Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 4 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 65 |
Mobilspel
| Pågående | 19 419 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2009-10-12 12:13 | |
![]() | Porlande Det är rart att du har en åsikt -- men eftersom du inte har en aning om hur det är löst för djuren i övrigt, tycker jag du behåller den för dig själv. | |
| Porlande - Ej medlem längre | 2009-10-12 15:37 | |
![]() | Det är rart att du skriver något som man inte får kommentera! | |
| micro113 | 2009-10-12 18:18 | |
![]() | Porlande Frågan var vad hunden kostade per månad -- och den besvarade jag. Jag frågade inte om åsikter om hur han skulle lösa veterinärbesök och sjukdomar -- eller hur jag skulle göra det på mina djur. | |
| groenmeyer | 2009-10-12 18:26 | |
![]() | här i stan kan man fånga duvor o äta men det är inte så mysigt kanske. sen har vi ju alternativen fiska,panta flaskor o burkar som du kan hitta i mängder lördag o söndag morron varje vecka. | |
| Dallonpaj | 2009-10-12 22:28 | |
![]() | vilket tjafs | |
| SydBarrett32 | 2009-10-12 23:31 | |
![]() | till den som startade tråden. Om du har tillfälliga jobb kanske du tjänar mer vissa månader. Försök att spara det som du tjänar extra den månaden. Efter ett tag får du ihop en buffert som du kan investera i en fond. Sen kan du få kanske en tusenlapp i avkastning vissa månader från fonden som kanske kan ge det där lilla extra i tillvaron samtidigt som du fortfarande har sparpengarna kvar. Så har jag gjort.. började för ett år sedan, har aldrig sparat förut i mitt 42-åriga liv, tjänar inte mycket i mitt jobb som vårdbiträde, men har fått ihop 50 tusen som jag har som buffert. Känneer mig inte fattig längre. Sen e det roligt att spara när man kommit igång. Man kan dock kanske uppfattas som lite gnidig av sin omgivning.. | |
| SydBarrett32 | 2009-10-12 23:32 | |
![]() | Måste tillägga att jag inte varit på semester på 2 år, men det e så skönt att inte känna ekonomisk stress.. | |
| -Torskmacka | 2009-10-12 23:32 | |
![]() | bra råd sydbarret... alla fattiglappar i sverige borde bli börshajar. | |
| SydBarrett32 | 2009-10-12 23:41 | |
![]() | why not? | |
| brakise | 2009-10-12 23:44 | |
![]() | Men astråkigt med fonder som snabbt tappar i värde. Banken övertygade mig om att det var sååå bra och ska du inte köpa för lite till? Det var cirka åtta år sedan och pengarna har inte kommit upp i ursprungliga värdet ännu och jag har förlorat över 30 papp. Därför hatar jag Swedbank! Bankmannen borde doppas i olja och rullas i fjädrar, något jag dessutom frankt påpekar när jag kallas dit till rådgivning ibland. Karlfan har mage (skäms inte) att hälsa på mig dessutom de ytterst få gånger jag är inne där. Brukar inte svara kräket. | |
| brakise | 2009-10-12 23:45 | |
![]() | PS HÅller på att avveckla den banken - om ni undrar. | |
| SydBarrett32 | 2009-10-12 23:50 | |
![]() | brakise 8 år sen.. var det en IT-fond? | |
| jaap_conrad - Ej medlem längre | 2009-10-13 00:30 | |
![]() | Jag hoppas TS bor i stockholm, annars bör hon flytta dit. Om hon menar allvar med att få ett kvalificerat jobb baserat på sin bartenderexamen. | |
| amandahug - Ej medlem längre | 2009-10-13 00:36 | |
![]() | 1stclassriot 2009-10-09 14:08: “...de anställer oftast bara unga utan utbilding för att kunna betala så låg lön som möjligt. men hur förnedrande är det? att man inte ens får komma på intervju på mcdonalds??” Jag kan trösta dig med att inte ens jag fick svar på min ansökan till Max en gång i tiden. Då var jag dessutom inte ens utbildad, mer än med gymnasiekompetens. Det är alltså svårt att få jobb i snabbmatsbranschen. Däremot fick jag lätt jobb i telemarketingbranschen. Där tar de in vem som helst. | |
| brakise | 2009-10-13 01:06 | |
![]() | Det var en blandning av många olika fonder, cirka fem stycken, och ingen IT-fond. Det gick att göra förluster på annat också, då med! | |
| SydBarrett32 | 2009-10-13 01:24 | |
![]() | självklart kan man göra förluster.. jag har själv förlorat 6000 på en dålig aktie.. men man kan också tjäna pengar.. och det behöver inte vara så svårt om man försöker ha koll på det man satsar på | |
| SydBarrett32 | 2009-10-13 01:26 | |
![]() | lustigt egentligen med högavlönade fondförvaltare till fonder som går ner.. Vad säger dom egentligen till sina kunder? | |
| micro113 | 2009-10-13 08:33 | |
![]() | Man kan köpa telia aktier för pengarna också *hehe* Vilken j***a luring det var | |
| remvanrijn | 2009-10-13 18:43 | |
![]() | Sydbarett32; banker har väl inga betänkligheter att göra så samt att öppet för kunderna berätta vilka feta avgifter man som kund skall betala. det dummaste är fonder där man betalar avgift över insatt belopp. har man en sådan över 20 år kan det bli t.ex 240 månader X 1000 kronor insättning. Då betalar du avgifter över insatt belopp medans fonderna rasar, eller bara följer index i stort medan förvaltare håvar in dina avgifter och får feta bonusar. Men som tur är så är det valfritt, man kan avstå om man inte vill gynna girigkapitalet =) | |
| Nea - Ej medlem längre | 2009-10-14 05:21 | |
![]() | Är i samma sitts som ts... Själv pluggar jag inte då jag är urkass på det utan jag hoppas på praktik/jobb helst NU. Jag får 7000 kr i månaden och av dessa pengar går 4500 kr till räkningar. I skrivande stund har jag lite pantburkar och 28kr kvar på kontot som ska räcka till den 26:e var det tänkt. Sista veckan är värst då lever man verkligen på vatten och pasta. | |