Spelrum
Giraffen30
Krokodilen0
Elefanten4
Musen
Böjningslistan
3
Grisen
Böjningslistan
17
Inloggade54
Mobilspel
Pågående19 278

Forumkategorier

Användare Inlägg  
wulf - Ej medlem längre2010-06-13 08:50
Antal inlägg: 213

zöder
Ja ärligt talat så känns det där med rasist något urvattnat vid det här laget. Det har liksom mist sina glans dagar då det effektivt tystade varje diskussion och debatt om lösningar på problem där invandrare var inblandade.

Jag tror att det är ett fåtal svenskar som VERKLIGEN är rasister, svenskar överlag är ett tolerant folk med hyfsat bra grundvärderingar och respekt människor emellan.

Detta har gjort sitt till dagens situation då toleransen övergår till flathet och respekten för alla andra går före respekten för oss själva.

Däremot kan jag se en ganska stor rasism minoriteter emellan både pga religion, etnicitet och sexuell läggning.

janne1212122010-06-13 08:55
Antal inlägg: 4722

Det är lite synd guavan att du inte riktar din ilska mot de ungdomar i Rinkeby som förstör för alla andra med invadrarbakgrund och är en bidragande orsak till att det visst finns rasister i Sverige. Istället vöäljer du att försvara dem och anklaga ordningsmakten som ju är till för att trygga ett samhälle.

Svante872010-06-13 08:59
Antal inlägg: 119

Mer makt åt polisen att banka skiten ur huliganerna vare sig de är svenskar eller invandrare.

wulf - Ej medlem längre2010-06-13 09:03

janne121212
Håller med. Det måste vara fruktansvärt frustrerande för alla skötsamma, duktiga, hårt arbetande invandrare som kämpat sig till ett bra liv och tillfört Sverige mycket gott att beskåda sådan respektlöshet från andra invandrargrupper. Det är en större tragedi för dem än någon annan grupp i Sverige.

zöder2010-06-13 09:05
Antal inlägg: 97

Ja wulf, jag känner flera personer från olika kulturer, nationaliteter och kan lätt påstå att ska man kalla svenskar för rasister blir det löjligt då dessa verkligen är betydligt värre och jag skulle kunna dra en massa historier från dessa men det skulle ta för lång tid. Som hastigast så uttrycker dom ett förakt för oss svenskar och det är sanslöst hur en del av dessa "talar om att lura oss dumma svenskar etc." Man påtalar ett problem och ingen kan väl påstå på fullt alvar att det inte finns? Glömmer inte när en debatt på den tiden ledd av Öholm, nästan ledde till offentlig avrättning av en person inom kriminalvården när han levererade fakta om kriminaliteten. Man får alltså inte tala om fakta om det missgynnar nån. Ska det gälla alla i samhället tro?Vi talar inte om vad som sker utan låter tystnaden råda oavsett vem eller vilka som beter sig illa. Man talar medvetet på ett sätt som ska gynna det håll som man förespråkar, t.ex. så var det en debatt i p1 där en person uttryckte sig på följande sätt,"när vi nu vill ha mångkulturellt samhälle." Vadå då vill? Har nån undersökt detta? Har vi haft folkomröstning som jag missat?

zöder2010-06-13 09:10
Antal inlägg: 97

Sen är det för övrigt INTE rasism att påtala att dessa avarter finns. Kan inte tänka mig eftersom dom flesta inv. är skötsamma och alltså givetvis likställda oss i alla avseenden, skulle försvara detta. Vad skulle orsaken till det vara? Problemen är givetvis att härleda till invandringen och inte invandraren som person.

wulf - Ej medlem längre2010-06-13 09:16

zöder
Ja, faktum är att viss rasism är "tillåten" i det tysta nämligen den där man talar om svenskar.

Det går att uttrycka hur mycket negativt om svenskar och Sverige som helst i allt från religion till tradition och generaliserande personligbetsdrag osv.

Detta rättfärdigas med att vi är en majoritet och ska således inte visas varken respekt eller hänsyn. Det är detta fenomen som börjar få sinnet att rinna över på många svenskar och med all rätt. Vad hände med människors lika värde?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?