Spelrum
Giraffen | 4 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 4 |
Mobilspel
Pågående | 19 056 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-05-20 14:59 | |
![]() | Din argumentation går ut på att "väldigt få av pitbullarna klarar av att umgås med andra hundar för att lusten att kampa triggar så fort" EFTERSOM SIGNATUREN "JENNY" HAR SAGT DET. Mycket övertygande - NOT. | |
Haslo - Ej medlem längre | 2010-05-20 15:00 | |
![]() | Le-lou skrev det jag precis tänkte skriva "Det hör visst till ämnet, men det du och jag kom ihop oss om ,Electric - var om hundagressiviteten och det vägrade du bemöta mig mer om." | |
ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-05-20 15:01 | |
![]() | Jag är INTE pitbullägare, Haslo, men dina läsinsatser verkar vara lite random. | |
bj-olle | 2010-05-20 15:02 | |
![]() | kan man inte träna pitbullen till att attackera plastförpackningar? jag hatar när folk biter i pastapaketet, en såndäringa spaghetti kan ju flyga upp å göra en blinn för livet! skulle hellre bara släppa en tandborstförpackning på golvet och skrika "release the hounds!" förresten, electric, kommer du ihåg drogen cat som var så inne ett tag? har du hittat nåt nytt? | |
ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-05-20 15:04 | |
![]() | Jag tar mig rätten att kräva en trovärdigare källa än "Jenny". Uppenbarligen har inte le-lou någon sådan på lager, vilket gör att hennes påstående bara blir löjligt. | |
Haslo - Ej medlem längre | 2010-05-20 15:05 | |
![]() | jaja whatever, du älskar pitbulls osv. Bryr mig inte så mycket vad du gör. äger eller känner. Och som sagt, jag slutar att skriva mer med dig då du fortfarande inte förstår trots mängder av chanser. PS! Tur att jag är ung och har framtiden för mig. Så kanske jag någongång i mitt liv kan bli lika bra som dig på läsförståelse. | |
Haslo - Ej medlem längre | 2010-05-20 15:06 | |
![]() | haha bj-olle så jävla schöön! | |
le-lou | 2010-05-20 15:06 | |
![]() | Nu svarar jag för att du ställer mig en fråga (samma fråga igen)- en fråga som ger mig iaf svaret på att du inte läser det man skriver till dig. suck, jag visade upp ett foruminlägg från huka där sign Jenny som svarade i just den tråden, skriver mycket i kennelfrågor om just pb, många av de följer jag av eget intresse, dels länkade jag till samma sida som du gjorde. Vad begär du? Var det inte info du ville ha? Eller orkar du inte trycka på google-knappen själv? Vill du ha mer "källor"? Du bemödar dig inte ens att läsa på innan du uttalar dig. Jag kan länka, jag kan skriva från erfarenheter av de vänner som har pitbulls själv, en simpel googling på ämnet ELLER gå in på ett pitbull forum (valfritt) så hittar du. I alla rasbeskrivningar nämns detta, på samma sätt som att vallhundar har en tendens att vilja valla, en apporthund vill apportera osv, så har pitbullen en lust och vilja att kampa med andra hundar och hundagressivet är en nedärvd egenskap som finns i rasen. Sen får du tycka att det är bullshit om du vill, det rör mig inte i ryggen. | |
Haslo - Ej medlem längre | 2010-05-20 15:08 | |
![]() | synd att man inte kan ha en signatur på detta forum...Detta är färdigspikad signatur den dagen det kommer. "förresten, electric, kommer du ihåg drogen cat som var så inne ett tag? har du hittat nåt nytt?" | |
ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-05-20 15:14 | |
![]() | le-lou, om du kan ge mig EN _trovärdig_ källa som påstår att "väldigt få" pitbullar klarar av att umgås med andra hundar, då ska jag ge dig rätt. Så länge du inte kan prestera detta så tycker jag att du är ute och cyklar. Utveckla gärna vad du menar med "väldigt få". | |
Minta | 2010-05-20 15:29 | |
![]() | Jag tror mest på SKKs beskrivning av kamphundar och att det krävs samma sak av dessa hundägare som av andra hundägare. Jag tror att rottweiler och schäfer är lika tuffa hundar som kamphundarna. | |
le-lou | 2010-05-20 15:31 | |
![]() | electric, jag vet inte vad du menar med trovärdig källa, men om jag finner samma information på flera sidor, både pro och för pitbulls så anser jag det stämma. Alla dessa länkar är från amerikanska pitbullsidor. translate.google.se/...10 6265.asp www.pitbulllovers.co...my ths.html www.realpitbull.com/...np ets.html det finns tusentals länkar men förmodligen inte en enda av dem som du kommer finna trovärdig tyvärr. | |
Minta | 2010-05-20 15:32 | |
![]() | Jag googlade detta: En kamphund är en hund, som man använder till hundkamp. Detta oavsett ras. Allt handlar om hur DU, som hundägare, uppfostrar din hund. En polishund är inte en viss "ras" utan en polishund blir en polishund när du utbildat den till det, oavsett ras. Likadant är det med kamphundar. En kamphund är inte en viss ras utan en kamphund blir en kamphund när du uppfostrat den till det. Det spelar ingen roll om vi förbjuder specifika hundraser. Vill man ha en kamphund, så fixar man sig en kamphund OBEROENDE av ras. De hittar i stället andra raser att avla och uppfostra felaktigt, så att de blir perfekta kamphundar. Problemet ligger inte hos hunden utan hos hundägaren. Vilka hundar som helst kan bli kamphundar. Att förbjuda vissa hundraser leder inte till någonting alls, mer än en massa besvikna hundfantaster (som verkligen älskar dessa raser) och förmodligen ännu fler brott. De som verkligen fallit för dessa hundar (rasen), som man vill förbjuda/har förbjudit, kommer säkerligen att fortsätta inneha denna ras trots förbud. Att man vill förbjuda vissa raser p.g.a. att de anses vara "kamphundar" och farliga för allmänheten, tyder endast på okunnighet. Det handlar om INDIVIDER, som kan vara farliga för allmänheten och INTE en viss typ av ras. Ingen nyfödd hundvalp är en kamphund. Ingen nyfödd hundvalp är en polishund. Det är efter att hunden formats av ägaren, år efter år, som den till sist blir en kamphund eller polishund (beroende på vad HUNDÄGAREN gör hunden till) | |
