det nästan en sensation när man väl säger något. | |
| pion ekrot | 2009-04-27 11:12 | |
![]() | astrud: Nej, givetvis inte. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-04-27 11:17 | |
![]() | Ingen av er damer som har upplevt att det känns snårigt att kommunicera med det motsatta könet i konfliktsituationer? Jag tycker det är rätt uppenbart att vi är olika varelser då. Vi talar olika språk. | |
| apbur | 2009-04-27 11:23 | |
![]() | Jag vet inte om jag kan hålla med om det, jag tror snarare det beror på vilken relation man har till den man har konflikt med. Till viss del kan det nog bero på att man faktiskt inte tänker på samma sätt, men med lite inlevelseförmåga kan man även lösa sådana bekymmer. Jag har aldrig några problem att lösa konflikter med det manliga könet jag inte har en kärleksrelation med. Jag tror knappast homosexuella par är skonade. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-04-27 11:25 | |
![]() | Jag pratar om i en kärleksrelation, upa. | |
| apbur | 2009-04-27 11:29 | |
![]() | Ja, men det är ju dumt att utgå från enbart kärleksrelationer om man vill kunna hävda att män och kvinnor talar olika språk varför man har svårt att lösa konflikter i en kärleksrelation. Det torde ju vara så även då man inte har en kärleksrelation om det hela beror på könstillhörighet och inte andra känslor. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-04-27 11:32 | |
![]() | Men till skillnad från dig så tror jag att språkförbistringen blir mindre i samkönade relationer. (Detta är givetvis en generalisering, men utan såna blir det ointressant att diskutera.) | |
| pion ekrot | 2009-04-27 11:45 | |
![]() | SP: För mig är det inte uppenbart. Jag tycker att kommunikation överlag kan vara knepigt, men jag har inte upplevt eller tolkat det som att det beror på att jag är kvinna och att den jag talar med är man. Jag skulle snarare dra slutsatsen att det i de fallen som det har varit problem så har det handlat om att jag varit dysfunktionellt känslomässigt insnärjd i relationen, att den därför blivit konfliktartad och mer svårpratad. Samma typ av krav ställs inte på mina vänner som på den jag är tillsammans med, vilket alltid "råkar" vara män eftersom jag är heterosexuell. Det som skulle kunna vara ett problem p.g.a kön är om killen inte tycker att det är ok att "snacka känslor", men jag har faktiskt inte stött på det hittills, iallafall inte i mitt s.k. vuxna liv, och dessförinnan har jag nog varit minst lika dålig på det själv. Olikheter mellan män och kvinnor kan ha olika orsaker, som vi också drar olika slutsatser ifrån. Men det viktiga (o kanske utopiska), tycker jag, är att varje individ får göra sina egna erfarenheter och dra sina egna slutsatser UTAN att automatiskt föra över dessa på alla andra kvinnor eller på alla andra män på sådana sätt som i praktiken blir fördömande, begränsande och förtryckande. Frihet fur alle. | |