Spelrum
Giraffen | 41 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 33 |
Inloggade | 74 |
Mobilspel
Pågående | 19 891 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Gautama | 2010-12-06 21:59 | |
![]() | "Seriöst? Du tror att dom sjukdomar som kommer ifrån socker med mera inte försvinner när man inte längre äter det som orsakar det? Hur tänker du egentligen?" Om det var postat till mig daggdroppe så undrar jag vilken av sjukdomarna jag nämnde som kommer från socker?? För du tror väl ändå inte att diabetes (sockersjuka) orsakas av att man äter för mycket socker? "Om fett skulle ha varit farligt skulle vi antagligen inte varit här idag. Det är ju faktiskt inte fettet som orsakar hjärtproblem, utan uppstår när man får i sig för mycket socker/kolhydrater." Nesköökljas lajlkfjaåp: Jag påstår inte att fett är farligt i lagom dos. Vi behöver givetvis fett för att kroppen ska fungera. Men inte i mängder. Dessa dieeter är till för att använda en kortare tid för snabb viktminskning. De är inte menade att leva efter under någon längre tid. Att de som säljer in denna kostform säger det är ju inget konstigt alls. De vill givetvis tjäna pengar. För övrigt vad det gäller diabetes 2 som jag pratar om så drabbar det personer som är överviktiga och rör på sig lite. Även ärftliga faktorer givetvis. Att just denna kost skulle orsaka diabetes var lite förhastat möjligvis, men det är möjligt. Vad det gäller hjärt och kärlsjukdomar så kan man ju tro på vad man vill men det jag har läst mig till och jag tycker stämmer är att man får åderförkalkade ådror och det beror på fet kost bland annat. Utdrag från netdoktorn om orsaker bakom hjärt och kärlsjukdomar: •Tobaksrökning •Om åderförkalkning finns i familjen. •Manligt kön •Diabetes, typ1 och typ2 •Högt blodtryck •Högt kolesterolinnehåll i blodet •Övervikt, särskilt bukfetma •Stress •För lite motion utdrag ur nätdoktorn hur man kan förhindra det: •Sluta röka •Ät hälsosamt, fiberrikt, fettsnålt och varierat. Undvik mättade fettsyror. •Gå ner i vikt om du är överviktig. •Motionera - en halvtimmes promenad om dagen räcker långt. •Sköt din diabetes typ 1/typ 2 eller blodtrycksbehandling, om du lider av detta. Min slutsats är att med fet mat så får man oftast högre kolesterol och det täpper igen blodådrorna. Min slutsats helt enkelt. Vi får återkomma om 20 år och se vem som fick rätt. För övrigt så fattar jag inte vad nesjköljas fklasj menar med... "Orkar du läsa, eller tar 50-talet emot?" Va?? Länkar även en sida om diabetes för den som tror att den beror på för högt sockerintag. www.netdoktor.se/dia...Pa geId=574 | |
Nerösktji - Ej medlem längre | 2010-12-06 22:25 | |
![]() | Det du har listat upp är skräck som skapades från propaganda på 50-talet, därför otroligt föråldrat. Dessutom är du verkligen för dåligt påläst om lchf om du faktiskt anser att man får åderförkalkning, hjärt och kärlsjukdomar p.g.a. av högt mättat fett. Det finns många studier där många skador som försvann när man började med lchf, och orsaken till skadorna VAR KOLHYDRATER. Hur blir man läkt? lchf. Allting som är farligt högt sänks och stabiliseras och ökar inte, alls. Dessutom är inte kollesterol så allvarligt som man tidigare har trott, det beror på vart det kommer ifrån. Om du faktiskt undersökte detta skulle du inse felet med dina argument. www.kostdoktorn.se/7...or kalkning Läs detta om åderförkalkning, eller kanske krockar för mycket med din verklighet? Och det där med at sälja in.. seriöst? Hur kan du använda det som ett legitimerat argument? Dom som vill sprida info om LCHF skriver böcker och skapar bloggar. Det är det enda sättet dom tjänar pengar på lchf. Och vad är det mot dom företag som lurar folk så som unilever med sitt vidriga becel? Exakt, tänk lite? Därför är det företag som unilever som köper artister, t.ex Pernilla W. Som går ut med att deras prdoukter är bra och att folk ska forsätta köpa från dom. Så ditt argument självdör p.g.a. att du inte har undersökt tillräckligt. | |
raisingirl | 2010-12-06 22:31 | |
