Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 462 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ppi | 2009-04-30 17:24 | |
![]() | Jag ber som ödmjukast om ursäkt för allt som uppfattats stötande, kan vi inte begrava stridsyxan och bara vara vänner? | |
| CHL | 2009-04-30 17:58 | |
![]() | förstår inte ens problemet i tråden? Alla (nästan) verkar ju vara överens om att man ska plocka upp efter sin hund (där det behövs) Så om man har problem med latrintunnor får man ju häcka på kommunen att sätta upp fler? Ser ingen anledning till att en sån fråga ska leda till sånt tjaffs. Som ett stort gäng kacklande hönor *ler* | |
| barbi | 2009-04-30 18:04 | |
![]() | men lilla busa jag vet att det inte är deras ansvar att jag skaffar hund! men jag tog bajspåsarna som ett ex! hur ska man kunna hålla rent i ett område om det inte finns korgar? dom kan inte komma och gnälla sen när det ligger skräp överallt när dom inte ens kan sätta upp några. Hoppas du nu kan förstå mer av problemet! | |
| CHL | 2009-04-30 18:05 | |
![]() | barbi: har du ringt å kollat? vet dom om problemet? | |
| barbi | 2009-04-30 18:06 | |
![]() | japp jag har ringt men jag har bara pratat med dom som äger vårat område. Ska man ringa nån annan? | |
| CHL | 2009-04-30 18:07 | |
![]() | jaddå, det går att dra det längre såklart. | |
| CHL | 2009-04-30 18:10 | |
![]() | sen hur du ska gå tillväga och till vem du ska ringa, beror ju på hur du bor o vem du redan ringt. | |
| sennie | 2009-04-30 18:34 | |
![]() | Hejsan alla ni som skrivit i detta forum. Det verkar som att det har engagerat många, både som har hund och som inte har. Bra tips har framkommit likaså dåliga. Jag vill härmed ge en stor ELOGE till alla som plockar upp efter sina älsklingar. Har själv fem stycken som det alltid plockas efter när vi går på gator, torg och gångstigar där man kan förvänta sig att andra skulle kunna trampa i skiten. De som däremot inte tar upp eller gud förbjuder tar upp, knyter ihop påsen och sedan slänger in den i nån buske, skulle ha en stor spark i röven. Det är dessa människor som fördärvar för alla som plockar upp efter sin /sina hundar, och ger hela hundägarkåren dåligt rykte. Att tycka det är jobbigt att bära hem sin/sina påsar med bajs, kan jag inte alls förstå! Sträck istället på er, det visar ju faktiskt att NI sköter er och att ni tillhör den trots allt ganska stora skara som plockar upp skiten efter hundarna. Om det sedan är så att det är dåligt med korgar/tunnor att slänga i, får man försöka att påverka kommunen att sätta upp flera. Skriv en motion och lämna in till era politiker. Jag är hunduppfödare, och försöker att få in mina valpköpare på det enda rätta spåret. Plocka upp efter hunden. Sedan kan man ju undra vart moralen i Sverige har tagit vägen. Det gäller ju faktiskt allt skräp som slängs utmed våra vägar, på våra gator och i hela naturen. Är det verkligen så himla svårt att ta hem sina sopor efter utflykten. Eller ta hem avfallet när du handlat burgare på Mac Donalds. Alla invånare i detta land borde gemensamt arbeta för ett renare Sverige, och skrota lortSverige. | |
| ppi | 2009-04-30 18:35 | |
![]() | Ring kommunväxeln och fråga vem du ska snacka med om du vill ha fler hundlatriner. Får du ett nej av ansvarig, skriv en insändare och skapa samma debatt som här, fast i lokaltidningen. (Lämna ute sopp-tunna och 10 frågetecken på raken.) Säger kommunen nej kan det vara lite knepigt, ring Sverker på PLUS eller sätt upp en egen du själv får sköta tömningen av. | |
| CHL | 2009-04-30 19:49 | |
![]() | Hmmm, kan förstå att det inte finns en lag mot att lämna hundbajs. Det vore dubbelmoral på hög nivå! Inte fan tar jag upp efter mina katter, känner ingen som tar upp efter sina hästar. Fast det kanske är annorlunda? För mig är det skit som skit! Det är dock inget att snacka om alls. Det försvinner ju efter en tid. Kan förstå att det är problem i städer, men jag anser inte att det finns en enda hund som ska rastas i en stad heller. Bor man så illa till, så kanske man inte ska ha djur alls? Här finns det inga problem.. det finns ju skog runt om hela området och alla rastar hundarna i skogen såklart. Om jag trampar i skit, så SKITER jag i vad det är för skit. Älg, rådjur, katt, grävling, hare, hund, lodjur, mus, sork, kanin osv. Varför skulle en liten hundskit i skogen vara värre, för i stan ska inga hundar vara alls enligt mig. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-04-30 19:49 | |
![]() | *applåd* | |
| CHL | 2009-04-30 19:51 | |
![]() | enda gången mina hundar är i stan är vid miljöträning.. om dom mot all förmodan tvingas utsättas för eländet i framtiden! | |
| CHL | 2009-04-30 19:51 | |
![]() | trash: tack, om det inte va ironi som vanligt | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-04-30 19:52 | |
![]() | Nope. Håller helt med. | |
| ppi | 2009-04-30 19:56 | |
![]() | Miljöträning kör jag knappast för ev framtid, min hund bör fungera i alla miljöer och alla tänkbara situationer. För att nå det utsätter jag dem för det mesta i träningssyfte. Hundar som lägger sig och sover i kön till vetbes på världsutställningen är stabila och väl miljötränade hundar ;) Men vi jobbar alla olika, någon som har bra tips på hur man tränar in rutan btw? ;P | |
| ppi | 2009-04-30 19:57 | |
![]() | eller lika, i grund och botten ;P | |
| CHL | 2009-04-30 19:57 | |
![]() | utställninghundar är inte det jag eftersträvar. | |
| sennie | 2009-04-30 19:58 | |
![]() | Håller inte med alls!!! Tycker verkligen inte att man kan/ska missunna någon att få ha den äran att dela livet med människans bästa vän. En hund eller även en katt kan betyda allt för somliga. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-04-30 20:01 | |
![]() | Jag trodde alla strävade efter en dual purposehund som är snygg och trevlig. | |
| CHL | 2009-04-30 20:01 | |
![]() | sennie: vem talar du till? | |