Spelrum
Giraffen20
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
17
Inloggade37
Mobilspel
Pågående19 462

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Delicious - Ej medlem längre2010-12-10 15:10
Antal inlägg: 11661

Vad söt Åke är :D

andraideal - Spelvärd/Forumvärd2010-12-10 15:18
Antal inlägg: 3298

Jag har en ocicat som jag tänker ge bort. Bor du i mina trakter och är riktigt seriös kan du pm'a mig.Aanledningen till att hon söker nytt hem det är att hon är understimulerad här hemma, vilket resulterar i att hon börjat kissa inne. Det fungerade då min andra katt var ung och ville busa med henne, och jag var student och hemma på dagarna. Men nu ligger andra katten och sover jämt, och jag jobbar heltid. Ett hem med fler katter vore väldigt bra för henne. Och man ska ha kunskap om vad ocicat är för ras...

www.flickr.com/photo...58 7352220/
gallery.graystone.se...2_ 0002.JPG

andraideal - Spelvärd/Forumvärd2010-12-10 15:22
Antal inlägg: 3298

och ja, ocicat är min favoritras ;) men jag tyckte även ovanstående passade bra att nämna i en tråd om katter.

bullfest2010-12-10 15:26
Antal inlägg: 93

alla katter som behärskar "patty-cake"...

Lillstölla2010-12-10 16:21
Antal inlägg: 23831

andraideal: Hon är jättefin! Hoppas det löser sig:)

Delicious - Ej medlem längre2010-12-12 19:38

Usch vad ledsen jag blir. Sedan jag började hålla nya lådan renare har ingen "olycka" hänt utanför. Men nu kissade hon vid dörren nära dörrmattan, som tur var inte på den utan på golvet. Måste gå till veterinären, har inte kunnat tidigare.. Funderar på om hon har ont och vill sitta på nåt mjukt? Men varför bara ibland i så fall? :(
Jag har ju ingen aning om om hon är kastrerad heller..men det bör väl vet. kunna se?

mccpercy2010-12-12 19:53
Antal inlägg: 15

Katter gräver ner sin skit.
Hundar gräver upp "andras"

=P

Delicious - Ej medlem längre2010-12-12 19:55

Fast katthonor som inte är kastrerade löper väl? Bra kunskap jag har..

apbur2010-12-16 15:38
Antal inlägg: 9699

Är det någon som har erfarenhet av tandsjukdomen FORL på en relativt ung katt?

Har ni kunnat häva sjukdomen eller har det slutat med att alla tänder slutligen fått dras eller katten avlivats? Om ni valt att behålla katten, hur mycket har ni fått betala för tandvården?

Lillstölla2010-12-16 15:58

Delicoius: Vet inte om du hunnit vara hos veterinären ännu, men du kan kanske själv känna på katten om hon är steriliserad, om du känner efter ärr från operationen på magen på henne. Men nu tror jag inte att katter som löper kissar inne, men vet inte. Min hona gick och jamade högt som fasen när hon löpte.

Hoppas att du får goda nyheter hos veterinären.

Kan inte hjälpa dig där dessvärre apbur, hoppas att det löser sig för dig med!

gummirumpa2010-12-16 16:09
Antal inlägg: 128

Ska hämta en liten kattflicka på lördag. Jag ber många stilla böner att vår Frasse (kastrerad hankatt) accepterar en liten nykomling. Han har så tråkigt nu, vill inte vara ute i snön, ligger mest och sover. Vi fick ta bort vår gamla Maja (16 år) för några veckor sedan och han har inte haft någon att köra "kattfnatt" med på ett tag!

Nya lillflickan är stallkatt nu och inte rumsren, så det blir väl ett passande några dagar!

Bettanse2010-12-16 17:21
Antal inlägg: 258

Jag har 4 stycken norska skogskatter som verkligen gillar snö och vattenpölar. Dom har kattlucka så man kollar så dom inte tar in möss m.m. lite då och då. Lizz, Sotis, Boop och Leva heter dom.

Delicious - Ej medlem längre2010-12-16 20:23

Om djur och julblommor: www.aftonbladet.se/n...82 91690.ab

Kommer nog köpa kattgräs då jag har julstjärnor som katten tuggat lite på. Har dock fyat henne så nu märker jag inte att hon gör det längre. Precis som med duschslangen (?!?!) :P

Delicious - Ej medlem längre2010-12-16 20:25

Hoppas det går bra med den nya katten gummirumpa! Beklagar att ni fick ta bort er Maja.

Delicious - Ej medlem längre2010-12-16 20:29

Med fy:a menar jag alltså säga NEJ och ta ner henne om hon inte går ner själv från bordet där blommorna är, inga tortyrredskap :P Trodde inte man kunde "träna" katter så mycket. Nu kan hon stå och nosa på blommorna och så säger jag bara Neej så hoppar hon ner ^^

Lillstölla2010-12-16 20:31

Gött, kan jag hälsa Farmor att hon hade rätt då:)

Bra att du la in det där Delicious!!

gummirumpa2010-12-20 13:46
Antal inlägg: 128

Nu har vi hämtat hem vår lilla Elsa! Jag har lite undringar... Vi vet inte riktigt hur gamla ungarna i kullen är, för honan hade gömt dom på granngården 1 km bort. De hittade och bar hem 3 ungar, efter ca 3 dagar kom honan bärande på vår Elsa. Hon hade nog varit utan mat ett tag och hon är fortfarande minst i kullen.
Vi tyckte att hon var för liten att ta hem, men ägarna säjer att ungarna måste vara runt 11-12 veckor och att dom inte diar längre. Men när vi gullar med henne så blir hon "tuttig" och slickar på våra händer. Mitt hjärta blöder...Hon är van att ligga i en stor hög med syskon och vuxna katter, nu vill hon väldigt gärna ligga hos vår gamla katt (kastrerad hane) men än så länge vill han inte. Han morrar och går därifrån.
När vi inte bär omkring på henne så lägger hon sig längst in under en säng.
Vad tycker ni, ska vi låta henne vara ifred eller "plocka" fram henne?

Lillstölla2010-12-20 13:59

Att hon blir "tuttig" eller snuttar ska du nog inte hänga upp dig på så mycket, min bonuskatt Vito har snuttat sen första dagen han kom hem till min vän och han är du över 1 år gammal och snuttar fortfarande, mestadels på sig själv men även på brorsan om han får chansen.

Hur länge har ni haft Elsa hemma hos er? Kan ju vara så att hon inte vant sig vid alla nya lukter och allt ännu och det är därför hon gömmer sig under sängen. Återigen, bonuskatten Vito och hans bror var likadana när de kom hem till kompisen, de höll till under soffan eller sängen så vi lät dom vara och vänja sig vid sin nya omgivning och till slut kom de fram och började utforska omgivningen.

Lyfte upp dom och höll dom så länge de var okej med det när de väl var framme sen så de skulle vänja sig vid oss.
Tror dock inte det är bra att bära runt på dom för mycket heller, men är ju ingen expert på ämnet.

Lillstölla2011-07-27 15:19

Att det ska vara så svårt att få tag på en veterinär då, här i stan är öppettiderna usla, min stackare har spytt en 7-8 gånger idag och vet inte varför. Han är pigg i övrigt, men fick nyss upp godiset jag gav honom med.
Får jag inte tag i nån snart så får jag spader!!

Madd902011-07-27 17:39
Antal inlägg: 3

Har haft Norska skogkatter hela mitt liv, och jag bara älskar dem :) helig birma är också en favorit :)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?