![]() | Gautama, du har missat lite information på vägen. Eller dragit felaktiga slutsatser kan man säga. Dom orsaker till hjärt- och kärlsjukdomar du postat är inte felaktiga, däremot rekommenderar netdoktorn samma traditionella metoder som Paolo (kom på nu att det är så han stavar :)) för att gå ner i vikt. Och det är här det krockar. Det är faktiskt så att man kan få bukt med både diabetes och övervikt med hjälp av LCHF, alltså kommer man rimligen att indirekt minska risken för hjärtkärlsjukdom med denna diet. Om du tex läser dom länkar jag tidigare postat så kommer du faktiskt lära dig en hel del. Det finns absolut samband mellan alla dom grejer du skriver, men det som inte går att visa är att det hänger ihop med högt intag av fett. Det står ingenstans heller i det du har skrivit, förstår du hur jag menar, skillnaden? Det du har missat är att en av behandlingarna, som alltså är godkänd av socialstyrelsen, vid diabetes typ 2 (och även mot övervikt) är just LCHF-diet. Man FÅR inte diabetes av mycket fett utan kan BLI AV MED DET. Det finns många exempel på diabetes typ 2:or som kunnat minska kraftigt eller helt sluta med sina mediciner. När du slutar äta kolhydrater så får du helt enkelt ett superstabilt blodsocker vilket alltid är det man strävar efter. Du läser råden från netdoktorn och lägger ihop 1+1 till 14 ungefär. | |
Gautama | 2010-12-06 22:32 | |
![]() | Du har din åsikt och jag min. Att du käkar efter detta är inte svårt att förstå med dina spydiga kommentarer. Trodde att man skulle säga vad man tyckte om LCHF här. Men tydligen inte, det är kanske en reklamtråd för en förädiskt kost?? Lämnar tråden nu, bye. | |
Gautama | 2010-12-06 22:36 | |
![]() | Mitt förra var till nelöajfkjaöljaö. Förstår vad du menar raisingirl. Och det kan stämma, Jag säger inte att jag vet att det är som jag påstår men jag tror det. För mig känns det helt fel att kasta i mig fet mat. Jag skulle inte ens kunna göra det. Jag mår illa av fet mat. Sen är jag barnsligt förtjust i potatis, pasta osv. Något som man ätit i alla tider och som jag tror är den bästa kosten helt enkelt. | |
Daggdroppe | 2010-12-06 22:42 | |
![]() | Gautama, jag tycker det är rätt så otrevligt när du förvrider personens nick sådär, du kan väl kalla han/hon efter dess nick.. Sen har du fel, människan har haft spannmål i sin kost i 10.000 år. Tycker dom klarade sig rätt bra innan också. | |
adami - Ej medlem längre | 2010-12-06 22:43 | |
![]() | Jag är konflikträdd! men idag har jag ätit: pasta potatismos fiskpinnar kassler senap ost blomkål broccoli hari cort vertes morötter ärtor rhode island mejram bregott | |
mini44 | 2010-12-06 22:44 | |
![]() | Jag har gått ner 21 kg på 1 år med LCHF metoden. | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-12-06 22:45 | |
![]() | He he... Anneli72 for president! | |
Gautama | 2010-12-06 22:46 | |
![]() | Enda anledningen till att jag förvrängde hans namn Daggdroppe var att han gjorde det till mig på förra sida om du ser. Jag heter inte "Glutamatmamma: " Således så förvrängde jag inte ditt namn Daggdroppe. | |
adami - Ej medlem längre | 2010-12-06 22:52 | |
![]() | Jag är bara ärlig. | |
Daggdroppe | 2010-12-06 22:56 | |
![]() | Det såg inte jag. Sorri | |
Daggdroppe | 2010-12-06 22:57 | |
![]() | adami, fattar inte poängen i dina inlägg. Om det finns nån? | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-12-06 22:59 | |
![]() | adami är samma som Anneli72 och hon skriver en slags postmodernistiska inlägg som man efter ett tag kommer att uppskatta som stor konst. :) | |
adami - Ej medlem längre | 2010-12-06 23:04 | |
![]() | Juste att röja min identitet. men det är ot. | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-12-06 23:06 | |
![]() | :) | |
SkySpy_ | 2010-12-06 23:10 | |
![]() | Äter enligt denna dieten sedan 2 mån tillbaka. av ren nyfikenhet samt att jag fick rådet av en läkare när jag var och kollade om jag hade gluten allergi. Han gav mig rådet att äta enligt LCHF. Blev ganska så rejält förvånad när en läkare tom med förespråkar dieten. Vad jag har märkt är följande: - bättre sömn. - Ingen uppblåst mage, inga gaser. - Mitt humör är bättre, mår helt enkelt bättre. - Gått ner ca 3 kg. - Kände mig lite trött och hängig första veckan. Men försvan gradvis Har läst en hel del om LCHF på diverse sidor och forum m.m. Verkar ju onekligen som en mera naturlig kost. Det är ju först de senare åren som vi börjat häva i oss massa kolhydrater samt socker. Det är verkligen svårt att hitta produkter som inte innehåller socker i dagens samhälle. Läs gärna.. blogg.passagen.se/da...is tannika/ www.lchf.se/ | |
Delicious - Ej medlem längre | 2010-12-06 23:15 | |
![]() | Oj, den läkaren vill jag ha :) | |
adami - Ej medlem längre | 2010-12-06 23:18 | |
![]() | Om man vill undvika uppblåst mage? ta en matsked olivolja! källa..fråga doktorn på svt. | |
SkySpy_ | 2010-12-06 23:21 | |
![]() | Det finns svamp som lever i tarmen som livnär sig på kolhydrater, socker. Det är det som gör din mage uppblåst. Olika mkt från person till person. Enligt min läkare. Vid avsaknad av kolhydrater försvinner svampen, eller minskar. | |