Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 18 572 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| giraffgul - Ej medlem längre | 2009-09-29 12:27 | |
![]() | Men det har ju fortfarande inget att göra med att det är en invandraraffär? Vad nu det är? Invandraraffär= liten butik,,är det så man ska tolka det? | |
| ___Tania___ | 2009-09-29 12:27 | |
![]() | Jag handlade faktiskt fetaost på burk, 1 kg, i en syrianaffär, för flera år sen. Osten hade inte nått utgångsdatum men var möglig, så jag gick tillbaka. Först började gubben säga åt mig att sluta gnälla på småsaker och skära bort möglet. Vi tjafsade och till slut gav han upp. Jag fick mina 50 kronor, och så går han och ställer in osten i disken där han sålde ost och chark i lösvikt. Jag ifrågasatte det och blev portad. Skitgubbe. Sen dess har jag alltid varnat folk för affären. | |
| caughtbock | 2009-09-29 12:29 | |
![]() | Ja de flesta "invandraraffärerna" är väl små butiker? Men jag kan hålla med dig, vilken typ av affär det var skulle kanske utelämnats :P | |
| ___Tania___ | 2009-09-29 12:32 | |
![]() | Förresten ringde jag hälsovårdsnämnden och de förklarade att de hade flera klagomål därifrån, så de skulle göra stickprov. Vad syrianaffären har för betydelse? Ingen aning, men säger man "hälsovårdsnämnd" till en svensk, så blir det tyst. Man blir inte hotad och utkastad. Jag har blivit portad från en kinarestaurang, som senare visade sig ha köpt älgkött av tjuvjägare. Vad kinarestaurang har för betydelse, vet jag inte, men det blev väldigt mycket tjafs för att vi skickade tillbaka maten och vägrade betala. När vi sa "polis" blev de ännu argare och hela familjen stod och skrek på oss. | |
| ___Tania___ | 2009-09-29 12:34 | |
![]() | Det jag vill säga med det, är egentligen, att de gånger som jag har blivit illa behandlad för att såga till om något, då har det inte varit på säg, Konsum i Grödby. Sånt gör mig arg. | |
| ___Tania___ | 2009-09-29 12:35 | |
![]() | Och då är jag invandrare. | |
| giraffgul - Ej medlem längre | 2009-09-29 12:39 | |
![]() | Här friskas det på med fördomar, mer sånt... Så intressant att läsa när personer med mindre intellekt uttalar sig:-) | |
| giraffgul - Ej medlem längre | 2009-09-29 12:44 | |
![]() | Och då är jag svensk. | |
| ___Tania___ | 2009-09-29 12:46 | |
![]() | Jag tycker inte alls att jag är fördomsfull. Jag är saklig, och det var magga också. Sen sticker det i ögonen på vissa. Synd då. Det handlar mer om era referenspunkter och rädsla för att säga vad som helst, som kan komma i närheten av rasism. Jag tycker man kan ha lite rak kommunikation och säga som det är. Det är lite svårt att säga att biffen med bambuskott var härsken, och det var hår i maten, utan att folk ska fatta vad det rör sig om för slags restaurang. Jag tyckte jag gjorde grannar och vänner en tjänst. Med det inte sagt att invandraraffärer bara är snålheten själv. De har ofta världens bästa grönsaker. | |
| ___Tania___ | 2009-09-29 12:47 | |
![]() | Så intressant att läsa när personer med mindre intellekt uttalar sig:-) Och inte fördumsfull. | |
| giraffgul - Ej medlem längre | 2009-09-29 12:50 | |
![]() | Det handlar inte om fördomar Tania. Era puckade uttalande talar för sig självt! | |
| magga | 2009-09-29 12:52 | |
![]() | sona och giraffgul: Jag är inte speciellt fördomsfull mot invandrare. jag skrev "invandraraffär" för att de ofta inte är noga med att ge en kvitto på det kan har köpt, därför ger de heller inte alltid tillbaka rätt. Det händer ofta faktiskt, i samma affärer dessutom, att de behåller en krona eller två och om man påpekar att man fått fel så utbrister de "Ååååh förlåt så mycket" och när man går därifrån känner man hur de blänger. Jag blir inte mycket fattigare om de behåller en krona eller två, men att de ens försöker lura en är lite dålig stil. | |
| giraffgul - Ej medlem längre | 2009-09-29 12:56 | |
![]() | Jag blev lurad en gång i en invandraraffär. Det var en snål jude som blåste mej på 50 öre. Till råga på allt så var han bög också. Å det vet vi ju alla vad en snål judebög kan ta sig till. Blev så förbannad helt enkelt så jag varnade alla mina svenska grannar för att gå till den invandrarjudebögaffär. Fy fan för dom. | |
| magga | 2009-09-29 12:58 | |
![]() | Giraffgul, jag tycker du är löjlig nu. Du vet vad jag menar och ändå försöker du göra mig till åtlöje? | |
| giraffgul - Ej medlem längre | 2009-09-29 12:59 | |
![]() | Nej magga jag vet faktiskt inte vad du menar?? Förresten ville jag bara berätta att jag blev blåst på 50 öre. Det andra om invandrare, jude och bög har inget med saken att göra för jag är inte ett dugg fördomsfull, det bara trillade in i inlägget. | |
| giraffgul - Ej medlem längre | 2009-09-29 12:59 | |
![]() | Nej magga jag vet faktiskt inte vad du menar?? Förresten ville jag bara berätta att jag blev blåst på 50 öre. Det andra om invandrare, jude och bög har inget med saken att göra för jag är inte ett dugg fördomsfull, det bara trillade in i inlägget. | |
| magga | 2009-09-29 13:02 | |
![]() | Bara för att jag skriver invandrare i mitt inlägg innebär inte det att jag menar något illa med det. En invandraraffär i mina ögon är en liten affär som drivs av invandrare. Alltså inte ICA, Konsum, Willys, Hemköp. | |
| giraffgul - Ej medlem längre | 2009-09-29 13:02 | |
![]() | Dubbelpostande inlägg är också höjden av snålhet. De personerna vill så gärna utnyttja så mycket plats som möjligt med ett enda inlägg. | |
| giraffgul - Ej medlem längre | 2009-09-29 13:03 | |
![]() | Jag lovar dej magga att det finns även willys, ICA osv som drivs av "invandrare" de vill säga människor! | |
| magga | 2009-09-29 13:04 | |
![]() | "En invandraraffär i mina ögon är en liten affär som drivs av invandrare. Alltså inte ICA, Konsum, Willys, Hemköp." betoning på LITEN | |