Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 836 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-15 20:33 | |
![]() | Jag unnar precis alla människor att plastikoperera sig. Faktiskt så hoppas jag att alla som mår dåligt av en ytlig del av sig själv, tar tag i problemet för att istället kunna fokusera på andra viktigare saker. Jag tycker att vi tar vårt utseende på alldeles för stort allvar, det är trots allt endast ett skal och en summa av genetiskt lotteri. I den bästa av världar vore alla lika nöjda med sitt skal som jag, men nu lever i inte i den bästa världen! | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-06-15 20:38 | |
![]() | Bitte: Helt enkelt för att fler opererar sig idag än förut eftersom det rä tillgängligt och fler har råd. Passar in i en mall gör de allra flesta eftersom de opererar sig likadant, opererar bort samma saker. Det är nog ett fåtal som opererar om sig till något unikt. Kattkvinnan är ju ett exempel. | |
| Bitte - Administratör | 2010-06-15 20:42 | |
![]() | Har du läst vad jag jag skriver , om olika orsaker,, till op Bitte | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-15 20:42 | |
![]() | Sen tycker jag man får baka in det faktum att saker tas fram till ytan i dagens samhälle. Jag tror inte att människor ställer högre krav på sitt utseende idag, däremot verkar det vara mer ok att prata om det öppet. Det tycker jag vi kan se som en positiv utveckling. Mycket bättre än att människor i det tysta mår oerhört dåligt pga sitt utseende pga att vissa inskränkta inte anser det ok att må dåligt över ytliga ting. | |
| Tess 08 | 2010-06-15 20:44 | |
![]() | Visst NOUBA... men dra det ett steg längre. Tex skriver du att "alla som mår dåligt av en ytlig del av sig själv".. Då kan man fråga sig: mår dåligt hur? osv... Det är bara ett exempel på det jag försöker förklara... Att flera här skriver om mallen, den extrema useendefixeringen, plastikkirurgi som vardagsmat osv.. Pressen från omvärlden som gjort att vi opererat oss... Det behöver faktiskt inte vara så. Det är inte alltid utseende, pressen, fixering som gör att vi opererar oss! | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-15 20:45 | |
![]() | Så va det när jag var i tonåren, då var inte plastikoperationer vardagsmat direkt. Det fanns ingen bortför ett dåligt självförtroende och vissa ungdomar mådde mycket dåligt. Idag finns det hopp även för dem, vilket jag endast ser positivt på! | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-06-15 20:47 | |
![]() | Bitte: Jag tror att de allra flesta som opererar sig vill leva upp till någon form av skönhetsideal. Jag vet att det finns andra anledningar att välja plastikkirurgi men jag utgår ifrån att de rent utseenderelaterade operationerna är otroligt många så det är dessa jag uttalar mig om just nu. Till exempel är jag rätt säker på att man mycket sällan opererar en liten näsa till en stor näsa med krökt nosrygg. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-15 20:50 | |
![]() | Tess: Jag har många vänner som opererat bröst, näsor, bytt ut hela tandrader osv, de talar om det som något som förändrat hela deras liv, alltså något dem mått dåligt över ända sedan barnsben. Jag är fullkomligt övertygad om att man tyvärr kan må minst lika dåligt av fysiska som av psykiska orsaker. En yta är bara en yta, tills något felar på ytan då är det den som avspeglar hela ens liv. Jag tror på att låta ytan vara endast en yta, och vägen dit tror jag är att låta människor själva avgöra om de behöver fixa sitt yttre. | |
| Minta | 2010-06-15 20:51 | |
![]() | Det är klart det är ett skönhetsideal. En krökt näsa anses inte vacker och om man inte har karaktär att bära den är det väl helt ok att operera den även om man har ett dåligt självförtroende. Det enklaste sättet är att operera. Terapi tar lång tid. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-15 20:52 | |
![]() | Larvbrud: Nja jag tror de söker sitt eget ideal oftast. Nu har jag inte räknat med alla olika former av läppinjektioner som kan göras då detta är så pass enkla och vanliga ingrepp.;) | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-15 20:54 | |
![]() | Jag tror inte att satta skönhetsideal spelar någon roll, jag tror att alla människor har liknande mått för vad som är skönhet. Ibland säger idealet plattbröstat, ibland ska man vara blek osv, hela tiden går folk efter de dem själva finner vackert är min övertygelse. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-06-15 20:55 | |
![]() | Jag minns när Nicole Kidman pratade om sin roll som Virginia Woolf. Hennes barn hade tydligen tyckt att det var otäckt när mannan hade lösnäsa och såg ut som en häxa. Virginia Woolfs näsa var tusen gånger snyggare än Nicole Kidmans lilla röda bebisnäsa ;) | |
| Tess 08 | 2010-06-15 20:56 | |
![]() | NOBUA- det är just det jag menar :) | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-06-15 20:57 | |
![]() | Nouba: Det egna idealet verkar alltid sammanfalla med Hollywoods på ett mystiskt sätt. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-15 20:57 | |
![]() | Tess kul att vara överrens om något någon gång;) | |
| Minta | 2010-06-15 20:59 | |
![]() | Det finns ändå ett universellt skönhetsideal. Jag kommer att tänka på serien som John Cleese gjorde. Ett vackert ansikte är ett vackert ansikte på hela jordklotet. | |
| kolbjörn | 2010-06-15 21:00 | |
![]() | vad är så hemskt med att folk har ett ideal? förr i tiden var det poppis att va fet då det visade på välstånd. då åt de som hade råd. nu opererar folk bort sin fetma då det är poppis att va smal. Kan inte se att det skett nåt egentligt syndafall, det är väl bara tekniken som förändrats? Ideal finns i alla samällen, i alla grupper. Även hos er som fördömer plastkirurgi... ni kanske tycker att en "riktig brud" ska vara jordnära och bära sitt huvud högt, och inte bry sig om vad andra tycker. DET är också ett ideal som sätter press på att vara på ett visst sätt. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-06-15 21:05 | |
![]() | kolbjörn: Egentligen inte så mycket. Lite tråkigt när idealet blir snävt i ett samhälle som påstår sig vilja ha mångfald. Trist att så många kända fotomodeller är vita till exempel och att många med sk etniska särdrag opererar bort dessa. Å andra sidan blir det ju lite konstigt att skilja ut den typen av operationer och påstå att de är hemskare än nån annan. | |
| kolbjörn | 2010-06-15 21:05 | |
![]() | (låter som ett småvettigt ideal, men det är ännu ett ideal) | |
| Minta | 2010-06-15 21:07 | |
![]() | Eller universell skönhetsuppfattning menar jag kanske. | |