Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 329 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-18 19:22 | |
![]() | satyra "jag trodde förövrigt att tråden handlade främst om hur det snäva skönhetsidealet - som dessutom oftast är ouppnåeligt utan plastikoperationer/självs vält/hetstränande (och till det bildretugeringsprogram)" eh- av döma av din bild hade du nog matchat idealet helt ok för 30 år sedan. så vadan alla överdrifter? | |
| apbur | 2010-09-18 19:22 | |
![]() | Aha, men smink är fint oavsett rådande skönhetsideal? Rådande skönhetsideal är fel enligt dig men det är förståeligt och helt ok att man vill göra sig fin ibland, något som alltså inte skulle ha med rådande skönhetsideal att göra? | |
| bj-olle | 2010-09-18 19:23 | |
![]() | ha ha, sag att den här traden lag under "hur het är personen över"... maste bumpa lite | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2010-09-18 19:24 | |
![]() | Om du läste lite nogare, apbur, skulle du bli varse av att jag använder mig av citationstecken när jag pratar om "fin". | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2010-09-18 19:25 | |
![]() | Men sluta jiddra, jag måste faktiskt lira lite poker nu. Pronto! :) | |
| Satyra | 2010-09-18 19:28 | |
![]() | Och samma jävla tröttsamma försvarstal om att ideal alltid har funnits, det är ingen skillnad mot idag ... JO, det är en ENORM skillnad bara mot hur det var när jag var tonåring! Självklart har det alltid funnits någon form av ideal men vi har inte alltid konstant matats av dessa från alla håll och kanter. Den formen av hjärntvätt har uppkommit i takt med att media fått så mycket större plats i våra liv - det måste väl ändå alla kunna se?!? :-o Det är INTE ansvarsfullt av oss som är vuxna idag att tillåta den pressen på våra barn/ungdomar och den bortfokusering av det som är livet det för med sig. Det är INTE ok att bara tycka att karusellen är igång så åk med eller håll käften! Klart som fan att man kan och bör försöka förändra ytfixeringspesten! Genom att prata med sina barn/ungdomar - naturligtvis! - men också genom att på de sätt man kan försöka påverka. Via gruppdiskussion - med ungdomar, andra vuxna, i skolor, fritidsgårdar (de få som finns kvar), etc, genom insändare till tidningar/TV-kanaler/anna n media och framför allt kanske genom att rent praktiskt visa att man inte behöver se ut som Barbie och Ken, utan faktiskt kan leva ett innehållsrikt, lyckligt liv ändå. Problemet är väl att så pass många vuxna också tycks påverkas av rådande skönhetsideal att det såklart blir svårt då att försöka få barnen att tro att de duger som det är, när inte ens de vuxna klarar av det. :-/ Och att jämföra läppglansanvändning med plastikoperationer är ju så befängt att det är rent skrattretande. Precis som Pottränad påpekade någonstans i tråden så krävs det ju dock en hel del engagemang av var och en för att man ska kunna förändra något överhuvudtaget och tyvärr är det väl just där det brister, att inte tillräckligt många ids engagera sig. | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-09-18 19:30 | |
![]() | ^^uppsatsvarning^^ | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-18 19:31 | |
![]() | Skriver under på satyras inlägg | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-18 19:32 | |
![]() | ..trollvarning.. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-18 19:38 | |
![]() | revolution ngn? | |
| Satyra | 2010-09-18 19:40 | |
![]() | ramsay - "eh- av döma av din bild hade du nog matchat idealet helt ok för 30 år sedan. så vadan alla överdrifter?" Jag pratar inte om mig själv när jag oroar mig över pressen dagens skönhetsideal ger. Som jag skrivit förut har jag alltid personligen haft ett oförskämt gott självförtroende - helt oavsett hur mycket jag vägt och/eller om jag varit helt osminkad eller vrålspacklad, MEN jag vet också att de allra, allra flesta (tjejer/kvinnor framför allt) INTE fungerar/känner som mig. Jag är inte blind och döv för hur andra känner/tycker/tänker/mår bara för att jag själv lyckats leva med en förhållandevis nöjd känsla över min yta. Oftast. Min profilbild säger nog förövrigt inte så mycket om hur jag ser ut. Du får nog ta dig in i min hemsida om du vill se mer rättvisande foton på en snart 46-årig norsk satanist! hahaha. Tycker fortfarande den beskrivningen av mig är så komisk att jag inte kan låta bli att småle åt den nu och då, som du märker. ;-) | |
| apbur | 2010-09-18 19:41 | |
![]() | Nej, man är en hycklare om man säger att man tycker illa om skönhetsidealet där kvinnor opererar brösten för att idealet säger att de ska vara klotrunda och i samma veva går iväg och köper en push-up. Vill man kritisera metoderna för att uppnå skönhetsidealet ska man göra just det. Är man kritisk mot läppidealet ska det gälla både operation av läppar och läppglans då det bottnar i samma föreställning om vad som är vackra läppar. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2010-09-18 19:44 | |
![]() | Apbur, inser du inte skillnaden mellan bh/silikonimplantat, läppglans/läppförstoring så har vi inget mer att säga till varandra :) | |
| apbur | 2010-09-18 19:46 | |
![]() | Vad är det för skillnad jag inte förstått? | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-18 19:46 | |
![]() | nej men varför blanda in operationer och hetssvält som kriterier för idealet när du mkt väl vet att du skulle ha platsat i dess ramar utan konstgjorda och extrema åtgärder för 30 år sedan? | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-18 19:46 | |
![]() | till satyra | |
| Satyra | 2010-09-18 19:47 | |
![]() | apbur - Kan lugna dig med att jag inte använder push-up. Däremot vanliga simpla (svarta visserligen ;-)) Bh-n, eftersom jag tycker det är obehagligt att gå Bh-lös, helt enkelt. Men helt oavsett det så är ditt resonemang fånigt i mina öron. Klart som fan det är skillnad på sak och sak även om målet är att vilja ha rundare bröst. | |
| Nerösktji - Ej medlem längre | 2010-09-18 19:47 | |
![]() | Jag hatar att tjejer använder smink. Varför? Ser bara dumt ut.. Räcker att vara fräsh liksom. | |
| apbur | 2010-09-18 19:49 | |
![]() | Jag har inte förnekat att det är skillnad rent metodmässigt att operera brösten och att pusha dem. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-18 19:52 | |
![]() | till pott- är det metoderna som används för att nå till idealen eller idealen i sig som är förkastliga? enligt dig. | |