Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 65 |
Mobilspel
| Pågående | 19 911 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-06-29 17:57 | |
![]() | då är det redan försent | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-06-29 18:00 | |
![]() | Anktejp: "Hur håller man sig aktivt dum när man inte fattar hur illa det är att vara smart?" Va? hur menar du? Antagligen håller man sig aktivt dum för att man är det! Därmed ( pga att man är naiv och ovetande) fattar man inte hur illa det är att vara skärpt, just för att man inte är det från början.... orsak och verkan förstår du. Sen kan ju bubblan spräckas till slut, man behöver inte vara dum för att vara lycklig... men ofta är man lyckligare som ovetande och naiv :( | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-06-29 18:01 | |
![]() | hehhe *läser och fnissar* | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-06-29 18:01 | |
![]() | Men om man tänker efter... vad är smartast; Att vara glad och positiv till livet som vi antagligen bara lever en gång, eller att grubbla över livets alla problem, vara bitter och ha höga krav på sig själv? | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-06-29 18:03 | |
![]() | *...och funderar på vad det forumerades om ironin häromkvällen* håhhåå :) | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-06-29 18:05 | |
![]() | är man smart bör man vara glad tycker jag. vad bättre att använda sin intelligens till än att ha det bra. nu tror ju jag på att en glad människa är en snäll människa, så jag menar inte att det att ha det bra förutsätter att man har det på andras bekostning, tvärtom. | |
| Ässät | 2009-06-29 18:06 | |
![]() | Jag är för osmart för att ens sätta betyg på mig själv. Det får andra bedöma. Ibland kan jag vara för korkad för mitt eget bästa och ibland så blir jag förvånad själv hur smart jag var just då *s* | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-06-29 18:08 | |
![]() | "ju mer man vet, desto mer måste man ta reda på." Precis så menade jag. Folk lär sig mer och mer hela tiden, "något nytt varje dag" som ordspråket säger. När man har nått gränsen för att förstå att okunskap är en välsignelse, då vet man redan för mycket. Innan dess vet man inte tillräckligt mycket för att vilja sluta lära sig saker. Så frågan är om de dummaste människorna i världen är de smartaste människorna i världen... eller? | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-06-29 18:08 | |
![]() | ursäkta att jag skriver på danska... bekostnad heter det nog på svenska. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-06-29 18:09 | |
![]() | Klart man kanvara smart och glad. men det är inte lätt att veta för mkt om saker och ting... det blir man deppad över. Som att veta mkt om hur illa folk i andra länder har det, att eta mkt om naturkatastrofer som kan komma drabba oss, om människans ondska, om kommande rymdiska föremål som möjligtvis kommer krascha mot jorden som leder till vår undergång, att veta mkt om potentiella sjukdomar man kan lida av osv.... sånt gör mig oerhört olycklig och har lett till att jag har dödsångest, hypokondri, och att jag har dåligt samvete över att folk har det sämre än mig osv... | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-06-29 18:09 | |
![]() | kommer ni ihåg sketchen om mannen som försökte lära sig att inte kunna läsa? | |
| apbur | 2009-06-29 18:11 | |
![]() | mollee, det beror nog på vad man sätter högt värde på. Jag skulle aldrig vilja bli lyckligt ovetande. Man kommer lätt in i diskussionen vad lycka egentligen innebär när man talar om sånt här. | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-06-29 18:15 | |
![]() | Man kan nog vara lyckligt allvetande om man bara har lite perspektiv på saker och ting. Detta är nog dock bara 9:or och 10:or förunnat. | |
| svininfluens - Ej medlem längre | 2009-06-29 18:19 | |
![]() | Jag tror inte att skalan är linjär utan cirkulär. När man blir allvetande är man plötsligt en nolla. | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-06-29 18:20 | |
![]() | när du börjar snacka sådär känner jag mig som en 3:a | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-06-29 18:23 | |
![]() | anktejp: Ja, det är sant, det mesta handlar ju faktiskt om hur man väljer att se saker och ting. Iställer för att må dåligt över saker får man helt enkelt gör anå åt dem eller bara låta dom vara och leva ändå :) små saker kan man alltid göra nåt de åt, och de stora som man inte kan göra nåt åt får man acceptera och skita i! Sen får man väl tänka på det sättet att saker är som det är, och det finns en mening med det livet vi givits... | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-06-29 18:24 | |
![]() | "The cirkle of life" lixom ;) | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-06-29 18:24 | |
![]() | "The cirkle of life" lixom ;) | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-06-29 18:26 | |
![]() | Okunskap är ju bland det värsta gisslet som finns. :( Inte minst därför att så länge man inte är insatt i "saker och ting" så kan man inte heller göra några reella val i sitt liv. Kunskap och medvetande är ofta förutsättningar och nycklar... Och ofta är det också okunskap (bland annat) som skapar motsättningar folk emellan, och det är bara såå B tycker jag... | |
| Kirgizistan | 2009-06-29 18:31 | |
![]() | Vid mitt ess : 8,5 Vanligtvis: 7,5-8 | |