le-lou | 2010-05-20 15:32 | |
![]() | första länken är smidigt översatt för enkelhetens skull. nu vill jag verkligen inte dribbla mer, tack för mig och hej. | |
Minta | 2010-05-20 15:38 | |
![]() | Fredrik Steen: Människan har alltid haft ett behov av att skrämma upp sig med diverse påhitt. Långt tillbaka brände vi kvinnor på bål. Nu verkar det vara kamphundarnas tur. De hundraser som råkar värst ut är i huvudsak American Staff Bullterier, Engelsk Staff terrier och Pit bull-blandningar. Men att vara hundvän handlar inte bara om att ta hand om sin egen hund, utan också ta ett ansvar för hundens ställning i samhället i stort. Jag tycker därför att vi ska arbeta för ett striktare urval av de människor man säljer en hund till. Att låtsas vara oförstående inför begreppet kamphund eller att säga att våra hundar inte är farligare än andra är enligt mig helt fel taktik och kan i längden bara öka människors irritation över dessa hundar och hundägare. | |
le-lou | 2010-05-20 15:38 | |
![]() | Minta, din sida har en gästbok, jag skriver under här. Danne: Låt mig bara börja med att skriva att jag själv äger en Staffordshire bullterrier på 2 år en s.k. kamphund så då vet ni var jag står i frågan. Sedan till det väsentliga. Sidan innehåller mängder med rena faktafel som MÅSTE rättas till annars tappar hela sidan trovärdighet. Det är alltså väldigt mycket som inte stämmer så börja med att kolla upp dina källor och ta hellre hjälp av folk som är insatta i raserna än t.e.x DN. Mvh Danne Jag skrev igen, fasen var ju bara tvungen att kolla din sida. nu vill jag verkligen inte dribbla mer, tack för mig och hej. :) | |
Minta | 2010-05-20 15:41 | |
![]() | forts. "Alla vet väl på ett ungefär vad en kamphund är? Alla som kan hund vet också att dessa hundar inte biter mer än vad andra hundar gör, men att när en hund med stora resurser vad gäller kamplust engagerar sig med sina käkar så kan skadorna bli förödande. Med andra ord så måste seriösa uppfödare till denna typ av hund ta ett mycket större ansvar än vad de gör i dag. Uppfödare och kamphundsfantaster säger ofta att "det är ett ägarproblem och inte ett hundproblem". Det är jag den första att hålla med om, men var kommer dessa hundar ifrån om inte från en uppfödare? Tyvärr är det ju så att många uppfödare ser sin hobby också som en ekonomisk tillgång. Uppfödarna måste bli rakare mot köparna och informera om vad hundarna är kapabla till. Kamphundar är inte i normalfallet mer aggressiva än andra. Precis som begreppet kamphund också avslöjar ska dessa hundar arbeta uteslutande med hjälp och driv av sin kamplust. Kamplust kan enklast beskrivas med hundens lust att engagera sig med sin kropp, muskler och käkar och visa uthållighet. Det gör kamphunden så genomtrevlig som den ofta faktiskt är. Men det är också det som gör det hela mer problematisk. En hund som visar sina tänder, reser ragg, morrar eller annat ger oss en förvarning om vad som komma skall och därför hinner den mest okunnige hundägaren eller vanliga människan reagera och agera mot en sådan hund innan olyckan är framme. Men en hund som drivs av jaktkamplust och sociala kamplust i en angreppssituation är svårläst. Det är också därför många beskriver kamphundar som lömska och att de angriper helt utan förvarning. Men ett förbud mot dessa hundar som en del politiker och andra efterlyser är ingen lösning. | |
Minta | 2010-05-20 15:44 | |
![]() | Vilka faktafel? Fredrik Steen som är ganska hundkunnig, anser att en del av problemet och myterna kring hunden beror på fel ägare och att hunden säjs till fel ägare, ibland av ekonomiska skäl. | |
ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-05-20 15:46 | |
![]() | Nej, ingen av länkarna fyller väl kravet för "trovärdig källa", men det betyder inte att det som står där inte är sant. Det som kom närmast ditt påstående var den tredje länken där de bland annat skriver: "in most Pit Bulls, dog-directed aggression is going to be at least a minor issue for the guardian to contend with throughout the dog's life" Fritt översatt: De flesta (dvs. mer än 50%) av pitbullarna kommer att dras med åtmintone smärre problem med hundaggressivitet. Det här är något helt annat än att, som du, påstå att "väldigt få av dem [pitbullarna] klarar av att umgås med andra hundar för att lusten att kampa triggar så fort". | |
le-lou | 2010-05-20 15:48 | |
![]() | Minta, det var inte Fredrik Steens artikel jag kommenterade (hade du läst hela tråden så har jag redan länkat till den i frågan om att "läsa" en kamphund). Jag kommenterade 1kamphundar1.webs.co...gs tbok.htm som din första text var i från och gästboken där. Inga frågor mer, av artighet måste jag svara fast jag vill ut ur tråden :) | |