Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 929 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| lNickel | 2009-12-06 23:54 | |
![]() | Han menade att boken var bra | |
| micro113 | 2009-12-06 23:55 | |
![]() | lNickel Jag har inte sett män som jobbar på dagis eller inom åldringsvården heller -- betyder det att de inte existerar? | |
| Comeon - Ej medlem längre | 2009-12-06 23:56 | |
![]() | Jag fattade inte heller kopplingen micro?! | |
| lNickel | 2009-12-06 23:58 | |
![]() | Då har du inte vart på många dagis eller på många vårdinrättningar. visst är de i miniriotet men de finns där. Men nu fattar inte jag din koppling | |
| monew | 2009-12-07 00:01 | |
![]() | hon menade det ja och att det FINNS en problematik i muslimska länder med kvinnoförtryck (även i sverige) ville påpeka detta herregud | |
| micro113 | 2009-12-07 00:02 | |
![]() | lNickel Min poäng är att bara för att du - eller jag - personligen inte sett något, så innebär det inte att det inte finns. Du har inte sett en tjej i burka som jobbar eller går till banken, men det betyder inte att det inte finns tjejer som gör det. Jag har inte sett killar som jobbar i åldringsvård eller på dagis, men det betyder inte att det inte finns killar som gör det. Alltså vi kan inte dra slutsatser om världen utifrån vår egen begränsade erfarenhet, för den säger inte så mycket om sanningen -- eftersom den inte berättar något om allt det vi inte sett. | |
| Globularis | 2009-12-07 00:02 | |
![]() | nä, micro113, hur skall du se något annat. Du sitter ju uppkopplad här dygnet runt. Om du inte sett män på åldringsvården så tyder ju detta på att du aldrig varit på någon sådant ställe. Det är ganska vanligt numera. Vet inte vad du ville med ditt inlägg förresten heller. Micro vad vet du om hom är självständig och inte har hela släkten bakom sig. Det finns många tjejer som dör pga de träffar svenska killar (hedersmord). | |
| monew | 2009-12-07 00:05 | |
![]() | word globu | |
| Comeon - Ej medlem längre | 2009-12-07 00:05 | |
![]() | Du behöver verkligen inte bli otrevlig Globularis. Det tyder bara på dålig argumentationsteknik | |
| caughtbock | 2009-12-07 00:06 | |
![]() | Men ärligt talat globularis och alla andra som måste gå på så himla hårt hela tiden. Skärp er. | |
| monew | 2009-12-07 00:07 | |
![]() | jaså? ja ok var det snällt att säga att mikro hade dålig argumenationsteknik? även om det var sant? | |
| lNickel | 2009-12-07 00:08 | |
![]() | Det var väl inte att gå på. det kanske stämmer, Comeon du är så jävla bitter, ta en sup eller gå och lägg dig | |
| Comeon - Ej medlem längre | 2009-12-07 00:08 | |
![]() | För övrigt om du vet att micro är uppkopplad 24-7 så borde du tämligen vara det också. Hur skulle du annars kunna ha koll på det? | |
| lNickel | 2009-12-07 00:10 | |
![]() | Comeon Du gnäller ju bara hela tiden så du har ju inte heller något att komma med alltså dålig argumenationsteknik | |
| micro113 | 2009-12-07 00:10 | |
![]() | Globularis Dels tycker jag fortfarande du skall roa dig med något annat än att bekymra dig över vad jag gör och inte gör -- skaffa ett eget liv, så kanske du blir mindre bitter. Dels är det inte särskilt vanligt med killar inom åldringsvården - även om de förekommer. I mina trakter finns inga. Dels har du inte heller någon aning om tjejens status. Dock tyder det faktum att hon vände sig till DO, och henne debatt inlägg i tidningen samt uppföljningen i media på att detta är ganska stark och självständig tjej -- för släkten sitter inte under burkan och talar i hennes ställe. Sen nej, det är inte många tjejer i Sverige som dör p g a de träffar svenska killar -- däremot har det förekommit hedersmord, men det finns inga belägg för att det är vanligt förekommande. Den retoriken och den matematiken passar bättre i andra forum. | |
| Comeon - Ej medlem längre | 2009-12-07 00:10 | |
![]() | Nu beter du dej bara löjligt lNickel. Tänker inte ens besvara det inlägget. Var det inte du som skulle lägga dej? Du sa ju godnatt nyss. | |
| jaap-conrad - Ej medlem längre | 2009-12-07 00:10 | |
![]() | I mitt idealsamhälle så ska man ha rätt att bära ansiktsslöja på arbetsplatsen, men också så återspeglar lönen ens produktivitet. Då löser sig alla bryderier automatiskt, i den mån en ansiktslöja ''stör'' i arbetet. | |
| monew | 2009-12-07 00:11 | |
![]() | men mikro: alla har rätt till en åsikt alla håller inte alltid med dig | |
| lNickel | 2009-12-07 00:11 | |
![]() | Ja det kanske hon är också så vad är ditt problem kan hon inte tala för sig själv måste du lägga dig i? | |
| lNickel | 2009-12-07 00:12 | |
![]() | Jag sa godnatt till pys hon skulle gå och lägga sig | |